جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر قصد مسافرت با تور مسافرتی و یا سفر شخصی را دارید بهتر است بدانید که سوار شدن به هواپیما و تشریفات مربوط به آن برای کسانی که سفرهای متعددی داشته اند کار راحتی بوده؛ اما دانستن مراحل سوار شدن به هواپیما در سفر های داخلی و خارجی برای افرادی تجربه اول سفر هوایی خود را میخواند بدست آورند امری ضروری است. اگر برای سوار شدن به هواپیما استرس و یا ترس دارید، نگران نباشید، در ادامه این مطلب بصورت کامل به این موضوع و راهنمای آن خواهیم پرداخت.

مراحل سوار شدن به هواپیما

نکات لازم قبل از سفر های داخلی

  1. قبل از پرداختن به مراحل سوار شدن به هواپیما بهتر است بدانید که پیش از پرواز باید بلیط خود را آماده کرده و مدارک لازم برای پرواز را به صورت کامل آماده نمایید.
  2. بهتر است که همیشه یک ساعت قبل از ساعت پرواز با مدارک مورد نیاز خود را به فرودگاه برسانید و بر اساس بار مجاز درج شده روی بلیط چمدان و وسایل خود را آماده نمایید.
  3. لیست وسایل ممنوعه پرواز را به همراه نداشته باشید. زیرا هنگام پرواز از ورود اشیا ممنوعه مانند لوازم نوک تیز، ناخن گیر و … جلوگیری شد.
  4. سعی کنید همواره یک کیف دستی همراه خود داشته باشید تا مدارک لازم را درون آن گذاشته و با خود به درون کابین ببرید..

مراحل سوار شدن به هواپیما در سفر های داخلی

  1. وارد فرودگاه شوید: یک ساعت قبل از ساعت پروازی در فرودگاه حاضر باشید.
  2. مراجعه به گیت بازرسی: با توجه به اطلاعات موجود روی بلیط خود را به گیت مربوطه رسانده و بعد از بررسی های امنیتی وسایل میتوانید وارد سالن ترانزیت شوید.
  3. به کانتر شرکت هواپیمایی مراجعه کنید: بعد از تحویل بارها با توجه به تابلو های موجود در سالن ترانزیت خود را به کانتر شرکت هواپیماییبلیط خود برسانید. در این مرحله با چک کردن اطلاعات شناسایی شما بارتان را تحویل میدهید.
  4. نوبت به دریافت کارت پرواز رسید: شماره صندلی و ردیف نشستن شما در این مرحله مشخص میشود.
  5. بازرسی نهایی: در این مرحله برای بار آخر و نهایی بارهای شما بررسی میشود.
  6. به سالن انتظارات فرودگاه بروید: تا زمان پرواز در این سالن استراحت کنید بعد از اعلام به گیت مربوط خود رفته و پس از تحویل کارت پرواز از گیت عبور کنید.
  7. مرحله آخر عبور از گیت پرواز: در این مرحله با استفاده از اتوبوس به پلکان های هواپیما رفته و بعد از نشان دادن کارت پرواز به مهماندار به صندلی خود هدایت میشوید.

توجه: اگر قصد خرید تورهای مسافرتی با قیمت مناسب را دارید و نمی دانید از کجا تور مسافرتی مناسب بخرید به وب سایت لحظه آخر مراجعه کرده و بعد از بررسی و مقایسه آنلاین قیمت آژانس های مسافرتی معتبر تصمیمی مطمئن بگیرید.

مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز های خارجی

قبل از پرواز خارجی به این نکات توجه کنید

در قدم اول باید برای پرواز های خارجی گذرنامه داشته باشید. لازم به ذکر است که برای سفر به برخی از کشور ها علاوه بر گذرنامه نیاز به ویزا نیاز دارید. حتما بلیط خود را بصورت رفت و برگشت تهیه کنید. قبل از سفر خارجه خود ارز مورد نیاز آن کشور را تهیه کنید. مدارک خود را بصورت کامل چک کنید. بر خلاف پرواز های داخلی این بار باید 3 ساعت پیش از ساعت پرواز در فرودگاه حاضر باشید. یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید پرداخت عوارض خروج از کشور است. و سایر نکات جا مانده نیز مانند پرواز های داخلی است.

مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز های خارجی

  1. وارد فرودگاه شوید: 3 ساعت قبل از ساعت پرواز در فرودگاه حاضر باشید.
  2. بازرسی درب ورودی فرودگاه: در این مرحله وسایل شما بررسی شده و از گیت بازرسی بدنه عبور میکنید.
  3. مراجعه به کانتر شرکت هواپیمایی: با توجه به اطلاعات موجود روی بلیط شما به کانتر مربوطه شرکت هواپیمایی خود مراجعه میکنید. در این مرحله بعد از بررسی بارهای شما و وزن آن ها می توانید از این مرحله عبور کنید
  4. بازرسی کردن گذرنامه: در این مرحله با در دست داشتن کارت پروازی و پاسپورت، بعد از بررسی مسائل امنیتی و عوارض خروج از کشور شما، روی پاسپورت شما مهر تایید میخورد. توجه: اگر در رابطه با عوارض خروج از کشور سوالی دارید میتوانید با جست و جو عبارت "عوارض خروج از کشور لحظه آخر" در گوگل به پاسخ تمامی سوالات خود برسید.
  5. بازرسی نهایی و ورود به سالن ترانزیت: در این مرحله بعد از بررسی های نهایی و چک کردن گذرنامه میتوانید وارد سالن ترانزیت شوید.

مراحل سوار شدن به هواپیما در سفر های خارجی

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم در رابطه با مرحله های سوار شدن به هواپیما به شما توضیحات کاملی ارائه دهیم، اگر نکته و یا مرحله ای از قلم جا افتاده لطفا در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید و یا از تجربه های سفر های خود و چالش های احتمالی برای ما بنویسید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MH6grVwL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه