جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

 کلینیک سمعک آلفا

یکی از شایع ترین نقص هایی که امروزه در افراد وجود دارد، اختلال کم شنوایی است. دلایل مختلفی می­توانند باعث بروز این مشکل شوند و هر یک از بخش های گوش را درگیر کنند. روش های درمانی متنوعی برای حل این مشکل ارائه شده­اند که معمول ترین آنها، استفاده از سمعک است. چنانچه قصد خرید سمعک در تهران دارید، بهتر است به مراکز و کلینیک های معتبر و باسابقه مراجعه کنید. یکی از بهترین مراکز شنوایی در تهران، کلینیک سمعک آلفا که بهترین مرکز خرید سمعک در تهران است با 24 سال سابقه فعالیت حرفه ای، خدمات شنوایی و تجویز سمعک باکیفیت را به شما مراجعین گرامی ارائه می­کند.

کم شنوایی چیست؟

چنانچه توانایی سیستم شنوایی فرد در دریافت و پردازش صداها کاهش یابد، اصطلاحاً می­گویند به کم شنوایی مبتلا شده است. این مشکل ممکن است به صورت مادرزادی وجود داشته باشد یا بعدها در طول زندگی بروز پیدا کند. کم شنوایی درجات مختلفی دارد و ممکن است خفیف یا شدید و عمیق باشد. در کم شنوایی، درک اصوات شنوایی کاهش می­یابد و مشخص شدن درجه آن با انجام تست های شنوایی سنجی مشخص می­شود. کم شنوایی خود انواع گوناگونی دارد.

انواع کم شنوایی

به طور کلی کم شنوایی به سه دسته کم شنوایی انتقالی، حسی – عصبی و ترکیبی تقسیم بندی می­شود:

·         کم شنوایی انتقالی

چنانچه گوش خارجی و میانی با مشکل مواجه شوند و فرایند انتقال صدا به خوبی انجام نشود، نوع کم شنوایی بیمار انتقالی خواهد بود. کم شنوایی انتقالی می­تواند موقتی باشد و با دارو و جراحی مشکل برطرف شود. در برخی موارد، تجمع جرم گوش یا عفونت می­تواند باعث بروز کم شنوایی انتقالی شود که با برطرف شدن موم و عفونت، این نوع کم شنوایی نیز بهبود می­یابد.

·         کم شنوایی حسی – عصبی

کم شنوایی حسی – عصبی در اثر آسیب به سلول های مویی موجود در حلزون گوش بروز پیدا می­کند و معمولاً این مشکل به صورت دائمی است. از مهم ترین دلایل بروز کم شنوایی حسی – عصبی می­توانیم به بیماری منییر، افزایش سن وپیری، مسمومیت دارویی، آسیب های ناحیه سر، تومورهای عصبی و... اشاره کنیم.

·         کم شنوایی ترکیبی

هنگامی که منشا کم شنوایی بیمار ترکیبی از انتقالی و حسی عصبی باشد، به کم شنوایی نوع مختلط یا ترکیبی مبتلا شده است. ممکن است در این نوع از کم شنوایی، هم بخش های خارجی و میانی گوش و هم اعصاب شنوایی آسیب دیده باشند.

 

خرید سمعک در تهران

 

علائم کم شنوایی

معمولاً پروسه بروز کم شنوایی با گذشت زمان بوده و علائم آن ناگهانی مشخص نمی­شود. کم شنوایی ممکن است تا سالیان سال پنهان باشد و در طی گذشت چندین سال اتفاق بیفتد و شخص به سختی متوجه کم شنوایی خود شود. ممکن است در برخی موارد افت شنوایی به صورت ناگهانی و در طی چند روز اتفاق بیفتد. با مشاهده چنین مواردی باید در کمتر از 24 ساعت به پزشک مراجعه کرد و اقدامات درمانی را به موقع شروع نمود.

شایع ترین علائم کم شنوایی عبارتند از:

  • در هنگام صحبت با مردم، مدام از آنها درخواست می­کند حرف های خود را تکرار کنند.
  • صدای گفتار شنیده می­شود اما در درک حروف و کلمات مشکل دارد.
  • درک گفتار در محیط های عمومی و شلوغ مانند رستوران، پاساژ و... مشکل است.
  • صدای تلویزیون و رادیو را مدام بلند می­کنند و صدای آیفون یا زنگ در را نمی­شنوند.

درمان کم شنوایی

برای انتخاب روش درمانی مناسب، شدت کاهش شنوایی، سبک زندگی فرد، نوع آسیب وارده و... در تصمیم گیری نقش دارند. دارو، جراحی، ایمپلنت، کاشت حلزون و... از روش های درمانی هستند که در برخی موارد می­توانند موثر باشند. استفاده از سمعک، یکی از موثرترین و بهترین راه های درمانی کم شنوایی است. افراد کم شنوا با استفاده از این ابزار مفید اعلام کرده اند که به زندگی اجتماعی خود بازگشت اند و افسردگی و گوشه گیری ناشی از کم شنوایی را پشت سر گذاشته اند.

سمعک چیست؟

سمعک قطعه کوچک الکترونیکی است که از سه بخش اصلی میکروفون، پردازنده و بلندگو تشکیل شده است. میکروفون صداها را دریافت کرده و سپس آنها را به سیگنال های الکترونیکی تبدیل کرده و به پردازنده می­دهد. پردازنده اصوات مختلف را پردازش می­کند و با تقویت صدای مورد نظر، آن را به بلندگو ارسال می­کند تا به گوش بیمار برسد. سمعک های امروزی در دو دسته کلی پشت گوشی و داخل گوشی به بازار عرضه شده­اند.

سمعک چگونه مشکل کم شنوایی را حل می­کند؟

سمعک با تقویت صداها و ارسال آن به گوش بیمار، می­تواند مشکل کم شنوایی را تا حد زیادی برطرف کند. درست است که سمعک شنوایی طبیعی را برنمی­گرداند اما می­تواند با تقویت اصوات گوناگون، درک گفتار خوبی را به فرد هدیه کند. با استفاده از سمعک، بیمار دیگر از حضور در موقعیت های اجتماعی مختلف خجالت زده نیست و می­تواند حضور فعالی در گفتگو های دوستانه تجربه کند. سمعک در مدل ها، ابعاد و سطوح قیمتی مختلفی به بازار عرضه شده است.

قیمت خرید سمعک در تهران

قیمت خرید سمعک در تهران تا حد زیادی به فناوری به کار رفته در سمعک، برند سازنده و سال ساخت آن بستگی دارد. تکنولوژی به کار رفته در سمعک مهم ترین عامل تعیین قیمت سمعک است. هرچقدر فناوری مورد استفاده در سمعک پیشرفته تر باشد، قیمت نهایی سمعک بالاتر خواهد بود. سمعک های هوشمند و فراهوشمند گران قیمت ترین محصولات از این نظر هستند. شکل ظاهری، طراحی، گارانتی و خدمات پس از فروش، از دیگر مواردی هستند که می­توانند بر قیمت سمعک تاثیر بگذارند.

 

بهترین مرکز خرید سمعک در تهران

 

بهترین مرکز خرید سمعک در تهران

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، برای خرید سمعک در تهران بهتر است به مراکز شنوایی مجاز و کلینیک های معتبر و سابقه مراجعه کنید. کلینیک سمعک آلفا با 24 سال سابقه یکی از بهترین کلینیک های فعال در تهران می­باشد که خدمات شنوایی باکیفیتی را به شما هموطنان گرامی ارائه می­کند.

انجام انواع آزمایشات شنوایی بزرگسالان، کودکان و نوزادان، تجویز سمعک، تنظیم و تعمیر انواع سمعک، قالبگیری و ارائه مشاوره درمانی، از جمله خدمات کلینیک سمعک آلفا محسوب می­شوند. تمامی خدمات با جدیدترین دستگاه های شنوایی روز دنیا و توسط کادری مجرب و متخصصین حرفه ای ارائه می­­شوند. جهت رفاه حال سالمندان و بیماران دارای مشکلات حرکتی، امکان ارائه خدمات تجویز در منزل فراهم شده است. برای دریافت نوبت و یا هرگونه اطلاعات بیشتر، با کارشناسان کلینیک سمعک آلفا تماس بگیرید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/K2cXvoLh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه