شنبه, ۲۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 18 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

خمیر تکسچر یکی از جالب ترین و پرکاربردترین عناصر هنری برای ایجاد حجم و برجستگی های دو بعدی به سطوح مختلف است. استفاده از خمیر تکسچر در دکوراسیون می تواند جذابیت ها و فرصت های تازه ای را برای ایجاد نماهای جدید و برجسته در اختیار شما قرار دهد. شما می توانید از فروشگاه های معتبر فیزیکی و آنلاین لوازم هنری مانند بهفام کالا، این خمیر را تهیه کنید.

خمیر تکسچر

نحوه کار با خمیر تکسچر

فرمولاسیون انواع مختلف خمیر تکسچر در دکوراسیون با توجه به کاربرد و نحوه مصرف آن ها می تواند تا حدودی متفاوت باشد، هرچند همه آن ها کار یکسانی را برای افزودن بافت به فضا انجام می دهند، اما برخی از آن ها زمانی که خشک شوند، براق و برخی دیگر مات می شوند. بنابراین، همیشه برچسب روی ظرف را بخوانید و قبل از استفاده از آن روی سطوح، آن را آزمایش کنید.

مدت زمانی که طول می کشد تا خمیر خشک شود، به میزان ضخامت آن بستگی دارد. سطح رویی لایه های بسیار ضخیم در عرض چند دقیقه خشک می شود اما گول نخورید چون درون آن هنوز مرطوب است و اگر فشار زیادی وارد کنید ممکن است بافت خود را از دست بدهد. انواع مختلف تکسچرها به شما نتایج متفاوتی می دهند. برچسب روی محصول را با دقت بخوانید و آزمایش کنید تا زمانی که متوجه شوید که باید انتظار چه چیزی را داشته باشید تا در حین کار غافلگیر نشوید.

می توانید از هر نوع ابزاری برای اجرای خمیر تکسچر در دکوراسیون استفاده کنید. ابزارهای پتینه مختلف بافت های متفاوتی تولید می کنند. استفاده از کاردک نقاشی هم در حین کار، ضروری است چون به راحتی می توان خمیر را از ظرف خارج و برجستگی ها و فرورفتگی های زیبایی ایجاد کرد.

برخی از خمیرها سفیدند اما بعد از خشک شدن، کاملا شفاف می شوند. همچنین می توانید خمیر را با رنگ مخلوط و استفاده کنید. اگر کاردک نقاشی را روی خمیر فشار دهید و سپس آن را بردارید، نتیجه یک بافت تقریبا صاف است. توجه داشته باشید که بافت خمیر کمی غیرقابل پیش بینی است، چون نحوه عملکرد آن به میزان مدیوم، میزان خشکی آن و اندازه یا شکل کارد نقاشی بستگی دارد.

کاربرد خمیر تکسچر در دکوراسیون

در ادامه به توضیح 10 ایده جذاب برای استفاده از خمیر تکسچر در دکوراسیون خواهیم پرداخت.

تکنیک تکسچر با شابلون

خط کش مدرسه، اسباب بازی های چوبی، مدل های کوکی، بسته های پلاستیکی و ... همگی می توانند در نقش شابلون عمل کنند. مقداری رنگ اکریلیک غلیظ و خمیر تکسچر تهیه و از کاردک برای ایجاد بافت روی سطح دلخواه خود استفاده کنید. به آرامی خمیر را بمالید و سپس شابلون را با دقت بردارید. مراقب باشید با حرکت دادن شابلون، بافتی را که قبلا ساخته اید، خراب نکنید. بگذارید خمیر خشک شود و سپس آن را با رنگ موردعلاقه خود رنگ کنید.

تکنیک دکوپاژ در تکسچر

دستمال کاغذی را به صورت نواری برش دهید و دوباره رنگ کنید. از چسب چوب مخلوط با آب یا خمیر تکسچر برای چسباندن آن به سطوح استفاده کنید. به این ترتیب، به طور خودبه خود بافت ایجاد می کنید. برای اثر بیشتر، لایه های دستمال کاغذی بیشتری اضافه کنید. وقتی از نتیجه راضی بودید، بگذارید کاملا خشک شود. از مقداری رنگ خنثی برای پس زمینه استفاده کنید. مرحله آخر به خودتان بستگی دارد. خلاقیت خود را بیان کنید و نترسید.

کاربرد خمیر تکسچر در دکوراسیون

تکنیک ماندالا در تکسچر

استفاده از خمیر تکسچر در دکوراسیون فقط بازی با گچ و رنگ نیست. شما می توانید بسیاری از مواد دیگر را هم در این هنر بگنجانید و آثار هنری ترکیبی ایجاد کنید. مرکز ماندالای خود را تنظیم کنید و چند دایره بکشید. ماندالا را ترسیم کنید، اشکال خیلی پیچیده را انتخاب نکنید، چون استفاده از خمیر روی آن ها دشوار است. از چسب چوب مخلوط با مقدار کمی آب یا خمیر تکسچر در ایجاد بافت استفاده کنید. بگذارید خوب خشک شود و سپس آن را رنگ بزنید.

تکنیک تکسچر ساده

در این روش خمیر را در یک لایه با ضخامت متوسط روی سطح بمالید. اجازه دهید حدود 1 دقیقه بماند و سپس با استفاده از چاقو شروع به ضربه زدن آرام روی قسمت پوشیده با خمیر کنید، این کار باعث ایجاد یک بافت سبک می شود. این کار را تکرار کنید. سپس آن را کنار بگذارید تا خشک شود.

تکنیک تکسچر با چنگال

برای این روش نیز می توانید هر سطحی را انتخاب کنید اما علاوه بر مواد قبلی به یک چنگال فولادی، پلاستیکی یا یک شانه پهن نیاز دارید. یک لایه از خمیر تکسچر را روی سطح بمالید، حدود 30 ثانیه صبر کنید و سپس با استفاده از چنگال، روی خمیر تکسچر الگو بسازید. وقتی از طرح راضی بودید، بگذارید تا خشک شود. اگر از چیزی که کشیده اید راضی نیستید، می توانید با کاردک آن را صاف و دوباره امتحان کنید.

تکنیک پلاستیک حباب دار در تکسچر

در این تکنیک، علاوه بر خمیر تکسچر و کاردک، تنها چیزی که نیاز دارید یک پلاستیک حباب دار است. یک لایه ضخیم از خمیر را روی سطح موردنظرتان بمالید و چند ثانیه صبر کنید. پلاستیک حباب دار را روی خمیر بگذارید و به آرامی فشار دهید. بگذارید 10 دقیقه بماند تا خشک شود. سپس به آرامی نایلون حباب دار را بردارید و بگذارید کاملا خشک شود. حالا می توانید رنگ آمیزی کنید.

تکنیک ریسمان در تکسچر

برای این تکنیک به یک ریسمان ضخیم نیاز دارید. یک لایه پایه سبک خمیر روی سطح بمالید. ریسمان را کمی خیس کنید و در خمیر فروببرید. بگذارید چند دقیقه یا بیشتر بماند. ریسمان را بردارید و آن را با هر الگویی که دوست دارید، روی سطح قرار دهید. بگذارید خشک شود. مطمئن شوید که ریسمان شما به خوبی به خمیر آغشته شده باشد. بسته به ضخامت ریسمان ممکن است خشک شدن آن 30 دقیقه تا یک ساعت طول بکشد. وقتی خشک شد، می توانید ریسان را جدا کنید.

تکنیک موچین در تکسچر

در این روش به خمیر، اپلیکاتور (یا کاردک نقاشی) و موچین نیاز دارید. اگر به موچین دسترسی ندارید می توانید از شانه یا چنگال استفاده کنید. یک لایه ضخیم از خمیر تکسچر را روی تخته یا هر سطح دیگری که با آن کار می کنید بمالید. با استفاده از موچین، خطوطی را به صورت عمودی، افقی یا مورب و یا هر شکلی که دوست دارید، ایجاد کنید. هیچ مانعی برای خلاقیت شما وجود ندارد.

تکنیک کاردک در تکسچر

این روش نیازی به لوازم اضافی ندارد، فقط کافی است خمیر و کاردک داشته باشید. با استفاده از کاردک، خمیر را با ضخامت متوسط روی سطح موردنظر بمالید. 30 ثانیه صبر کنید و سپس با استفاده از کاردک، یک الگوی آجری ایجاد کنید. برای ایجاد یک الگوی آجری، خطوط افقی را روی قطعه ایجاد و سپس خطوط افقی را با کمک خطوط عمودی به هم وصل کنید و در نهایت با حرکات ظریف کاردک، خطوط عمودی را از یکدیگر جدا کنید. پس از اتمام الگو، بگذارید خشک شود.

تکنیک اکسسوری در تکسچر

برای این روش می توانید تقریباً از هرگونه زیورآلات، جواهرات یا هر قطعه ای که دارای بافت، طرح یا شکل باشد، استفاده کنید. یک لایه خمیر را با ضخامت متوسط روی سطح انتخابی خود بمالید. پس از حدود 30 ثانیه اکسسوری را به آرامی روی خمیر فشار دهید و بدون این که الگو به هم بریزد، همین کار را در ناحیه دیگری تکرار کنید.

تهیه انواع خمیر تکسچر از فروشگاه بهفام کالا

برای تهیه انواع خمیر تکسچر در دکوراسیون می توانید به فروشگاه بهفام کالا که از معتبرترین و پرتنوع ترین فروشگاه های فروش ابزار و لوازم هنری است، مراجعه و یا سفارش خود را از سایت فروشگاه تهیه کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JnUx2HFH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه