دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

فلسفه برگزاری جشن خودکار

7 ماه پیش ( 1402/7/13 )
 

جشن خودکار

آموزش و پرورش برای تمامی مدارس برنامه ای را در نظر گرفته که در آن با کمک اولیا دانش آموزان، جشن هایی برای درک بهتر بخش های مختلف تحصیلات ترتیب داده می شود. چنین جشن هایی علاوه بر اینکه ذوق یادگیری را در دانش آموزان افزایش می دهند، باعث ثبت خاطره ای زیبا شده و برای همیشه در یاد آن ها می مانند.

جشن خودکار هم یکی از این جشن هایی است که در سوم ابتدایی برگزار می شود و در آن دانش آموزان یاد می گیرند از این به بعد نسبت به خرید خودکار اقدام کنند و آن را جایگزین مداد نمایند.

جشن خودکار چه روزی است و چرا برگزار می شود؟

جشن خودکار یکی از جشن های پرشور و هیجانی است که در اواسط سال تحصیلی و با همکاری اولیا و مربیان برای دانش آموزان سوم ابتدایی برگزار می شود. این جشن در بیشتر مدارس در 22 بهمن و همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ترتیب داده می شود.

این جشن نشان دهنده خداحافظی کردن با خرید مداد و سلام کردن به خودکار است. همان طور که میدانید دانش آموزان از سال اول تا سوم دبستان از مداد استفاده می کنند و اگر جایی را اشتباه کردند با استفاده از پاک کن می توانند اشتباهاتشان را پاک کنند؛ اما در اواسط مقطع سال سوم با خودکار و محدودیت هایش آشنا می شوند.

برگزاری جشن خودکار باعث می شود دانش آموزان تجربه جدیدی را که نوشتن با خودکار است در زندگی کسب کنند. همین تجربه هر چند کوچک آن ها را در علم آموزی محکم و استوار می کند.

به این ترتیب که با دانستن این اصل در زندگی یاد می گیرند هر اشتباهی مانند مداد پاک کردنی نیست و باید بیشتر مراقب رفتارهایشان باشند. علاوه بر این می توانند بفهمند همان طور که پاک کردن اشتباهات با خودکار غیرممکن و سخت است، در زندگی هم در صورت به وجود آمدن مشکل نمی توانند آن را پاک کنند و جبران اشتباهات کاری سخت و زمان بر خواهد بود.

تزیینات جشن خودکار

تزیینات جشن خودکار

بخش مهم این جشن مربوط به تزئیناتش است. برای برگزاری جشن خودکار باید تمام خلاقیتتان را به کار بگیرید تا بتوانید بهترین تزئین را انجام دهید. قبل از شروع جشن، اولیا و مربیان با استفاده از وسایل تزئیناتی و بادبادک های رنگی کلاس را تزئین می کنند و میوه و تنقلاتی مانند پفیلا، شکلات و غیره را به همراه کیک جشن خودکار سفارش می دهند.

دانش آموزان هم یک کاردستی با موضوع خودکار درست می کنند و آن را در جشن نشان می دهند. علاوه بر این، یک سرود همگانی را با عنوان سلام خودکار که همراه با معلمشان آماده کرند در جشن می خوانند. در ادامه چند ایده برای تزئینات جشن خودکار آورده شده است:

  •     برای زیباتر شدن جشن می توانید برای دانش آموزان خودکارهای رنگی بخرید یا خودکارهای ساده را به زیبایی با استفاده از کاغذ رنگی، مروارید، اکلیل، پر، گل، عروسک های فانتزی و یا بافت های زیبا که دور تا دور خودکار پیچیده می شود تزئین کنید و به آن ها هدیه دهید.
  •     می توانید از دانش آموزان بخواهید در مورد جشن خودکار نقاشی بکشند و به بهترین نقاشی لوازم تحریر جایزه بدهید.
  •     می توانید کیک جشن خودکار را به شکل خودکار سفارش دهید.
  •     می توانید در کلاس درس چندین کاردستی در مورد این موضوع قرار دهید یا یک روزنامه دیواری به دیوار بچسبانید.
  •     می توانید بادبادک آرایی جشن را به شکل خودکار تزئین کنید.

کیک جشن خودکار

کیک جشن خودکار

یکی از خوراکی های مهم جشن خودکار، کیک جشن است. برای اینکه میز جشن زیباتر شود، می توانید یک کیک را به شکل خودکار سفارش دهید. کیک شما می تواند به شکل خودکار درست شده باشد یا اینکه به شکل ساده بوده و روی آن چند خودکار فوندانتی رنگی قرار گرفته شده باشد. همچنین می توانید متن کوتاهی را در مورد خودکار روی کیک سفارش دهید. هرچه تزئینات روی کیک زیباتر باشد، دانش آموزان بیشتر خوشحال خواهند شد.

نقاشی جشن خودکار

یکی دیگر از ایده هایی که می توانید برای تزئین کلاس جشن از آن استفاده کنید، نقاشی دانش آموزان است. برای اینکه دانش آموزان بتوانند هدف کنار گذاشتن مداد و استفاده درست از خودکار را به خوبی درک کنند، از آن ها بخواهید نقاشی هایی با موضوع خودکار بکشند و در نقاشی ها به موضوع عدم نیاز به پاک کن و عدم کاربرد آن هم اشاره کنند. نقاشی های منتخب را به دیوار کلاس بزنید و جوایزی را هم به برنده ها تقدیم کنید.

شعر برای جشن خودکار

یکی دیگر از ایده های زیبا و خلاقانه این است که چند شعر با موضوع جشن بنویسید و آن ها را به دیوار کلاس بچسبانید. همچنین می توانید شعری را انتخاب کرده، به دانش آموزان یاد دهید و از آن ها بخواهید به صورت یک سرود آن را در جشن بخوانند.

شعر برای جشن خودکار

با خواندن چنین شعرهایی دانش آموز می تواند به درک بیشتر استفاده از خودکار و کنار گذاشتن مداد برسد. چندین نمونه از شعرهایی که می توان از آن ها برای جشن خودکار استفاده کرد شامل موارد زیر می شوند:

مداد خوب و نازم از تو که بی نیازم

خسته شدی عزیزم، تویی محرم رازم

بدان که هر محصل قدر تو رو می دونه

سه سال زحمت کشیدی، چه سختی ها که دیدی

برای درس و مشقم کار رو به جون خریدی

دیگر نمی تراشم تو را ای مهربانم

خودکار یار جدیده خانم او نو خریده

از حالا تا همیشه بدون اون نمیشه

یه روز جشن مداد بود

امروزم جشن خودکاره

JJJJJ

تا کلاس سوم ای همراه من

ای مداد تازه یا کوتاه من

با تو گشتم من نوشتن را بلد

ای مقامت را خدا بالا برد

تو همیشه ارجمندی پیش من

آشنایی مثل قوم و خویش من

JJJJJ

خودکار خوش نویسم پیش مداد رئیسم
 نوشته ام پاک نمیشه سیاه مثل خاک نمیشه
 پاک نکن و فوت نکن من توپ نیستم شوت نکن
 خوش خط و خوانا بنویس محکم و مانا بنویس

JJJJJ

سلام سلام بچه ها یه خبر خوش دارم
 امروز داریم یک جشن یک جشن خوب و زیبا
 امروز داریم یک جشن به نام جشن خودکار
 از امروز شماها می نویسید با خودکار

JJJJJ

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KvlS4d9D
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه