یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

هرآنچه باید درباره سفر به زنجان بدانید

بدون شک سفر به شهرهای شمال غربی کشور خاطراتی به یاد ماندنی را برایتان رقم خواهد زد. از آب و هوای معتدل و خنک گرفته تا جاذبه های گردشگری مختلف، دست به دست یکدیگر داده اند تا زنجان به یکی از محبوب ترین شهرهای منطقه آذربایجان کشور تبدیل شود. در گام اول سفر به این شهر ابتدا باید از بین هتل های زنجان، مناسب ترین اقامتگاه را انتخاب کنید و بعد از آن خرید بلیط را در اولویت قرار دهید. در این مقاله به آن چه که نیاز است درباره سفر به این شهر بدانید خواهیم پرداخت.

معرفی زنجان

زنجان یکی از قدیمی ترین شهرهای منطقه آذربایجان ایران بوده که قدمت آن به ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. نام باستانی آن «زنگان» بوده که بعد از حمله اعراب و تسلط آنان بر جامعه فارسی زبان ایران، به زنجان تغییر نام داده است. بسیاری از مردم زنجان هنوز هم شهر خود را با نام باستانی آن معرفی می کنند. در سال های بسیار دور این شهر در مسیر جاده ابریشم قرار داشت و درست در این زمان بود که به رونق اقتصادی فراوانی دست یافت. در بازه زمانی کوتاهی در دوره قاجار، به شهر زنجان ایالت خمسه نیز گفته می شد.

این شهر بیش از ۲۲ هزار کیلومتر مربع وسعت و طبق آخرین سرشماری حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. زنجان یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای کوهنوردان است؛ زیرا این شهر از نظر موقعیت مکانی در دامنه رشته کوه های البرز قرار گرفته و می توانید از طریق سفر در آن به قله های دگاه، چله خانه، قیدار، علک کندی، جهان داغ و... دسترسی پیدا کنید. در دوران پادشاهی آقا محمدخان قاجار زندگی اجتماعی و فرهنگی شهر زنجان بسیار پیشرفت کرد؛ زیرا در این دوران بود که مجموعه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و خدماتی در زنجان تاسیس شد. حال که با تاریخچه این شهر غربی آشنا شدید، بهتر است بهترین زمان را برای سفر به آن بشناسید.

بهترین زمان سفر به زنجان

همانطور که اشاره کردیم، زنجان یکی از شهرهای شمال غربی کشور بوده و بهتر است بدانید که در این منطقه از کشور، در گرم ترین زمان های سال نیز آب و هوای معتدل و خنک حکم فرما است؛ بنابراین اگر از گرمای طاقت فرسای شهر خود فراری هستید و به دنبال شهری با آب و هوای خنک می گردید، زنجان می تواند مقصد گردشگری مناسبی برای شما باشد.

بهترین زمان سفر به این شهر فصل های بهار و تابستان است. به عبارت دقیق تر شهر زنجان از ماه اردیبهشت تا اوایل مردادماه آب و هوای بسیار مناسبی دارد؛ بنابراین اگر قصد سفر در این بازه زمانی را به این شهر دارید، بهتر است هتل زنجان خود را حداقل ۳ هفته زودتر از موعد رزرو کنید. این شهر در فصل های زمستان و پاییز هوای سرد و استخوان سوزی دارد و اغلب افراد نمی توانند آن را به راحتی تحمل کنند.

جاذبه های گردشگری زنجان

این شهر به پاس موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب و تاریخ خود، شهری غنی از جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی است؛ بنابراین تفاوتی ندارد که شما از علاقه مندان به طبیعت گردی باشید یا به دنبال بازدید از بناهای تاریخی هستید. شهر زنجان شما را شگفت زده خواهد کرد. دو جاذبه گردشگری برتر شهر زنجان عبارت اند از:

پیست اسکی پاپایی

پیست اسکی پاپایی

اگر از علاقه مندان به تفریحات زمستانه و برف بازی هستید، شهر زنجان یکی از ایده آل ترین مقاصد گردشگری برای شما به شمار می آید. پیست اسکی پاپایی یکی از مهیج ترین اماکن تفریحی این شهر بوده که بیش از ۸۰ هکتار وسعت دارد. این پیست به علت شیب ملایمی که دارد، برای بسیاری از اسکی سواران مبتدی مکانی مناسب به حساب می آید؛ البته اگر اسکی سوار حرفه ای هستید نیز نگران نباشید؛ پیست اسکی پاپایی برای شما مسیرهای پر پیچ و خم و هیجان انگیزی در نظر دارد.

موزه رختشوی خانه زنجان

موزه رختشوی خانه زنجان

یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری زنجان، موزه رختشوی خانه است. این جاذبه گردشگری در کوچه فرهنگ خیابان سعدی این شهر قرار داشته و و قدمت آن به سال ۱۳۰۷ باز می گردد. همانطور که از نام این مکان نیز پیدا است، در سالیان بسیار دور مردم از این مکان برای شستن لباس های خود استفاده می کردند؛ به همین دلیل است که شما در سطح موزه با مجسمه های متعددی مواجه خواهید شد که بقچه های کوچک و بزرگ لباس را به دست گرفته اند.

سوغات زنجان

قطع به یقین شما نیز اصطلاح «چاقو دسته زنجانی» را شنیده اید. این چاقو ها با دسته هایی محکم و تیغه های بسیار برنده تولید می شوند و شهرتی جهانی دارند. از دیگر سوغاتی های شهر زنجان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نان برنجی
  • نان اردک
  • سقز (نوعی شیره گیاهی لذیذ)
  • والک
  • ظروف مس
  • چاروق دوزی
  • قالی باقی
  • و...

جالب است بدانید که چاروق دوزی، هنری اصیل در زنجان به شمار می رود و در آن گیوه های زیبا و منحصربه فردی تولید می شود.

بهترین هتل های زنجان

اگر قصد رزرو هتل زنجان را دارید و نمی دانید که کدام اقامتگاه را انتخاب کنید، می توانید از لیست زیر کمک بگیرید:

بوم گردی ددمان زنجان

بوم گردی ددمان یکی از مشهورترین و محبوب ترین بومگردی های این شهر است که معماری بسیار زیبایی دارد. فضای سنتی و صمیمانه آن برای بسیاری از مسافران جذاب بوده است. می توانید انواع غذاهای سنتی زنجان را با بالاترین کیفیت در این بومگردی نوش جان کنید.

هتل بزرگ زنجان

از باکیفیت ترین هتل های شهر زنجان بوده و خدماتی در سطح کیفیتی چهار ستاره را ارائه می دهد. این هتل در ضلع شمال غربی میدان بسیج قرار دارد.

هتل آسیا زنجان

هتل آسیا زنجان نیز سومین هتل برتر شهر بوده که سطح خدمات آن سه ستاره است. این هتل یکی از مقرون به صرفه ترین هتل های زنجان به شمار می آید.

خرید بلیط هواپیما زنجان

فلای تودی از برترین سایت های خرید بلیط هواپیما زنجان بوده که با ارائه بلیط تمامی ایرلاین های مختلف کشور، گستره انتخابی مناسبی را در اختیار مراجعه کنندگان خود قرار داده است؛ همچنین می توانید انواع بلیط قطار زنجان و انواع اقامتگاه ها از جمله تمامی هتل های زنجان، بوم گردی ها، مسافرخانه ها و... را در این سایت مشاهده و بهترین اقامتگاه را برای خود با تخفیف های ویژه رزرو کنید. تخفیف های این سایت را در زمینه رزرو هتل از دست ندهید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ugfynTeN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه