شنبه, ۲۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 18 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین نحوه برخورد با کارمند جدید در اولین روز کاری

بهترین نحوه برخورد با کارمند جدید در اولین روز کاری

نحوه برخورد با کارمند جدید در اولین روز کاری اهمیت بسیاری دارد؛ چراکه این روز می تواند تأثیر شگرفی بر تجربه و احساسات او درباره سازمان و محیط کار ایجاد کند. در این مقاله قصد داریم چند راهنمایی برای برخورد صحیح با کارمند جدید در اولین روز کاری را بررسی کنیم.

خوش آمد گویی به کارمند جدید بدون هزینه تراشی!

در رابطه با نحوه برخورد با کارمند جدید در اولین روز کاری، خوش آمد گویی به همکار جدید یکی از قسمت های چالش برانگیز در سازمان است. از طرفی می خواهیم روزهای اول همکاری را برای کارمند جدید خوشایند و لذت بخش کنیم و از طرفی هم در دوره آزمایشی همکاری با شخص هستیم و هنوز ماندگاری او در سازمان قطعی نیست که هزینه زیاد کنیم. اما خوش آمد گویی الزاماً دادن کادو و پکیج های عجیب و غریب نیست و می تواند با هزینه ای بسیار کم و ماندگاری به مراتب بیشتر از ولکام پکیج ها انجام شود. در ادامه تصمیم گرفتیم تا با کمک از سیمپل اچ آر چند ایده برای خوش آمد گویی به همکار جدید و نحوه برخورد با کارمند جدید در اولین روز کاری را به شما پیشنهاد دهیم که تقریباً هزینه ای نداشته و تأثیر و ماندگاری بالایی نیز دارد:

  1. خوش آمد گویی می تواند شامل یک نامه یا کارت پستال زیبا به همراه آرزوی موفقیت باشد که تمام همکاران مشغول در آن واحد، آن را امضا کرده باشند. بهتر است که در کنار امضای پرسنل، نام و سمتشان را نیز بنویسند تا از این طریق، شخص تازه وارد بیشتر با پرسنل سازمان آشنا شود. شما می توانید برای مطالعه و دانلود این نامه برروی متن نامه خوش آمد گویی به کارمند جدید کلیک کنید.
  2. کار جذاب دیگری که در نحوه برخورد با کارمند جدید در اولین روز کاری و خوش آمد گویی می تواند انجام شود اما نیاز به برنامه ریزی قبلی دارد، این است که شما از اولین لحظه که شخص با شما وارد مصاحبه شده است تا لحظه ای که برای اولین روز وارد محیط کاری می شود را فیلم برداری کرده باشید و در پایان روز اول کاری، آن فیلم را به همراه فیلمی دیگر که شامل آرزوی موفقیت همکارانش است، به شخص دهید. تمام این تکنیک ها را می توانید با کمک از دوره جذب و استخدام دریافت کنید. البته سایت های زیادی نظیر کار و کسب، سیمپل اچ آر و جابینجا و جاب ویژن به این موضوع پرداخته اند اما ما simplehr.ir را پیشنهاد می کنیم.
  3. یکی از فرهنگ های سازمانی جالب در رابطه با نحوه برخورد با کارمند جدید در اولین روز کاری، می تواند این باشد که هر همکاری که تازه به مجموعه وارد می شود، یک جلسه دورهمی برگزار شود و شخص تازه وارد، درباره یک موضوع غیرکاری و غیرتخصصی صحبت کند؛ می تواند درباره سلامت روان، ورزش یا حتی خواب باشد. هدف از انجام این کار این است که پرسنل با شخص جدید آشنا شوند و بعد از جلسه، همگی حداقل یک موضوع مشترک برای صحبت کردن با او داشته باشند. علاوه بر این ها، فیلم برداری از این جلسه و تحویل آن به شخص بعد از یک هفته را فراموش نکنید!
  4. خلق کردن نیز یکی از رویدادهای جذاب برای خوش آمد گویی در برخورد با کارمند جدید در اولین روز کاری است. در این رویدادها در روز اولی که شخص تازه وارد سازمان می شود، یک دورهمی تشکیل می شود و در این دورهمی، افراد شروع به درست کردن چیزی به صورت گروهی می کنند؛ می تواند غذا، نوشیدنی یا هرچیز دیگری باشد. هدف این رویداد، ساختن چیزی به یادگار از اولین روزی است که همکار وارد مجموعه شده است.

نامه خوش آمد گویی به همکار جدید

ایده های خلاقانه فراوانی برای آنبوردینگ و معرفی نیروی جدید به مجموعه وجود دارد. به یاد داشته باشید که در معرفی نیروی جدید باید حواسمان به دو طرف باشد؛ هم باید پرسنل را به شخص معرفی کنیم و هم باید شخص را به پرسنل معرفی کنیم و در رویدادهای پیشنهادی، تلاش شده است که هردو اتفاق با یکدیگر بیافتند. حتی می توانید با کمک گرفتن از منتورینگ برای افراد تازه وارد، روند کاری او را بهبود دهید.

تکنیک های آنبوردینگ در نحوه برخورد با کارمند جدید در اولین روز کاری

تا به اینجا با بهترین نحوه برخورد با کارمند جدید در اولین روز کاری و مناسب ترین شیوه های خوش آمد گویی به کارمند جدید پرداختیم و گفتیم که یک نامه خوش آمد گویی می تواند تجربه به یاد ماندنی را برای او به ارمغان آورد. حالا در ادامه، به بررسی تکنیک های آنبوردینگ در نحوه برخورد با کارمند جدید در اولین روز کاری می پردازیم.

  • معرفی به تیمیکی از نکاتی که در زمینه آنبوردینگ و نحوه برخورد با کارمند جدید در اولین روز کاری باید مورد توجه قرار گیرد، این است که کارمند جدید را به سایر اعضای تیم معرفی کنید. این معرفی می تواند شامل نام و سمت اعضا، توضیح نقش هر فرد در تیم و ارائه یک فهرست از افراد است.
  • ارائه منابع و اطلاعات: برای آنبورد بهتر، به کارمند جدید منابع و اطلاعات موردنیاز برای شروع کار را ارائه دهید. این ممکن است شامل نقشه محل کار، دفترچه راهنما، فرم ها و سیاست های سازمانی باشد.
  • برنامه ریزی جلسات آشناییبرنامه ریزی جلسات آشنایی با سایر اعضای تیم و مدیران را برای کارمند جدید انجام دهید. این جلسات، که یکی از مهم ترین موارد در نحوه برخورد با کارمند جدید در اولین روز کاری است، می تواند به کارمند کمک کند تا با فرآیندها، سیستم ها و اهداف سازمان آشنا شود.
  • تعیین وظایف و مسئولیت ها: به کارمند جدید وظایف و مسئولیت های او را توضیح دهید و برنامه ریزی کنید. همچنین برای آنبرد بهتر، او راهنمایی کنید که چگونه بهترین عملکرد را در اجرای وظایف خود داشته باشد.
  • ارائه فرصت برای سؤالات: به کارمند جدید اجازه دهید تا سؤالات خود را مطرح کند و به آن ها پاسخ دهید. این کمک می کند تا کارمند بهتر درک کند و در فرآیند یادگیری خود پیشرفت نماید که در نحوه برخورد با کارمند جدید در اولین روز کاری، نکته کلیدی محسوب می شود.
  • ارزیابی پیشرفتدر پایان روز کاری اول و با کمک از سیستم ارزیابی عملکرد، با کارمند جدید دیدار کنید و پیشرفت او را ارزیابی کنید. این به شما امکان می دهد تا نقاط قوت و ضعف او را شناسایی کنید و درصورت لزوم، تغییرات لازم را اعمال کنید.
  • فرصت برای آشنایی با فرهنگ سازمانی: نکته کلیدی در نحوه برخورد با کارمند جدید در اولین روز کاری این است که به کارمند جدید فرصتی بدهید تا با فرهنگ سازمانی آشنا شود و متوجه شود که چگونه ارزش ها و رفتارهای مورد انتظار در سازمان شما است. این می تواند شامل جلسات توجیهی، تورهای محیط کار و معرفی به فرهنگ سازمانی باشد.

تکنیک های آنبوردینگ در برخورد با کارمند جدید

جمع بندی 

در این مقاله، با مهم ترین و بهترین نحوه برخورد با کارمند جدید در اولین روز کاری آشنا شدید و تکنیک هایی برای آنبوردینگ و خوش آمد گویی به کارمند جدید را یافتید. با استفاده از این تکنیک ها، می توانید کارمند جدید را در اولین روز کاری به خوبی آنبوردینگ کنید و به او کمک کنید تا به سرعت در محیط کاری جدیدش پیشرفت کند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VtcIbvBT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه