پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از مهر، سید صدرالدین نجاتی گیلانی، کارشناس حوزه کسب و کار درباره چرایی اتمام کسب و کارها در مدت کوتاه در برنامه تلویزیونی گفت: این طبیعی است که انسان در مسیر کسب و کار پستی ها و بلندی هایی را تجربه کند. اغلب دیگران به دلیل عدم آگاهی یا بعضاً حسرتی که در دل دارند، ما را نیز در شروع کسب و کارمان دچار تردید می کنند. در ادامه این موضوع مدتی پس از شروع کسب و کار انگیزه خود را از دست می دهیم. این موضوع دو دلیل اساسی دارد.

وی افزود: یکی از دلایل این است که ما انرژی خود را به واسطه محیطی که در آن هستیم از دست می دهیم بنابراین در این شرایط خود مراقبتی افراد ضروری است تا انرژی خود را برای ادامه فعالیت از دست ندهند.

چرا پس از شروع کسب و کار انگیزه خود را از دست می دهیم؟

وی ادامه داد: افراد همواره تحت تأثیر محیط و اطرافیان هستند. این تأثیرپذیری انگیزه ها را کاهش می دهد. در این خصوص همواره باید در نظر داشت دلیل اصلی برای شروع کار چه بوده و مدام آن را به خود یادآور شویم.

نجاتی گیلانی اظهار کرد: دلیل دیگر این است که ما گاهاً تجربیات مثبت را فراموش کرده و بر تجربیات منفی متمرکز می شویم و همین انگیزه را از بین می برد. از طرفی باید در نظر داشته باشیم که با انسان های شبیه به خود ارتباط بگیریم و با آن ها در تعامل باشیم. این کار باعث می شود که از تجربیات دیگران بهره مند شده و افراد حس منفی کمتری داشته باشند.

وی افزود: در مواجهه با موقعیت های طاقت فرسا در کسب و کار باید همواره در نظر داشته باشیم که کاری که به آن مشغولیم زمانی آرزوی ما بوده است و نباید اجازه دهیم که سختی ها امید ما را از بین ببرند. شادی جزئی از طبیعت انسان است و نباید بگذاریم نقش آن در زندگی کمرنگ شود.

این کارشناس حوزه کسب و کار درباره تأثیر جشن گرفتن موفقیت ها در ایجاد انگیزه در کسب و کار یادآور شد: طبیعت انسان عاشق جایزه است. این جایزه به هر شکلی که باشد تأثیر زیادی بر انگیزه ما می گذارد. سیستم مغز انسان به گونه ای طراحی شده که پاداش برای موفقیت هایش را تبدیل به عاملی برای ایجاد انگیزه می کند بنابراین باید تا جایی که می توان بعد از هر موفقیت جشن گرفت.

نجاتی گیلانی ادامه داد: زمانی که انسان می خندد فکرش باز می شود. انرژی از درون ما نشأت می گیرد در این راستا باید تلاش کرد تا در محیط پیرامونی با افراد مثبت نگر و شاد سر و کار داشت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eZhMQiw5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه