دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

یکی از زیباترین شهرهای شمالی کشور که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند، آستارا است. این شهر، عضوی از استان گیلان بوده و در مرز بین ایران و آذربایجان قرار دارد؛ به همین دلیل، عبور و مرور زیادی از طریق آن انجام شده و اگر قصد اقامت در یکی از هتل های آستارا را دارید، بهتر است تا زودتر نسبت به رزرو جای خود اقدام کنید؛ علاوه بر این، مسیرهای دسترسی به این شهر کمی پیچیده بوده و ممکن است که گردشگران تازه کار، کمی با مشکل مواجه شوند؛ با توجه به این موضوع، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب، راه های رفتن به آستارا را بررسی کرده و مهم ترین نکات را ارائه دهیم.

هتل های آستارا

سفر زمینی به آستارا

معمولا هزینه های سفر زمینی پایین تر از سفر هوایی است و به همین دلیل، بسیاری از افراد، سفر زمینی را ترجیح می دهند. علاوه بر این، سفر زمینی به شهرهای شمالی کشور، مزایای دیگری مانند لذت بردن از طبیعت را نیز به همراه خواهد داشت.

خودرو شخصی

اگر قصد دارید تا با خودرو شخصی به آستارا بروید، بسته به این که ساکن کدام شهر باشید، باید مسیر متفاوتی را پیش بگیرید. اگر از مبدا تهران قصد حرکت دارید، تقریبا ۷ ساعت در راه خواهید بود. فاصله تهران تا آستارا، ۵۰۰ کیلومتر بوده و با توجه به پیچ و خمی که جاده دارد، نمی توانید با سرعت زیادی رانندگی کرده و مجبور هستید تا زمان زیادی در مسیر باشید. ابتدا به قزوین رفته، سپس به سمت رشت و بندرانزلی حرکت کنید؛ بعد از این که در جاده ۴۹ قرار گرفتید، بدون تغییر جهت، به حرکت خود ادامه دهید تا به آستارا برسید.

علاوه بر این، اگر قصد دارید تا از شهرهای مرکزی و جنوبی کشور مانند اصفهان، شیراز، یزد و... نیز به آستارا بروید، تفاوت چندانی وجود ندارد. ابتدا باید به تهران رفته و سپس، مسیری که اشاره کردیم را پیش بگیرید.

اگر مبدا شما یکی از شهرهای تبریز، ارومیه، سنندج، همدان و... است، ابتدا به اردبیل رفته و سپس به سمت آستارا حرکت کنید. به طور کلی، دو مسیر اصلی برای سفر به آستارا وجود داشته و معمولا از یکی از شهرهای اردبیل یا رشت، عبور خواهید کرد.

قطار

متاسفانه مسیر راه آهن مستقیمی برای آستارا وجود نداشته و اگر قصد دارید تا به وسیله قطار به این شهر سفر کنید، باید بلیط قطار یکی از شهرهای اردبیل یا رشت را تهیه کرده و سپس به وسیله اتوبوس یا خودروهای مسافربری، به آستارا بروید. رشت تا آستارا، ۳ ساعت و اردبیل تا این شهر، تنها ۱ ساعت فاصله دارد.

با وجود مسیرهای دسترسی کمی که برای این منطقه در نظر گرفته شده اند، با این حال نخستین رتبه در اسکان مسافر در استان گیلان، متعلق به آستارا است؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم تا اگر قصد مسافرت به این شهر را دارید، قبل از حرکت نسبت به رزرو یکی از هتل های آستارا اقدام کنید.

اتوبوس

تقریبا از بسیاری از استان های کشور، اتوبوس های مختلفی در ساعات متنوع به سمت آستارا حرکت می کنند و می توانید با توجه به شرایط، بلیط موردنظرتان را تهیه کنید؛ البته دقت داشته باشید که گاهی اوقات سفر با اتوبوس آزاردهنده بوده و اگر شهر مبدا شما از آستارا فاصله زیادی دارد، پیشنهاد می کنیم تا روش حمل ونقل دیگری را برای رفتن به این شهر انتخاب کنید.

سفر هوایی به آستارا

با این که آستارا فرودگاه ندارد و نمی توانید پرواز مستقیم داشته باشید، اما با این حال بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند تا به وسیله هواپیما به این شهر سفر کنند؛ برای این کار، باید بلیط خود را به سمت یکی از شهرهای رشت یا اردبیل تهیه کرده و سپس به وسیله تاکسی یا اتوبوس به آستارا بروید. همان طور که قبل تر نیز گفته شد، این شهر با رشت ۳ ساعت و با اردبیل تنها ۱ ساعت فاصله دارد.

فاصله هوایی تهران تا رشت برابر با ۷۰ دقیقه و فاصله هوایی تهران تا اردبیل، برابر با ۶۰ دقیقه است؛ بدین صورت، اگر شهر مبدا شما تهران باشد و بلیط هواپیمای اردبیل را تهیه کنید، با احتساب معطلی ها، کم تر از ۴ ساعت در مسیر خواهید بود که نسبت به روش های دیگر، بسیار زمان کوتاه تری است.

بهترین روش دسترسی به آستارا

بهترین روش دسترسی به آستارا

تا این بخش، راه های مختلف دسترسی به آستارا را بررسی کردیم و هر کدام از این راه ها، طبیعتا مزایا و معایب به خصوص خود را دارند. با توجه به نظرات گردشگرانی که به این شهر سفر کرده اند، بهترین راه برای سفر به آستارا، سفر هوایی است. با این که پرواز مستقیمی به این شهر وجود ندارد، اما با این حال، طی کردن بخشی از مسیر به صورت هوایی، سختی راه را به شدت کاهش خواهد داد. این موضوع زمانی ملموس تر خواهد بود که شهر مبدا شما فاصله زیادی با آستارا داشته باشد.

شرکت در تور آستارا

با توجه به این که دسترسی به این شهر کمی پیچیده بوده و ممکن است خستگی مضاعفی را برای شما ایجاد کند، پیشنهاد می کنیم که برای سفر به آستارا در یکی از تورهای آن شرکت کنید. تورها علاوه بر تدارک دیدن تمامی ملزومات حمل ونقل، نسبت به رزرو یکی از هتل های آستارا نیز اقدام کرده و دیگر نیازی به نگرانی در مورد محل سکونت نخواهید داشت. علاوه بر این، آشنا بودن تورلیدرها با مناطق محلی، سبب می شود تا هیچ کدام از جاذبه های این شهر را از دست نداده و سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

تور آستارا

کدام آژانس را برای مسافرت به آستارا انتخاب کنیم؟

امرزوه شرکت های فراوانی در زمینه گردشگری فعالیت می کنند و هر کدام از این شرکت ها، خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه می دهند. اگر تمایل دارید تا به وسیله آژانسی معتبر سفر کرده و لحظات خوشی را برای خود رقم بزنید، فلای تودی را به شما پیشنهاد می کنیم.

فلای تودی یکی از بزرگترین آژانس های مسافرتی ایران و خاورمیانه بوده و توانسته تا طی این سال ها با ارائه خدماتی باکیفیت، کاربران فراوانی را به خود جذب کند. این امکان وجود دارد تا به صورت کاملا غیرحضوری و از طریق وب سایت این شرکت، نه تنها نسبت به خرید بلیط اقدام کنید، بلکه یکی از هتل های آستارا را رزرو کرده و دیگر نگرانی نسبت به محل اقامت خود نداشته باشید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4PbxOnHR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه