دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

آموزش مکانیک خودرو

امروزه سرعت پیشرفت در همه صنایع، قابل چشم پوشی نیست؛ یکی از این صنایع، صنعت خودرو است. پیشرفت روز افزون در صنعت خودرو، به معنای تضمین آینده شغلی فعالین این حوزه است. به همین منظور است که در سال های اخیر آموزش مکانیک خودرو بیش از پیش استقبال می شود.

یکی از بهترین عنوان های شغلی در حوزه خودرو، مکانیک خودرو است؛ زیرا اختلال و خرابی در خودرو و هر وسیله ی کاربردی دیگری، اجتناب ناپذیر است.

خودرو از سیستم های مختلفی تشکیل شده پس یک مکانیک خودرو باید از مهارت های فراوانی بهره مند باشد. این مهارت ها شامل تعویض لنت و شمع، تعویض تسمه تایم، تنظیم موتور، تعمیر سیستم تعلیق، تعمیر فرمان و موارد دیگریست.

گذراندن دوره آموزش مکانیک خودرو فقط برای راه اندازی یک تعمیرگاه خودرو نیست و با فراگیری این مهارت بدون نیاز به صرف هزینه، شما می توانید در نمایندگی ها و مراکزی که نیازمند متخصص هستند، مشغول به کار شوید.

آموزش مکانیک خودرو

دوره آموزش مکانیک خودرو در آموزشگاه تهران پایتخت، به کارآموزان ارائه می شود تا با اصول و ابزارهای اصلی مکانیک خودرو آشنا شوند. در این دوره، دانشجویان با اجزای مختلف خودرو، سیستم های مختلف خودرو، اصول عملکرد و نگهداری خودرو و همچنین مشکلات رایج در خودرو آشنا می شوند.

سر فصل های دوره آموزش مکانیک خودرو

  • مبانی مکانیک خودرو
  • آشنایی با اجزای خودرو از جمله موتور، ترمز، گیربکس و سیستم برق خودرو
  • بررسی سیستم های تعلیق، فرمان و انتقال قدرت
  • نحوه تعمیر و نگهداری خودرو
  • روش های تشخیص و رفع مشکلات رایج در خودرو

مکانیک خودرو چیست؟

مکانیک خودرو به حرفه ای گفته می شود که در آن بتوان اجزای فیزیکی مختلف خودرو را تعمیر کرد، برای این کار می بایست دانش بالایی در زمینه خود رو داشته باشید و همچنین از نیروی کار بالایی برخوردار باشید. تمام اتومبیل ها به مکانیکی و مکانیک نیاز دارند چرا که بعد از مدتی قطعات آنها نیاز به تعویض یا تعمیر پیدا می کنند بنابراین می بایست با استفاده از مکانیک آن ها را تعمیر و کرد که به این کار مکانیکی گفته می شود.

برای اینکه بتوانید یک مکانیک حرفه ای شوید می بایست دوره آموزش مکانیک خودرو را بگذرانید تا دانش شما در مورد خودرو ها و اجزای آنها بیشتر شود و همچنین تجربه کافی برای ورود به بازار کار را به دست بیاورید.

اجزای مکانیکی خودرو چیست؟

اجزای مکانیکی خودرو شامل موتور، سیستم تعلیق، جلوبندی، گیربکس، سیستم حرکتی و …. می باشد که هر کدام از آنها برای حرکت خودرو ضروری هستند.

اگر یکی از این اجزا خراب شود مکانیک می بایست آن را تعمیرکند و بنابراین مکانیک برای اتومبیل حکم دکتر برای بدن انسان را دارد.

اگر به دنبال آموزش برق خودرو به صورت حرفه ای هستید کلیک کنید.

یک مکانیک خودرو چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک مکانیک حرفه ای و کاربلد می بایست کار خود را بداند و از دانش خود برای تعمیر اجزای مختلف خودرو استفاده کند.

فردی که مکانیکی خودرو را بلد باشد باید بتواند با ابزار های مختلف مکانیکی کار کند و با استفاده از آنها ایرادات اتومبیل را رفع کند. این فرد باید صبور باشد چرا که بعضی از ایرادات خودرو به زمان زیادی برای رفع شدن نیاز دارند و این به دلیل پیچیده بودن اجزای مختلف خودرو است، بنابراین اگر میخواهید تبدیل به یک مکانیک خودرو حرفه ای شوید باید شخصیت خودتان را بشناسید و انسان صبوری باشید.

یک مکانیک خودرو چه ویژگی هایی باید داشته باشد

  • یک مکانیک خودرو باید منظم باشد
  • هوش یکی دیگر از ویژگی های یک مکانیک خوب است. مکانیک باید بتواند با استفاده از هوش خود مشکلی که قابل حل نیست را پیدا کند و آن را رفع کند.
  • شناسایی مشکل در مکانیکی بسیار اهمیت دارد، شاید شما بدانید که اتومبیل شما خراب است اما تا زمانی که ندانید مشکل از کجاست نمی توانید آن را حل کنید بنابراین عیب یابی بسیار اهمیت دارد و این ویژگی با استفاده از تجربه به دست می آید.

ویژگی های دیگر مکانیک خودرو

از دیگر ویژگی های مکانیک می توان به این اشاره کرد که باید سخت کوش و پر تلاش باشد چرا که این شغل و حرفه پیگیری های بسیار میخواهد و باید مدام کار کنید و چیز های جدید حین کار کردن بیاموزید.

از دیگر ویژگی های یک مکانیک حرفه ای باید به این اشاره کرد که مدام اطلاعات خود را به روز کند، از آنجایی که تکنولوژی همواره در حال پیشرفت می باشد و اتومبیل های جدید از تکنولوژی جدید استفاده میکنند می بایست همیشه اطلاعات خود را به روز نگه دارد تا بتواند خود رو های جدید را تعمیر کند.

زمان باید برای مکانیک بسیار مهم باشد، چرا که مشتری انتظار دارد که مکانیک سر قول خود بماند.

 

مکانیک باید سر وقت در محل حاضر باشد و به موقع به مشکلات مشتری رسیدگی کند. همچنین او باید یک زمان برای تحویل کار خود به مشتری بگوید و سره همان زمان کار را تحویل دهد.

مکانیک چه کار هایی باید بتواند انجام دهد؟

مکانیک خودرو می بایست انواع خدمات را ارائه دهد که این خدمات را می تواند در دوره آموزش مکانیک خودرو ابتدا آموزش ببیند و سپس با استفاده از دانش و تجربه ای که کسب کرده است کار خود را انجام دهد.

بیشتر بدانیدآموزش تعمیرات ایسیو

خدماتی یک مکانیک می تواند ارائه دهد شامل موارد زیر می باشد:

  • مکیانیک چه کار هایی باید بتواند انجام دهد
  • یک مکانیک خودرو باید بتواند انواع اتومبیل را تعمیر کند
  • عیب یابی و تعمیر انواع مختلف خودرو با استفاده از دستگاه دیاگ
  • تعمیر و تعویض انواع موتور خودرو
  • تعمیر گیربکس انواع اتومبیل ها
  • تعمیر ساعت گیربکس انواع خودرو ها
  • تعمیر سیستم تعلیق
  • تعمیر تعلیق بادی
  • تعمیرات مربوط به کاتالیزور
  • عیب یابی و تعمیر سوخت خام
  • عیب یابی و تنظیم سیستم جلوبندی
  • تعمیر ترمز دستی برقی
  • عیب یابی و تعمیر سیم کشی های خودرو
  • عیب یابی و تعمیر چراغ های جلو و عقب
  • برطرف کردن تمامی مشکلات آپشن های خودرو
  • تعویض انواع لامپ های خودرو
  • تعمیر یونیت های موجود

چگونه می توان تبدیل به یک مکانیک حرفه ای شد؟

برای اینکه بتوانید تبدیل به یک مکانیک حرفه ای شوید می بایست در دوره های آموزش مکانیک خودرو شرکت کنید یا اینکه در در یک مغازه از سنین نوجوانی و جوانی مشغول به کار شوید.

خوشبختانه برای اینکه بتوانید یک مکانیک ماهر شوید راه های زیادی پیش روی شما قرار دارد و این کار نیاز به دانش بسیار بالا و تحصیلات آکادمیک ندارد و با شاگردی در یک مکانیکی هم می توانید این کار را انجام دهید و حرفه ای شوید اما مسئله ای که در این نوع آموزش و یادگیری وجود دارد زمان است.

یعنی زمان بسیار زیادی طول میکشد تا بتوانید تمام نکات را بیاموزید اما برای اینکه بتوانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید می توانید از دوره آموزش مکانیک خودرو استفاده کنید و در مدت بسیار کوتاهی تمام نکات مهم و دانش کافی را برای تبدیل شدن به یک مکانیک حرفه ای بیاموزید.

دوره آموزش مکانیک خودرو

دوره های آموزش مکانیک خودرو نهایتا یک ماه یا دوما زمان می برند اما در نهایت به شما مدرک اهدا میکنند تا بتوانید نه تنها برای خود یک مغازه باز کنید بلکه می توانید در بسیاری از شرکت ها و خودرو سازی های داخل و یا خارج از ایران با مدرک مکانیکی مشغول به کار شوید.

بنابراین برای اینکه بتوانید مکانیک حرفه ای تبدیل شوید بهتر است از دوره های آموزشی تهران پایتخت استفاده کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XgRCLHaG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه