سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 7 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

سیستم ERP چیست؟

در دهه های اخیر به لطف پیشرفت فناوری، راهکارهای مختلفی برای بهینه سازی عملکرد و مدیریت منابع سازمان ها ایجاد شده است. یکی از این راهکارها که به عنوان نقطه عطف در مدیریت کلان سازمان ها به شمار می رود، استفاده از سیستم های برنامه ریزی منابع یا ERP محسوب می شود. عبارت ERP مخفف واژه Enterprise Resource Planning، به نوعی نرم افزار مدیریت منابع سازمانی اشاره دارد که برای یکپارچه سازی فعالیت ها و عملیات مختلف سازمان استفاده می شود.

در ادامه این مطلب توضیح می دهیم که امکانات erp چیست و چه نقشی در مدیریت منابع انسانی سازمان ها دارد. خواندن مطلب پیش رو را به مدیران کسب وکارها و فعالان حوزه منابع انسانی پیشنهاد می کنیم.

نحوه عملکرد و امکانات erp چیست؟

سیستم برنامه ریزی منابع سازمان یا نرم افزار ERP، شامل اطلاعات اساسی یک مجموعه برای مدیریت فرایندهای مختلف است. اطلاعات اساسی مجموعه به نیروهای انسانی، سرمایه، مواد اولیه یا دارایی سازمان اشاره دارد. هرکدام از این اطلاعات به صورت ماژول های مختلف در نرم افزار تعریف می شوند و مدیریت امور را آسان تر می کنند. این اطلاعات به صورت یکپارچه در نرم افزار ذخیره می شوند تا طی فرایندهای استاندارد به فعالیت های سازمان نظم می بخشد.

به طورکلی، بخش های مختلف یک سازمان از واحد مالی، فروش، منابع انسانی، تولید، تحقیق و توسعه و هر بخش دیگر برای تصمیم گیری بهتر و آسان سازی فرایندهای کاری به نرم افزار ERP نیاز دارند. البته نباید اهمیت بهره بردن از تجربه های مربیان برتر توسعه کسب وکار مانند حسین طاهری را در مدیریت بهتر امور کاری و پیشرفت سازمان نادیده گرفت. پیشنهاد می کنیم برای بهره بردن از مطالب آموزشی و نکات مدیریتی ارائه شده توسط ایشان به صفحه اینستاگرام hossein taheri سر بزنید. در این صفحه اطلاعات دوره ها و همایش های حسین طاهری اطلاع داده می شود.

نقش erp در مدیریت منابع انسانی سازمان

نقش erp در مدیریت منابع انسانی سازمان

با رشد فناوری و استفاده روزافزون از نرم افزارهای مدیریتی، استفاده از نرم افزار ERP برای یکپارچه سازی اطلاعات بخش های مختلف سازمان و ایجاد ارتباط بهتر بین آن ها بیشتر رواج پیدا کرد. به دلیل نقش مثبتی که این نوع نرم افزار در مدیریت امور منابع انسانی سازمان ها داشت، درحال حاضر در اکثر مجموعه ها استفاده از آن به امری ضروری تبدیل شده است. در ادامه توضیح می دهیم که نقش مثبت erp چیست.

یکپارچگی اطلاعات با استفاده از سیستم ERP 

سیستم ERP به شرکت ها کمک می کند تا اطلاعات مربوط به بخش منابع انسانی را در یک پایگاه داده یکپارچه جمع آوری و ذخیره کنند. این اطلاعات منظم و یکپارچه، به مدیران منابع انسانی کمک می کند تا با تکیه بر دقت و اعتبار اطلاعات برای تصمیم گیری های بهتر عمل کنند. 

اگر در واحد منابع انسانی یک سازمان فعالیت دارید یا مدیر یک کسب وکار هستید، برای به روز کردن تخصص و اطلاعات خود در حوزه HR، شرکت در دوره های حسین طاهری را به شما پیشنهاد می کنیم. با بررسی بیوگرافی حسین طاهری متوجه تخصص ایشان در زمینه رشد فردی و سازمانی می شوید؛ نکاتی که در دروه های آموزشی دکتر حسین طاهری مطرح می شود، مدیریت بهتر نیروهای سازمانی را به دنبال دارد.

افزایش بهره وری به دنبال تسهیل فرایندهای کاری 

با یکپارچگی اطلاعات و بهبود فرآیندها، سیستم های ERP به سازمان ها کمک می کنند تا بهره وری خود را افزایش دهند. درواقع ساده سازی فرایندها با زیر نظر داشتن اطلاعات متمرکز در یک پایگاه داده ممکن می شود؛ همین موضوع به سازمان ها کمک می کند که کارها را با بازده بیشتر ارائه دهند. همچنین سیستم های ERP با تسهیل فرایندهای انجام کار به سازمان ها کمک می کنند کارهای بیشتر با کمک تعداد نیروهای کمتر انجام شود.

تصمیم گیری بهتر و سریع تر با دریافت گزارش های دقیق از ERP

مدیران منابع انسانی با کمک نرم افزار ERP به گزارشات و آمارهای دقیق و به روز دسترسی دارند؛ همین موضوع باعث می شود که مدیران و کارکنان واحد منابع انسانی در تصمیم گیری های استراتژیک سریع تر عمل کنند. همچنین، با استفاده از داده های دقیق، درنهایت تصمیم های بهتری نیز گرفته می شود که به توسعه کسب وکار منجر خواهد شد.

ارتقا ارتباطات سازمانی؛ یکی از نقش های اساسی سیستم برنامه ریزی

سیستم ERP با تسهیل دسترسی به اطلاعات منابع انسانی و ایجاد یک محیط مشترک برای اطلاعات، کارمندان و مدیران می توانند بهترین تصمیم را اتخاذ کنند و با هم هماهنگ شوند. همین موضوع ارتباط بهتر اعضای سازمان از بخش های مختلف را به همراه دارد.

کاهش هزینه ها و افزایش سود با نرم افزار ERP 

نرم افزار ERP با استانداردسازی فرایندها و متمرکز کردن اطلاعات، به استفاده بهینه از منابع کمک می کند. همین موضوع باعث می شود که هزینه های سازمان به درستی مدیریت شود و کاهش پیدا کند. درواقع، استانداردسازی فرایندها تداخل ها و اشکالات در انجام امور را کاهش می دهد و هماهنگی بیشتری در سطح سازمان ایجاد می شود. کنترل و هماهنگی در انجام فرایندها باعث کاهش هزینه های جانبی و افزایش سود حاصل از کارها خواهد شد.

مدیریت بهتر امور با نرم افزار ERP

مدیریت بهتر امور با نرم افزار ERP و کمک مربیان توسعه کسب وکار

به طور کلی، در پاسخ به سوال «سیستم erp چیست» می توان گفت این سیستم به عنوان یک ابزار مدیریتی جامع کمک می کند تا سازمان ها به بهترین شکل ممکن مدیریت و کنترل شوند؛ درنتیجه به خوبی می توانند از هماهنگی و همگرایی بین بخش های مختلف برخوردار باشند. در کنار اهمیت بالای استفاده از سیستم های ERP، برای توسعه کسب وکار نباید نقش مربیان و بیزینس کوچ های حرفه ای مانند حسین طاهری را نادیده بگیریم.

ایشان با برگزاری دوره های آموزشی مختلف و انتشار مطالب مفید در سایت hosseintaheri.ir، به همه کمک می کنند تا در مسیر رشد و توسعه فردی و سازمانی قدم های بزرگ و مطمئن بردارند. برای اطلاع از دوره های آنلاین و حضوری حسین طاهری به سایت ایشان سر بزنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SwiIeIYa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه