سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 7 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

یک فعال حوزه کار با بیان اینکه جوانان به کسب و کارهای اینترنتی رغبت بیشتری نشان می دهند،گفت: امروز بسیاری از افراد تحصیلکرده و جویای کار در بستر فضای مجازی فعالیت می کنند و به دنبال ایجاد مشاغل اینترنتی زودبازده و درآمدزا هستند.

به گزارش فرصت امروز به نقل از ایسنا، هادی ابوی درباره کاهش نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل تغییر و تحولات بازار، نوع مشاغل تغییر کرده و مشاغل جدیدی به وجود آمده که عمدتا در بستر اینترنت و فضای مجازی شکل گرفته است.

تمایل جوانان به کسب و کارهای اینترنتی زودبازده و درآمدزا

وی ادامه داد: زمانی دلیل بیکاری فارغ التحصیلان و نیروهای کار فقدان مهارت عنوان می شد و کارفرمایان به دنبال نیروی کار ماهر بودند ولی اکنون بسیاری از کارخانه ها و کارفرمایان تنها به دنبال نیروی کار هستند در حالی که طبق اعلام مراجع رسمی آماری، نرخ بیکاری کاهش یافته است.

این فعال حوزه کار افزود: بیکاری از آنجا می آید که جوینده کار داشته باشیم و عده ای در جست وجوی شغل ثبت نام کرده باشند ولی امروز بخشی از جوانان و نیروهای کار انگیزه چندانی برای اشتغال در کارهای با دستمزد حداقل ۶ میلیون تومان ندارند و ترجیح می دهند به مشاغل اینترنتی که زودبازده تر هستند، روی بیاورند.

ابوی تصریح کرد: بسیاری از افراد تحصیلکرده و جویای کار از کسب و کارهای اینترنتی استقبال کرده و در بستر فضای مجازی فعالیت می کنند و یک عده نیز در مشاغل غیر رسمی و کاذب کسب درآمد می کنند که نشان می دهد نوع نگاه افراد به شغل و مشاغل ایجادی تغییر کرده است.

وی گفت: افرادی که در رشته های پوشاک و صنایع غذایی فارغ التحصیل شده اند وقتی شغل مناسب خود را پیدا نمی کنند، به فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی رغبت نشان می دهند زیرا بدون داشتن کارفرما و یا صرف زمان طولانی به سود و درآمدزایی بیشتر دست پیدا می کنند.

این فعال حوزه کار در توضیح دلیل این امر گفت: شاید یکی از دلایلی که باعث شده افراد از حقوق و مزایای مصوب قانونی استقبال نکنند، شرایط معیشتی خانوارهاست و افراد ترجیح می دهند در مشاغلی که درآمد بیشتری از آن کسب می کنند ولو کاذب یا غیررسمی فعالیت کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PlHb5wMD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه