پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

دبی بهترین مقصد برای استارت آپ ها

دبی، یکی از مراکز تجاری درحال توسعه در دنیاست و به عنوان مقصدی مطمئن و روبه رشد برای استارتاپ ها شناخته می شود. این بخش از امارات امکانات مالی و زمینه های مناسبی را برای رشد و پیشرفت استارتاپ ها و کارآفرینان فراهم کرده که دبی را به یکی از مقاصد محبوب برای ثبت استارتاپ ها تبدیل کرده است. به طور مثال بر اساس برنامه ریزی هایی که اتاق بازرگانی دبی، تخمین زده شده که ارزش اقتصاد دیجیتال ملی امارات در سال 2031 به بیش از 140 میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم حدود 38 میلیارد دلار نسبت به ارزش کنونی بیشتر است. همچنین امارات متحده عربی در تلاش است تا فضای کسب وکارها را توسعه داده و نوآوری را در آن کشور توسعه دهد به طوری که برگزاری کلاس های کارآفرینی و فناوری در دانشگاه ها در اولویت کار قرار گرفته و همواره بین دولت و بخش خصوصی برای بهبود زیرساخت های نظارتی در جهت توسعه بخش خصوصی همکاری های بسیار سازنده ای صورت می گیرد. به همین دلیل می توان به راحتی حدس زد که دبی چرا و چگونه قرار است به پایتخت بعدی اقتصاد دیجیتال جهان تبدیل شود.

یکی از چالش های کلیدی برای استارتاپ ها و علاقه مندان به کارآفرینی نداشتن سرمایه کافی برای شروع است؛ اما دبی همیشه به حمایت از استارت آپ ها، کارآفرینی و نوآوری مشهور بوده است. در سال 2022 ستارتاپ های اماراتی بیش از 2 میلیارد دلار سرمایه جذب کرده اند که اکثریت این استارتاپ ها در دبی مستقر بوده اند.

به طورکلی امارات متحده عربی به لطف سیاست های خود در زمینه نوآوری و جذب شرکت های استارتاپی، به یک مقصد جذاب برای کارآفرینان در منطقه شناخته شده است. گرفتن ویزای استارتاپ در امارات متحده عربی یکی از بهترین روش هایی است که اداره مهاجرت این کشور برای حمایت از صاحبان استارتاپ ها در نظر گرفته است. در ادامه به معرفی ویژگی ها، شرایط، مدارک موردنیاز، مراحل و هزینه های راه اندازی استارتاپ در دبی خواهیم پرداخت.

 

فروش ایده به امارات

اگر می خواهید با کمترین ریسک مهاجرت خود و خانواده را تضمین کنید و از ابتدای ورودتان اقامت دائم کشور امارات را دریافت کنید، از طریق راه اندازی استارتاپ در آن اقدام کنید، چراکه ارائه ی ایده ی نو و راه اندازی استارتاپ در امارات یکی از بهترین راه ها برای اخذ اقامت دائم این کشور است. به خاطر داشته باشید که درخواست ویزای استارتاپ در این کشور به معنای یک طرح استارتاپ نوپا است که عموماً در حوزه فناوری فعالیت می کند. در سال های اخیر، سازمان مهاجرت امارات برای ترغیب دارندگان ایده ها و طرح های نو و کارآفرینان خلاق با سرمایه گذاری خارجی در این کشور، بستر مهاجرت را از طریق ثبت استارتاپ در امارات را فراهم کرده است. اما نه هر پروژه ای! ارائه یک ایده نو، بر پایه تکنولوژی و در مقیاس جهانی به همراه یک بیزینس پلن مناسب، اهمیت بسیار زیادی برای اخذ ویزای استارتاپ امارات دارد.

 

مزایای راه اندازی استارت آپ در دبی

همان طور که گفته شد برای افرادی که تصمیم به مهاجرت و دریافت اقامت دائم کشور امارات را دارند، بهترین مسیر، ورود از طریق ویزای استارتاپی امارات است. البته برای اجرای ایده ی نوپای خود به عنوان یک پروژه کامل در امارات، باید تمام جوانب کار را بررسی کنید. داشتن یک ایده ی خلاقانه که توان رقابت با سایر شرکت ها و بازار بزرگ آنجا را داشته باشد، احتمال شکست استارتاپ شما را کاهش خواهد داد. از مزایای ثبت استارت آپ در دبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راه اندازی استارتاپ در یکی از مرکز کسب وکار بین المللی: دبی به عنوان یکی از مراکز کسب وکار بین المللی شناخته می شود و به عنوان یک پل ارتباطی بین شرق و غرب عمل می کند. با ثبت استارتاپ در دبی، شما به بازارهای بین المللی و شرکت های بزرگ دسترسی خواهید داشت و از فرصت های تجاری بین المللی بهره برداری خواهید کرد.
  • کاهش هزینه های عملیاتی در سال اول شروع به فعالیت (ویژه استارت آپ های حوزه فناوری): شرکت های نوپا در حوزه ی فناوری در کشور امارات برای کاهش هزینه های عملیاتی خود از مزایای مالیاتی بهره مند می شوند.
  • استفاده از زیرساخت های پیشرفته: دبی به لحاظ زیرساخت های تجاری و شهری بسیار توسعه یافته است. این شهر دارای بنادر بزرگ، فرودگاه های بین المللی، مناطق آزاد تجاری و زیرساخت های فناوری پیشرفته است. این زیرساخت ها به کسب وکارها امکان ارتباط با سایر نقاط جهان را می دهند.
  • محیطی مستعد برای پیشرفت با پتانسیل بالا: دبی یکی از شهرهایی است که بسیاری از شرکت های بزرگ و با تکنولوژی های بالا در آن حضور دارند. این شهر به عنوان یک مرکز نوآوری و شرکت های استارتاپی شناخته می شود و برنامه ها و وام های مالی برای حمایت از استارتاپ ها در دسترس است که این تسهیلات بستر مناسبی را برای رشد و توسعه استارتاپ شما فراهم می کند.
  • دریافت اقامت دائم برای شخص متقاضی و خانواده ی وی
  • عدم لغو اقامت: اگر پس از راه اندازی استارتاپ در کشور امارات و در ادامه فعالیت، استارتاپ شما شکست بخورد، اقامت دائمشما لغو نخواهد شد.

ویزای استارت آپ امارات
دولت امارات باهدف بهبود شرایط استارتاپ ها، اتاق بازرگانی و صنایع دبی، همواره در حال ایجاد بهترین شرایط برای رشد و توسعه استارت آپ ها در این کشور است. 

در حال حاضر، از طرف کارآفرینان خارجی و همچنین شرکت های بین المللی که به دنبال افتتاح دفتر در کشور امارات هستند، تعداد بسیار زیادی تقاضا برای ثبت شرکت در امارات متحده وجود دارد که این تقاضاها بیشتر در مناطق آزاد و سرزمین اصلی و دبی مشاهده می شود.

ویزای استارتاپ امارات، در واقع نوعی ویزا برای این سرمایه گذاران، کارآفرینان و متقاضیان ثبت استارت آپ در کشور امارات است. با دستیابی به این ویزا، خارجی ها و متقاضیان می توانند اقامت با تمدید در امارات را دریافت کنند. در واقع یک ایده نوآورانه پس از تأیید و دریافت حمایت های لازم از سوی ادارات مربوطه در امارات، می تواند به دریافت ویزای استارت آپ دبی برای متقاضی و خانواده ی او منتهی گردد. این ویزا به کارآفرینان اجازه می دهد که در محیط کسب وکار پویا و قدرتمند امارات فعالیت کنند.

 

شرایط ثبت استارتاپ در دبی

  •  اثبات تجربه متقاضی در حوزه کارآفرینی
  • داشتن اکثریت سهام یا عضویت در هیئت مدیره شرکت استارتاپ
  • تمایل به مهاجرت به امارات و تجارت در دبی
  • ارائه طرح تجاری مناسب (بیزینس پلن)
  • فاقد سابقه کیفری
  • ارائه ی تأییدیه پزشکی مناسب

مدارک موردنیاز ثبت استارتاپ در دبی

  • ارائه مدارک شناسایی و هویتی متقاضی و کلیه اعضای خانواده
  • ارائه ی مدارک شغلی مانند سوابق شغلی، دانش علمی و مهارت های حرفه ای
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ارائه اسناد و مدارک مالی متقاضی و سایر افراد خانواده برای گواهی تمکن مالی
  • تکمیل فرم اطلاعات فردی جهت درخواست صدور ویزا
  • طرح کسب وکار
  • گواهی بانکی نشان دهنده داشتن سپرده سرمایه اولیه
  • تکمیل فرم های ثبت شرکت

ثبت شرکت در دبی چقدر هزینه دارد؟

ثبت شرکت در دبی نیازمند سرمایه اولیه و پرداخت هزینه هایی می باشد. هزینه های ثبت شرکت در امارات، در مراحل اولیه ۴۷۶۵ دلار می باشد. برخی دیگر از هزینه های لازم برای راه اندازی و اداره یک شرکت استارتاپی در دبی عبارت اند از:

مجوز خدماتی 6000 تا 14000درهم، مجوز تجاری 8000 تا 35000 درهم، ثبت برند تجاری 12000درهم، روزنامه رسمی 1500درهم، هزینه اجاره دفتر 5000 تا 50000 درهم، هزینه اجاره کد پستی 2000 تا 4000 درهم، مأمور ثبت 1000 درهم، آی دی کارت و بیمه 2000 درهم.

 

مراحل ثبت استارتاپ در امارات

هر فردی که قصد شروع کسب وکار و یا ثبت استارتاپ در دبی را دارد، باید یک فرایند تعریف شده و ثابت را طی کند تا مجوز کسب و کار و سایر مجوزهای لازم را دریافت کند. این مراحل عبارت اند از:

  • انتخاب منطقه آزاد تجاری مناسب و دریافت فرم های درخواست
  • انتخاب نام تجاری برای شرکت
  • مشخص کردن نوع فعالیت تجاری و ساختار شرکت
  • پیداکردن فضای اداری مناسب، بر اساس نیازهای تجاری
  • آماده کردن یک ایده و طرحی خلاقانه و نو
  • ارائه ایده و طرح به مرجع مربوطه برای اخذ تأییدیه
  • دریافت تأییدیه نهایی برای طرح
  • اخذ ویزا و اقامت متقاضی و در صورت تمایل خانواده

افرادی که قصد دارند از روش ثبت شرکت استارتاپی در امارات به این کشور مهاجرت کنند، لازم است ایده نو و خلاقانه خود را برای آن ها ارسال کنند و در صورت پذیرش این ایده، می توانند با بهترین شرایط به این کشور سفر کنند. البته ثبت استارتاپ در کشور امارات مانند هر کشور دیگر، ممکن است چالش های خاص خود را داشته باشد. بنابراین بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد ثبت استارتاپ در دبی یا هر شهر دیگر در این کشور، با مشاوران حقوقی و مالی متخصص در این زمینه مشورت کنید و در جریان اطلاعات دقیق و به روز در مورد قوانین و مقررات ثبت شرکت و اخذ ویزا و اقامت امارات قرار گیرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YVjI5tOx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه