جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

شرکت سافت بانک درنظر دارد در صنعت نیمه رسانا فعالیت خود را آغاز کند. صنعتی که در توسعه سخت افزارهای هوش مصنوعی نقش مهمی ایفا می کند. شرکت سافت بانک درنظر دارد در صنعت نیمه رسانا فعالیت خود را آغاز کند. صنعتی که در توسعه سخت افزارهای هوش مصنوعی نقش مهمی ایفا می کند.

به گزارش «بلومبرگ»، علاوه بر شرکت های بزرگ و نام آشنا که در زمینه هوش مصنوعی سرمایه گذاری روزافزونی دارند، خود این فناوری باعث رونق کسب وکار شرکت های فعال در حوزه سخت افزار شده است. به همین دلیل عجیب نیست که با گذر زمان، رقابت در زمینه سرمایه گذاری هوش مصنوعی بیشتر می شود و شرکت ها مبالغ عظیمی را در این حوزه سرمایه گذاری می کنند.

سرمایه‌ گذاری 100 میلیارد دلاری سافت‌ بانک برای ورود به بازار هوش مصنوعی

حالا گفته می شود «ماسایوشی سون»، مدیرعامل سافت بانک، قصد سرمایه گذاری عظیمی به مبلغ 100 میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی دارد. البته این سرمایه گذاری به صورت مستقیم نیست و این کمپانی ثروتمند قصد دارد در زنجیره تأمین شرکت های نیمه رسانا فعالیت داشته باشد؛ این شرکت ها در حوزه تولید سخت افزارهای هوش مصنوعی فعالیت می کنند.

صنعت نیمه رساناها نیز اخیراً توجهات زیادی را به خود جلب کرده است، به طوری که برخی از طرح های سرمایه گذاری شرکت ها تا حدی غیرمنطقی به نظر می رسند؛ مانند طرح های اعلام شده توسط مدیرعامل «سم آلتمن» که انتقاداتی را به دنبال داشته است. مدیرعامل OpenAI به تازگی اعلام کرده که به دنبال سرمایه گذارانی است که 7 تریلیون دلار جهت احداث واحدهای تولید تراشه اختصاصی ، هزینه کنند.

احتمال آغاز پروژه «ایزاناگی» سافت بانک

انتظار می رود شرکت سافت بانک پروژه نیمه رسانای خود، با اسم رمز «ایزاناگی» را در آینده شروع کند. این پروژه شامل تأمین اجزای حیاتی برای شرکت های فعال در حوزه سخت افزارهای هوش مصنوعی خواهد بود. احتمالاً سافت بانک خود 30 میلیارد دلار در این پروژه سرمایه گذاری خواهد کرد و مابقی مبلغ توسط مشتریان بالقوه در خاورمیانه جمع آوری می شود.

سافت بانک بزرگ ترین سهام دار شرکت طراحی تراشه ARM است و این امر برای آن ها مزیتی بزرگ محسوب می شود. بنابراین سافت بانک نه تنها از نظر مالی قدرت بسیار بالایی دارد، بلکه از نظر تأمین سخت افزار و تکنولوژی نیز مشکلی نخواهد داشت. علاوه براین، ARM همکاری های گسترده ای با NVIDIA و AMD دارد، بنابراین شاخص ها به نفع سافت بانک است. باید منتظر ماند و دید که این کمپانی مالی چگونه طرح خود را اجرایی می کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/H40d6Juv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه