هر جایی که رقابت بر سر جلب توجه مشتریان داغتر شود، صاحبان کسبوکارها به دنبال راهکارهایی میروند که نه تنها زمان و هزینهشان را صرفهجویی کند، بلکه نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان وفادار را به طور قابل ملاحظهای بالاتر ببرد.
تصور کنید که بدون نیاز به استخدام چند اپراتور، صرف ساعتها برای آموزش تیم، خرید تجهیزات اداری و هزینههای جانبی و پنهان، بتوانید روزانه چند صد تماس تلفنی با مشتریان بالقوه داشته باشید. تمام این تماسها را هم یک تیم اپراتوری حرفهای با سالها تجربه برای شما برقرار کنند و فرصتهای طلایی زیادی را برای افزایش فروش و رضایت مشتریان فراهم بسازند.
این فقط یک تصور و خیال نیست بلکه با سرویس «تماس خروجی» یا آنچه گاهی به آن بازاریابی تلفنی هم میگویند، برآورده میشود. اما چطور تماس خروجی به یک ماشین جذب مشتری تبدیل میشود.
تماس خروجی، فقط یک تماس ساده تلفنی نیست، بلکه یک استراتژی برای ارتباط مستقیم با مشتری است که میتواند مرزهای محدود فروش را جابجا کند. در شرایط امروز که بازاریابی دیجیتال مانند ایمیلها و ارسال پیامکهای انبوه، راهکار همه کسب و کارها برای تبلیغات و بازاریابی هستند، شنیدن صدای مشتری و یک گفتگوی انسانی و صمیمی با او شانس شما را برای جذب مشتری بالاتر میبرد.
تماس خروجی، مانند سرویسهای ارسال پیام صوتی انبوه به مشتریان نیست، که یک فایل صوتی ضبط شده برای مخاطب پخش شود و مزاحم مشتریان باشد. بلکه یک اپراتور حرفهای با اطلاع از سرویس و محصولات شما، با لیست مشتریانی که در اختیارشان گذاشتهاید، تماس میگیرد و مطابق دستورالعمل شما تماس را پیش میبرد.
در تماس خروجی ممکن است اپراتور محصولی را معرفی کند یا تجربه مشتری از مصرف محصول را جویا شود یا نظرسنجی انجام دهد. در تماس خروجی تلاش بر برآوردن هدف اصلی تماس و عدم مزاحمت برای مخاطبان است.
تصور کنید که کسبوکار شما در حوزه فروش آنلاین محصولات الکترونیکی است و لیستی از مشتریان سابق دارید که ماهها پیش خرید کردهاند، اما به تازگی با شما تماسی نداشتهاند. با اجرای یک کمپین تماس خروجی هدفمند، میتوانید به آنها اطلاعاتی بدهید و ارتباط را با آنها از سر بگیرید و آنها را به تکرار خرید ترغیب کنید. حتی اگر مشتری خریدی ثبت نکند، نام برند شما در خاطر او میماند و در زمان نیاز، فوری به یاد فروشگاه شما میافتد.
اما چالش اصلی احتمال کم برقراری حجم بالای تماس تلفنی بدون افت کیفیت است. اما سرویس تماس خروجی «دفتر شما» با استفاده از یک تیم حرفهای از اپراتورهای مجرب، چند صد تماس را به صورت روزانه برقرار میکنند و گزارش و فایل مکالمات ضبطشده را به صورت آنلاین و پیامک در اختیار شما قرار میدهند.
تماس خروجی، مانند یک چاقوی سوئیسی در جعبه ابزار بازاریابی کسب و کار شما است و میتواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. از مهمترین کاربردهای تماس خروجی برای کسب و کارها موارد زیر است:
یک تماس خروجی به مشتریان میتواند اخبار مهم مانند محصول جدید، تخفیف ویژه، بهروزرسانی محصول را مستقیم به گوش آنها برساند. بهعنوان مثال، اگر شما صاحب یک کلینیک زیبایی هستید، اطلاعرسانی در مورد یک درمان جدید یا اضافه کردن دستگاه با خدماتی جدید به مشتریان، میتواند نرخ رزرو را در شما افزایش دهد. «دفتر شما» با اپراتورهای آموزشدیده، این تماسها را به صورت شخصیسازیشده برقرار میکند تا هر مخاطب احساس ارزشمندی کند.
پس از انجام یک فروش موفق، مشتری را به خدا نسپارید و چه چیزی بهتر از یک تماس کوتاه برای پرسش «از خریدتان راضی بودید؟» راه ارتباط شما با مشتری را باز نگه میدارد؟
در هپی کال نه تنها بازخورد گرفته میشود، بلکه فرصتی برای تکرار خرید یا فروش محصول مرتبط ایجاد میکند. تصور کنید که مشتری از محصول راضی است؛ اپراتور میتواند بلافاصله پیشنهاد یک محصول مکمل بدهد.
نظرسنجی تلفنی، برخلاف نظرسنجیهای آنلاین، نرخ پاسخدهی بالاتری دارند. اگر در آغاز طراحی و ارائه یک محصول هستید و میخواهید بدانید کاربران چه ویژگیهایی را دوست دارند، تماس خروجی میتواند نظرات واقعی مخاطبان را جمعآوری کند. «دفتر شما» با سناریوهایی که توسط شما مشخص شده است، این فرآیند را به یک گفتگوی معمولی تبدیل میکند. نه یک مصاحبه خشک و رسمی که شاید مخاطب نظرات واقعی خود را بیان نمیکند. گزارش تماسها در کنار گزارش آنلاین داخل پنل، در قالب گزارشهای اکسل یا گوگل شیت به شما تحویل داده میشود.
در واقع اینجا جایی است که تماس خروجی مستقیم به «ماشین جذب مشتری» تبدیل میشود. با تکنیکهای فروش تلفنی اصولی، مانند AIDA (توجه، علاقه، تمایل، اقدام)، اپراتورها نرخ تبدیل را به میزان قابل توجهی افزایش میدهند. دفتر شما با تمرکز بر بازاریابی گرم، از لیستهای هدفمند شما استفاده میکند تا بدون ایجاد مزاحمت، اهداف شما را برآورده کند و در عین حال اعتماد بسازد.
حال که با مزایا و کاربرد تماس خروجی آشنا شدیم، بیایید ببینیم «دفتر شما» چطور این سرویس را ارائه و اجرا میکند. این شرکت، با تکیه بر فناوریهای تلفن اینترنتی و تیمی از اپراتورهای مجرب، فرآیندی ثبت درخواست، تعیین قیمت، هماهنگی، اجرا و گزارشدهی را شفاف و آسان ساخته است.
در همان اولین مرحله ثبت سفارش، شما با وارد کردن جزئیات، مانند: تعداد تماسها، میانگین مدت هر تماس و نوع هدف، هزینه را تخمین میزنید. قیمتگذاری در سرویس تماس خروجی، نیز مانند تلفن ابری براساس میزان دقایق مکالمه است. برای تماسهای موفق، زمان مکالمه همراه با حداقل زمان پردازش، و برای تماسهای ناموفق، فقط هزینه پردازش محاسبه میشود و البته شرایط تکرار تماس نیز وجود دارد. اگر نیاز به آموزش اپراتورها باشد یعنی لازم باشد در یک جلسه اپراتورها با محصول یا خدمات شما کامل آشنا شوند، گزینهای برای آن وجود دارد. خوب است بدانید که اگر دقایق مکالمه خریداری شده اضافه باقی بماند، مبلغ بازگردانده میشود. این شفافیت در قیمتگذاری، یکی از نقاط قوت سرویس تماس خروجی دفتر شما است.
پس از ثبت سفارش و پرداخت، سرپرست تیم با شما تماس میگیرد تا لیست شمارههای تلفن، دستورالعملها و سناریوها را دریافت کند. سرپرست بعد از بررسی این موارد، راهنمایی لازم را به شما پیشنهاد میکند تا بهترین نتیجه حاصل شود.
از چندین اپراتور استفاده میشود تا سرعت اجرا بالا باشد اما کیفیت دچار مشکل نشود. هر تماس تا ۳ دقیقه با نرخ ثابت اولیه محاسبه میشود، و تماسهای ناموفق (مانند مشغول یا خاموش) یک بار رایگان تکرار میشود. ضبط صدا و گزارش لحظهای در پنل کاربری در دسترس شماست، تا نظارت کاملی داشته باشید.
در پایان، گزارشی کامل شامل: تعداد تماسهای موفق و ناموفق، فایلهای صوتی ضبط شده از مکالمات و دادههای آماری برای شما ارسال میشود. این گزارشها نه تنها برای محاسبه هزینه، بلکه برای بهینهسازی کمپینهای بعدی کاربرد دارند. به عنوان مثال، اگر نرخ موفقیت پایین باشد، میتوانید سناریو را تنظیم کنید و مرحله دوم پیگیری تماسها را اجرا کنید.
یکی از ویژگیهای منحصربهفرد دفتر شما، امکان تماس چندمرحلهای است. یعنی پس از تحلیل تماسهای مرحله اول، سناریوی جدید آماده میکنید و پیگیری تماسها را در مرحله بعد انجام میدهید.
اگر همچنان این سوال برای شما وجود دارد که چرا باید تماسهای بازاریابی، نظرسنجی، هپی کال و ... را به دفتر شما بسپاریم، موارد زیر جواب این سوال شما خواهند بود:
بدون هزینه استخدام، آموزش یا خرید تجهیزات و بدون صرف زمان زیاد برای برقراری تماس تلفنی انبوه، دفتر شما این خدمات را برای شما انجام میدهد و گزارشهای دقیقی ارائه میدهد. قیمتها بر اساس حجم دقایق مکالمه محاسبه میشود، و میانگین هزینه هر تماس کمتر از هر حالت دیگری است.
اپراتورهای تیم تماس خروجی مجرب و با حوصله هستند و میتوانند با افراد مختلف صحبت کنند و پیام شما را به خوبی انتقال دهند. البته سناریو و آموزش اولیه بر اساس کسبوکار شما، دقت و کیفیت را تضمین میکند.
همه دادههای مشتریان و نتایج تماسها محرمانه نگه داشته میشود و گزارشها هیچ استفاده یا کاربردی برای دفترشما ندارند و در زمان آغاز همکاری در زمینه امنیت و محرمانگی، قراردادی منعقد میشود.
در تمامی مراحل اگر به مشکلی روبرو شوید یا حتی برای بهبود نتیجه نیاز به اصلاح لیست شماره و سناریو باشد، پشتیبانی همراه شما است تا با بهترین کیفیت تماسها برقرار شوند.
فروش از پشت خط تلفن، یک رویای پرهزینه و زمانبر نیست؛ بلکه با تماس خروجی یک واقعیت قابل دسترس برای همه است. با سرویس تماس خروجی «دفتر شما»، شما میتوانید هر تعداد تماس را به تیمی حرفهای بسپارید تا تماسها را به فرصتی برای رشد تبدیل کنند. از اطلاعرسانی ساده تا کمپینهای فروش پیچیده، همه چیز با شفافیت و کارایی مدیریت میشود. دفتر شما علاوه بر تماس خروجی خدمات دیگری مانند تلفن گویا، منشی مجازی، فکس اینترنتی ،مرکز تلفن ویپ و حتی گرفتن اینماد به هزاران کسبوکار و استارتاپ ارائه می دهد.
این شرکت با درک نیاز مدیران به مدیریت مؤثر و بهروز، امکانات و قابلیتهای بیشتری را به طور مداوم معرفی کرده و با ارائه گزارشهای دقیق آنلاین و پیامکی، فرآیند مدیریت را سریعتر و حرفهایتر کرده است.اگر آمادهاید تا کسبوکارتان را به سطح بعدی ببرید، همین حالا با «دفتر شما» تماس بگیرید یا به وبسایت (daftareshoma.com) سربزنید. آینده فروش، در دستان شماست و دفتر شما هموارکنندهی راه شماست.