یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال

1500 حلقه چاه غیر‌مجاز در استان تهران مسدود می‌شود

8 سال پیش ( 1394/7/7 )
 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران از مسدود شدن 1500 حلقه چاه غیر‌مجاز در این استان به شرط تامین اعتبارات «طرح تعادل بخشی دشت‌ها»، تا پایان سال جاری خبرداد. خسرو ارتقایی در پاسخ به «فرصت امروز» با بیان این مطلب گفت: اگرچه در قالب طرح تعادل‌بخشی دشت‌ها برای آب منطقه‌ای تهران 50‌درصد تخصیص اعتبار در نظر گرفته شده، اما با گذشت نیمی از سال هنوز هیچ پولی به این شرکت اختصاص نیافته است.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر براساس آمارهای ارائه شده از سوی معاون وزیر نیرو در امور آب، 35‌هزار حلقه چاه غیر‌مجاز در استان تهران وجود دارد. وی افزود: براساس آمارهای ما حدود 22‌هزار و 500 حلقه چاه غیر‌مجاز مربوط به بخش‌های خدماتی و 10‌هزار حلقه نیز مرتبط با مصارف خانگی است. ارتقایی با اشاره به اینکه حدود 1700 حلقه چاه مجاز در بخش خدماتی استان تهران وجود دارد، تاکید کرد: سیاست آب منطقه‌ای استان تهران این است که چاه‌های غیر‌مجاز شهر تهران را به منظور جلوگیری از مصرف آب تصفیه شده در استخرها، مسدود نکنیم.

وی با اشاره به اینکه 22‌هزار و 500 حلقه چاه غیر‌مجاز تهران حدود 196‌میلیون متر مکعب آب از منابع زیر زمینی برداشت می‌کنند، حجم برداشت 12‌هزار و 500 حلقه چاه‌ مجاز تهران را نزدیک به 3/2‌میلیارد متر مکعب اعلام کرد. این مقام مسئول افزود: بیشتر چاه‌های غیر‌مجاز تهران، چاه‌هایی سطحی و کم عمق هستند. بخشی از این چاه‌ها که عمق بیشتری دارند، حدود 130‌میلیون متر مکعب آب از زمین با هدف تامین نیاز بخش کشاورزی استخراج می‌کنند.

وی کسری حجم مخزن در استان تهران را سالانه 150‌میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: در حال حاضر در استان تهران 650‌میلیون مترمکعب کسری انباشته در مخازن آب زیرزمینی داریم. امیدواریم با اجرای طرح تعادل بخشی و مسدود کردن 1500 حلقه چاه غیر‌مجاز در سال جاری، حدود 70‌میلیون متر مکعب از کسری مخزن استان تهران را جبران کنیم. ارتقایی گفت: با نصب کنتور هوشمند روی چاه‌ها، از اضافه برداشت چاه‌های بدون پروانه نیز به میزان 10 تا 15‌میلیون متر مکعب جلوگیری می‌شود. البته این رقم بسته به تعداد کنتور نصب شده قابل افزایش است.

وی تاکید کرد: اگر اعتبار طرح تعادل بخشی در نیمه دوم سال به شرکت آب منطقه‌ای تهران اختصاص یابد، طی یک دوره پنج تا شش ساله، کسری مخزن استان تهران جبران خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ekQUBRla
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه