جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

شاید شما مدیری باشید که دوست دارید قسمت بازاریابی شرکت‌تان با آخرین اصول و متدهای روز دنیا گام بردارد. در این صورت بد نیست بدانید که امروزه بازاریابی دیجیتال در بسیاری از کسب‌و‌کارها حرف اول را در میان رویکردهای مختلف بازاریابی می‌زند.

تغییرات و پیشرفت‌ها در زمینه بازاریابی دیجیتالی شتاب گرفته است و همگامی با آن برای کسی که فقط نظاره‌گر باشد دشوار است، بنابراین با توجه به اینکه به پایان سال 2014 نزدیک می‌شویم، به روندهای بازاریابی که امسال استفاده شده و پیش‌بینی درباره آنچه در سال 2015 انتظارش می‌رود نگاهی می‌اندازیم.

1-‌ بهینه‌سازی بازاریابی موبایلی 

پیشرفت و بهینه‌سازی بازاریابی موبایلی در ماه‌های اخیر بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. این رویکرد در سال 2014 اولویت مهم بسیاری از شرکت‌ها بود، ‌اما سال 2015 سالی است که مدیران بازاریابی باید در تنظیم استراتژی‌های بازاریابی موبایلی پا را فراتر از داشتن یک سایت یا برنامه کاربردی موبایلی (اپلیکیشن) بگذارند و بر محتوای بهینه‌سازی موبایل و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی هم توجه کنند. مثلا می‌دانیم که شرکت گوگل تاکید زیادی روی چگونگی کاربر‌پسند‌کردن وب‌سایت‌هایش و محتوای آن می‌کند. صاحبنظران پیش‌بینی می‌کنند شرکت‌هایی هم که تاکنون از این شیوه بازاریابی دیجیتال استفاده نکرده بودند، تا نیمه دوم سال 2015 با برنامه‌هایی مانند آگهی‌های موبایل و طراحی سایت برای کاربران موبایل، آن را وارد برنامه‌های خود می‌کنند. امسال سالی است که کسب‌و‌کارها به اهمیت داشتن استراتژی رسانه‌های اجتماعی پی می‌برند و در می‌یابند که کاربران موبایل تا چه اندازه وقت‌شان را صرف پست شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

2-‌ شبکه‌های اجتماعی 

از هنگامی که برندها اهمیت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را متوجه شده‌اند، هزینه آگهی‌های تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است. امسال فیس بوک اعلام کرد که آنچه در فید کاربران نشان داده می‌شود به سبب همین سیاست‌ها محدود می‌شود و صفحات پربازدید باید برای تبلیغات‌شان هزینه پرداخت کنند. در غیر‌ این صورت تنها میزان کمی از کاربران قادر به دیدن پست‌های کامل صفحه هستند. نیمه اول سال 2014 این شرکت گزارش کرد که درآمدش از آگهی‌های تبلیغاتی آنلاین 10 درصد نسبت به سال مالی گذشته افزایش یافته است. شرکت‌ها باید نتایج مثبت سرمایه‌گذاری‌شان در رسانه‌های اجتماعی مانند ترافیک و بازدید بیشتر سایت را در نظر بگیرند و تبلیغات در شبکه های اجتماعی را راهی برای چند برابر کردن این نتایج بکنند. 

3-‌ گسترش بازاریابی محتوایی 

بازاریابی محتوایی گسترده‌تر از قبل خواهد شد. طبق گزارش ارزیابی بازاریابی محتوایی تجارت الکترونیکی  B2B (شرکت با شرکت)، 93 درصد بازاریابان این شرکت‌ها بیان داشته‌اند که آنها از بازاریابی محتوایی در سال 2014 استفاده کرده‌اند و 24درصد آنها این استراتژی را تاثیر‌گذار ارزیابی کرده‌اند. مادامی که مدیران بازاریابی همچنان مزایای استراتژی‌های محتوایی را مد نظر قرار دهند، پول بیشتری به شرکت‌شان سرازیر می‌شود. مطالعات موردی، محتواهای ویدئویی و محتواهایی که معیارهای کیفی را رعایت می‌کنند به شرکت‌ها مزیت بالاتری نسبت به رقبایشان می‌دهند. شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای تمایل به سرمایه‌گذاری در محتوای موبایلی شامل ایجاد محتوای کوتاه نشان می‌دهند که به سادگی توسط دستگاه‌های تلفن همراه قابل خواندن است. آنها عادات استفاده مشتریان از مخاطبان را می‌شناسند و بیشتر تاکید بر محتوای بصری و ویدئویی دارند که به‌سادگی از طرق موبایل قابل پخش است. 

4-‌ توجه مجدد به بازاریابی ایمیلی 

بسیاری شرکت‌ها باید بازاریابی ایمیلی را همچنان مورد توجه قرار دهند. این بازاریابی با بازاریابی محتوایی پیوند نزدیکی دارد، از این رو تمرکز مجدد بر این بازاریابی و توجه به تفاوت‌های آنها دارای اهمیت است. هنگامی که شرکت‌ها ارزش بازاریایی محتوایی را در می‌یابند، شروع به کشف رویکردهایی برای ساده‌سازی و موثر کردن محتوای ایمیلی به منظور جلوگیری از اضافه کاری می‌کنند. یکی از راه‌های آن تبدیل ابزارهای محتوایی موجود به فایل‌های PDF قابل دانلود (مانند نشریات و کتاب‌های الکترونیک) است که می‌تواند به‌عنوان یک گزینه تشویقی برای ایجاد لیست ایمیل پیشنهاد شود. در سال 2015، با بازاریابی ایمیلی برندها به اهمیت مجزا‌سازی خود از رقیبان‌شان پی می‌برند. 

5-‌ کمرنگ شدن خطوط میان بهینه‌سازی موتور جست‌وجو، بازاریابی محتوایی و رسانه‌های اجتماعی 

یکی از صاحبنظران بازاریابی محتوایی را بهینه‌سازی جدید موتور جست‌وجو تعریف کرده است که تا حدودی نیز درست است. در آینده بهینه‌سازی موتور جست‌وجو (SEO)  و بازاریابی محتوایی به‌عنوان دو بخش مجزا اما با اصول نزدیک تداوم می‌یابند که برای موفقیت به هم متکی هستند. گفته می‌شود که بازاریابی محتوایی نخستین تاثیرگذاری را در جست‌وجو‌ها دارد. کسب‌و‌کارهایی که در استراتژی‌های محتوایی قوی سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، فکر می‌کنند که در بهترین حالت کمپین‌های SEO  فاقد کارایی هستند و در بدترین حالت به دیده شدن آنها صدمه می‌زنند. اما امروزه بیشتر کسب‌و‌کارها به دیگر مزایای مهم بازاریابی اینترنتی شامل به رسمیت شناختن بیشتر برند، خوشنامی آن و بهبود دیدگاه مشتری و نرخ تبدیل بالاتر آگاه شده‌اند. 

6- تلاش برندها برای هویت‌بخشی

با رشد رسانه‌های اجتماعی، برند‌ها در می‌یابند که مشتریان‌شان در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی با افراد تعامل دارند نه با برند‌ها و شرکت‌ها. برند‌هایی که توانایی برقراری ارتباط با دیگر مخاطبان را دارند، مشتریان وفادارتر، بهتر و شادتر و رشد مخاطب سریع‌تری را تجربه خواهند کرد. توانایی شرکت‌ها برای هویت‌بخشی به برند عامل مهمی در موفقیت آنها با استفاده از رسانه‌های اجتماعی است. برندهایی که روابط‌شان با مشتریان‌شان، دنبال‌کنندگان و مشترکان ایمیل را توسعه می‌دهند، مزایای چشمگیری را شاهد خواهند بود. 

7-‌ ایجاد تبلیغاتی بومی

مدیران بازاریابی روز به روز روش‌های جدیدی برای تبلیغات بومی مرتبط‌تر پیدا می‌کنند. با افزایش محبوبیت آگهی‌های بومی، بازاریابان و ناشران در کنار تنظیم استراتژی‌هایی برای رشد بازدیدکنندگان فعلی، در جست‌وجوی روش‌هایی جدید برای تقلید محتواهای مقاله‌ای و بومی‌سازی آن هستند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XVeNTPUk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه