شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس سازمان ملی استاندارد از 570 پرونده محموله های صادراتی نفتی بررسی شده توسط کارشناشان این سازمان، 216 پرونده را قاچاق اعلام و اظهار کرد: سایر پرونده ها در ردیف محموله های سوبسیددار تشخیص داده شدند. البته ابتدا در تمامی این ۵۷۰ پرونده ظن قاچاق وجود داشت اما ۲۱۶ مورد آنها پرونده‌های قاچاق نفتی بوده‌اند.

به گزارش فرصت امروز، نیره پیروزبخت، در جمع خبرنگاران، از اجرای استانداردهای جدید خودرو در دو سال آینده خبر داد و معاون وی نیز تصریح کرد: برخی خودروهای فعلی که توان قابلیت با استانداردهای جدید را ندارند از چرخه تولید خارج می شوند.

پیروزبخت همچنین وضعیت کیفیت بنزین در کشور را رو به رشد دانست و افزود: این روند رو به رشد را نمی توان با وضعیت بنزین در سال های قبل مقایسه کرد. تنها در عدد اکتان مواردی وجود دارد که در راستای استانداردسازی با شرایط روز دنیا، اقداماتی در دست انجام است.

وی در خصوص اجرای آزمون استاندارد بنزین در ۱۷ شهر ایران تصریح کرد: تعامل بسیار مناسبی میان وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد در زمینه استانداردسازی بنزین و سایر کالاهای مصرفی ایجاد شده است. این همکاری در پروژه‌های مختلف این وزارتخانه نیز جاری شده تا فراورده های نفتی با استانداردهای روز دنیا مطابقت پیدا کنند.

پیروزبخت ادامه داد: بنابراین در کنار بنزین بحث استاندارد گازوییل و قطعات نیز وجود دارد. در زمینه کنترل های استاندارد گازوییل نیز تنها نگرانی ما به گوگرد مربوط می شود.

دستور پلمب 100 ایستگاه سی ان جی را صادر کردیم

رییس سازمان ملی استاندارد ایران همچنین به کنترل ایستگاه‌های سی‌ان‌جی اشاره  و اظهارکرد: در بخش ایستگاه‌های سی ان جی نیز کنترل‌های لازم انجام شده و رای به توقف فعالیت ۱۰۰ مورد ایستگاه سی ان جی داده‌ایم.

پیروزبخت در خصوص ابزار کنترلی در نظر گرفته شده برای خودروهای بی‌کیفیت و خروج آنها از خط تولید، تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این زمینه بحثی را مطرح کرد که اگر خودروها با استانداردهای جدید منطبق نباشند، مجبور به توقف در خط تولید هستند. افزون بر این خودروهای جدیدی به بازار آمدند که امکان دسترسی مردم افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هر چند ما نیز استانداردهای خود را پیاده می‌کنیم و قانون دست ما را در این زمینه باز گذاشته تا بتوانیم برخوردهای لازم را انجام دهیم.

اجرای استانداردهای 83 گانه خودرو از دو سال دیگر

پیروزبخت در ادامه با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای اجرای استانداردهای ۸۳ گانه در صنعت خودروسازی، گفت: ۵۲ استاندارد قبلی خودرو به روزرسانی شده و افزون بر این، استانداردهای جدید نیز از دو سال دیگر اجرایی خواهد شد.

وی افزود: کنترل هایی نیز بر قطعات یدکی عرضه شده در بازار انجام می دهیم و اگر قطعه‌ای وارداتی در بسته بندی داخلی عرضه شود، در طرح کنترل بازار ما با نمونه برداری، به عنوان کالای قاچاق شناسایی و با آن برخورد می شود.

اجرای 11 استاندارد خودرو از سال آینده

در ادامه این نشست خبری، وحید مرندی مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد، جزییات اجرای استانداردهای جدید 83 گانه در صنعت خودرو را تشریح کرد و گفت: از ابتدای دی ماه 97 (دو سال دیگر) خودروهایی که مطابق با استانداردهای جدید باشند می توانند در کشور تولید شوند و خودروهای فاقد این شرایط تولیدشان متوقف خواهد شد.

وی همچنین از اجرایی شدن 11  استاندارد در صنعت خودروسازی از دی ماه سال آینده خبر داد و افزود: 22 استاندارد جدید نیز از ابتدای دی 97 در کشور اجرا خواهد شد. قراردادهای جدید خودروسازان نیز با استانداردهای جدید تولید می‌شوند.

مرندی مقدم  ادامه داد: 52 استاندارد فعلی در صنعت خودرو به روزرسانی و 21 استاندارد جدید نیز به استانداردهای پیشین اضافه شده است. چنانچه تولید تعدادی از خودروها از ابتدای دی 97 با استانداردهای جدید همخوانی نداشته باشد از ادامه تولید آنها جلوگیری می شود.

برخی خودروهای فعلی قابلیت مطابقت با استانداردهای جدید را ندارند

به گفته وی تولید برخی خودروهای فعلی از ابتدای دی 97 قابلیت مطابقت با استانداردهای جدید را ندارند و نیازمند تغییر پلتفرم هستند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: خودروسازان گفته‌اند که تغییر پلتفرم این خودروها هزینه‌بر است. بنابراین به نفع آنها است که تولید این خودورها را کنار بگذارند و خودروهای جدید را طراحی و تولید کنند.

وی ادامه داد: بیشتر موارد استانداردهای جدید مربوط به مسایل ایمنی، ترمز پیشرفته اضطراری، ترمزگیری، هشدار تغییر مسیر حرکت خودرو و سیستم‌های هشداری خودرو، حفاظت از عابر پیاده، محدوده کننده سرعت و همچنین تجهیزات ضد سرقت است.

پژو 405 و پراید از چرخه تولید باز می مانند؟
مرندی مقدم در پاسخ به این پرسش که به این ترتیب تولید پژو 405 و پراید از دو سال آینده باید متوقف شود، گفت: من نامی از خودروهایی که تولید آنها باید متوقف شود، نمی‌برم اما خودروسازان اگر تغییر پلتفرم برای شان صرفه اقتصادی نداشته باشد باید به سمت تولید خودروهای جدید بروند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xaUsVNDA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه