شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بدون شک رویای هر فردی، ایجاد یک کسب و کار برای خود می باشد. درواقع این حوزه، رویایی ترین شغل محسوب می شود. با این حال ویروس کرونا، برای دو سال تمام جهان را در یک خاموشی فرو برد که فضا برای هیچ گونه اقدام جدیدی وجود نداشت. با این حال تحلیلگران بر این باور هستند که سال 2024، بهترین زمان برای شروع یک کسب و کار است که در این زمینه دلایل زیادی وجود دارد که در ادامه پنج مورد از مهمترین آنها، بررسی خواهد شد. 

1-اقتصاد رو به بهبود است

پس از دو سال رکود ناشی از همه گیری COVID-19، اقتصاد جهانی در حال بهبود است. این به این معناست که مردم بیشتر پول خرج می کنند و به دنبال محصولات و خدمات جدید هستند. همچنین اکنون فضا برای فعالیت نیز بیشتر شده و سرمایه گذاران دیگر شروع به فعالیت کرده اند. در این زمینه دولت ها نیز حمایت هایی را صورت داده اند تا بیکاری شکل گرفته ناشی از ورشکست شدن بسیاری از شرکت ها، در کمترین زمان ممکن از بین برود. درواقع اگرچه کرونا جهان را با مشکلات بسیاری مواجه ساخت، با این حال اکنون همه چیز در حال تغییر کردن است. 

چرا سال 2024 بهترین زمان برای شروع یک کسب و کار است

2-فناوری های جدید در حال ظهور هستند

فناوری های جدید مانند هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فرصت های جدیدی را برای کسب و کارها ایجاد می کنند. در این زمینه هوش مصنوعی و تکنولوژی های جدید، بستر را برای فعالیت ساده تر مهیا کرده و دیگر نیازی به استخدام های گسترده نیست. درواقع شما حتی می توانید یک نفره و با تکیه بر هوش مصنوعی، فعالیت چندین نفر را پوشش داده و با این اقدام در هزینه ها نیز صرفه جویی چشمگیری نمایید. درواقع مهمترین مانع شروع کسب و کار، بودجه محدود می باشد که این موضوع می تواند زمینه را برای فعالیت هر فردی، مهیا نماید. همچنین نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که تقاضا برای مشاغل آنلاین در حال افزایش است. با افزایش استفاده از اینترنت، تقاضا برای مشاغل آنلاین نیز افزایش پیدا کرده است. درواقع این امر به معنای آن است که کسب و کارهایی که به صورت آنلاین فعالیت می کنند، فرصت های بیشتری برای رشد و سودآوری دارند.

مطلب مرتبط: شروع کسب و کار در سال 2024: بایدها و نبایدها

در این زمینه دورکاری مزایای زیادی برای شرکت ها و کارمندان دارد. درواقع شما می توانید بهترین ها را حتی از دورترین نقاط جهان استخدام نمایید و دیگر نیازی به فضای کاری بزرگ و خرید امکانات موردنیاز نیست. همچنین فعالیت با یک دورکار، هزینه ها به مراتب کمتری را نیز به همراه دارد. برای کارمندان نیز این موضوع کمک می کند تا از مواردی نظیر اتلاف وقت هنگام رفت و آمد به شرکت، دوست نداشتن جو شرکت و... دور خواهد کرد. درواقع با این اقدام، امکان تعادل میان کار و زندگی شخصی، برای افراد مهیاتر است. درواقع یک نفر می تواند تعیین کند که وظایف خود را در چه ساعتی و در چه فضایی انجام دهد که خود مزیت مهمی است. 

3-افزایش چشمگیر تعداد فریلنسرها

از دیگر مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که تا حتی 20 سال قبل، فریلنسری وجود نداشت ولی اکنون بسیاری از سایت ها شکل گرفته که شما را به هزاران نفر فعال در این شیوه کاری، متصل می کند. درواقع در این شیوه شما نیازی به استخدام رسمی نداشته و با افراد به صورت پروژه ای فعالیت می کنید. نکته دیگری که در این زمینه باید مورد توجه داشته باشید این است که افزایش تعداد فریلنسرها، کمک کرده است تا هر شرکتی بتواند فرد متناسب با شرایط خود را پیدا کند. در این رابطه شما می توانید هر استعدادی را بدون توجه به محدودیت مکانی زمانی، در اختیار داشته باشید. تحت این شرایط حتی فعالیت جهانی، حتی بدون ایجاد نمایندگی نیز امکان پذیر شده است. 

4-حمایت های دولتی

ضررهای ویروس کرونا در تمامی بخش های اقتصاد به حدی زیاد بوده که اکنون بدون حمایت نمی توان شاهد بهبودهای جدی بود. در این زمینه خصوصا برندهای نوپا، به حمایت های بیشتری نیاز دارند. به همین خاطر نیز دولت ها طرح های ویژه ای نظیر وام های بلندمدت، طرح های تشویقی، معافیت های مالیاتی و... را ایجاد کرده اند که باعث می شود تا شرایط برای شروع یک کسب و کار، راحت تر باشد. درواقع چنین طرح هایی در گذشته ابدا وجود نداشته و به همین خاطر سال 2024 می تواند فرصتی طلایی برای شما محسوب شود. 

5-کم شدن تعداد رقبا

بدون شک وجود رقبای زیاد در هر عرصه ای، امکان رشد را کاهش می دهد. درواقع اقتصاد را اگر یک کیک در نظر بگیریم، به هر میزان که افراد بیشتری حضور داشته باشد، بدون شک سهم کمتری نیز به هر نفر می رسد. در این رابطه ویروس کرونا باعث شده است تا بسیاری از کسب و کارها از بازار کنار بروند و فضا برای حضور برندهای جدید شکل گیرد که نباید فرصت را از دست داد. 

در اینجا چند نکته برای شروع یک کسب و کار در سال ۲۰۲۴ آورده شده است:

1-یک ایده تجاری عالی پیدا کنید. قبل از شروع هر کسب و کاری، مهم است که یک ایده تجاری عالی داشته باشید. این ایده باید چیزی باشد که به آن علاقه دارید و معتقدید می توانید در آن موفق شوید.

2-یک برنامه تجاری ایجاد کنید. یک برنامه تجاری یک سند مهم است که به شما کمک می کند اهداف و استراتژی های کسب و کار خود را مشخص کنید.

3-بازار هدف خود را شناسایی کنید. مهم است که بدانید محصولات یا خدمات شما برای چه کسانی طراحی شده اند. شناخت بازار هدف شما به شما کمک می کند تا کمپین های بازاریابی خود را به درستی هدف گذاری کنید.

4-بودجه ای برای کسب و کار خود تعیین کنید. مهم است که بدانید برای شروع و اداره کسب و کار خود به چه مقدار پول نیاز دارید. درواقع اگر درگیر هزینه ها شوید، وارد یک بازی بدون انتها خواهید شد. 

مطلب مرتبط: توصیه هایی برای شروع کسب و کار تازه

اگر به دنبال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید، سال ۲۰۲۴ می تواند سال مناسبی برای شما باشد. با کمی برنامه ریزی و تحقیق، می توانید کسب و کار موفقی را راه اندازی کنید که به شما در رسیدن به اهداف مالی خود کمک کند. این نکته را نیز فراموش نکنید که ممکن است دیگر فرصتی این چنینی، شکل نگیرد. 

منبع : forbes
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LuEoEoNP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه