پنجشنبه, ۲۷ خرداد(۳) ۱۴۰۰ / Thu, 17 Jun(6) 2021 /
           
فرصت امروز
بررسی 3 استراتژی مطمئن برای توسعه کسب و کار

درس هایی از گوگل برای توسعه کسب و کار

1 هفته پیش ( 1400/3/16 )
نویسنده : بابی بار   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

وقتی صحبت از توسعه کسب و کارهای کوچک می شود، بسیاری از افراد به دنبال استراتژی های مطمئن و کارآزموده هستند. بدون تردید شما امکان استفاده از هر نوع استراتژی و توصیه ای در این میان را دارید، اما کیفیت توصیه های معتبر بسیار بالاتر از دیگر نمونه ها خواهد بود. 

شرکت گوگل به عنوان یکی از بزرگترین غول های عرصه فضای آنلاین یکی از بهترین مثال ها در زمینه توسعه کسب و کار محسوب می شود. این برند در طول سال های اخیر به طور قابل ملاحظه ای تجربه آنلاین کاربران را به خودش اختصاص داده است. اگر شما در این میان از استراتژی های مورد استفاده این برند برای توسعه کسب و کارتان استفاده نمایید، بدون تردید شانس بالایی برای جلب نظر مشتریان خواهید داشت. هدف اصلی ما در ادامه بررسی این نکته به بهترین شکل ممکن است. 

درس هایی از گوگل برای توسعه کسب و کار

برند گوگل در طول دو دهه اخیر از یک استارت آپ معمولی بدل به یکی از باارزش ترین برندهای دنیا شده است. براساس گزارش موسسه مارکت واچ، ارزش کنونی این برند بالغ بر یک تریلیون دلار است. این رقم برای هر کسب و کاری خیره کننده به نظر می رسد. اگر شما هم به دنبال تجربه موفقیتی مثل گوگل هستید، در ادامه برخی از استراتژی های توسعه کسب و کار این شرکت بزرگ را مدنظر قرار دهید. 

مطلب مرتبط: توسعه کسب و کار در زمان های دشوار

تفاوت با دیگران

پیش از اینکه شما کارتان را شروع کنید، باید به فکر شیوه های ایجاد تفاوت با دیگران باشید. اگر شما درست مانند دیگر کسب و کارها عمل کنید، هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. امروزه بسیاری از برندها برای موفقیت در عرصه کسب و کار هیچ توجهی به تفاوت شان با رقبا نمی کنند. نتیجه این امر فعالیت چندین برند شبیه به هم در عرصه کسب و کار است. چنین امری بدترین خبر برای کارآفرینان حرفه ای محسوب می شود. شما باید همیشه تفاوت های معناداری با رقبای تان داشته باشید. 

گوگل در زمینه ایجاد تفاوت عالی عمل کرده است. این برند همیشه با رقبای خود تفاوت معناداری داشته است. دلیل این امر نیز استفاده از چشم اندازی متفاوت از رقبا برای ارزیابی شرایط است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. 

ورود به حوزه های تازه

بسیاری از کارآفرینان نسبت به ورود به حوزه های تازه ترس و وحشت زیادی دارند. این امر همیشه گزینه ای بد و نامناسب نیست. نکته مهم در این میان تلاش برای توسعه کسب و کار به بهترین شکل ممکن با ورود به حوزه های تازه است. گوگل در این راستا عملکرد خیره کننده ای داشته است. 

اگر قرار بود گوگل دقیقا مثل رقبای خود یک موتور جست وجو باقی بماند، هرگز سودهای کلان کنونی را تجربه نمی کرد. امروزه گوگل در هر حوزه ای از دنیای دیجیتال فعالیت دارد. این امر موفقیت بسیار زیادی برای این استارت آپ به همراه داشته است. نام گوگل در هر حوزه ای موفقیت استارت آپ موردنظر را توجیه می کند. این امر به معنای جذب سرمایه به بهترین شکل ممکن خواهد بود. 

گوگل تنها برند معتبر در زمینه توسعه حوزه فعالیتش نیست. آمازون و تسلا نیز در این راستا تجربه های موفقی دارند. با این حساب اگر شما به دنبال موفقیت در عرصه کسب  کار هستید، باید همیشه به دنبال توسعه حوزه های کاری تان باشید. 

مطلب مرتبط: توسعه کسب و کارهای کوچک در 6 گام

تقویت مهارت و تخصص در بازار اصلی

هر کسب و کاری دارای یک بازار اصلی است. اگر شما در زمینه اصلی تان دارای تخصص و مهارت بسیار زیادی باشید، شانس بالایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. گوگل در این راستا عملکرد بسیار عالی در میان موتورهای جست وجو داشته است. این برند به طور مداوم خدماتش در این حوزه را بهتر و بهتر می کند. بنابراین کاربران اعتماد بیشتری به سایر حوزه های فعالیت آنها پیدا می کنند. اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، باید این نکته را به بهترین شکل ممکن مدنظر قرار دهید. به هر حال موفقیت در حوزه تخصصی کسب و کار امری مهم و حیاتی برای توسعه سریع آن محسوب می شود. 

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0Uqdv66r
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه