چهارشنبه, ۵ آبان(۸) ۱۴۰۰ / Wed, 27 Oct(10) 2021 /
           
فرصت امروز

بازاریابی و فروش اجزای جدایی ناپذیر فرآیند کسب و کار محسوب می شود. شاید الگوهایی نظیر تبلیغات آنلاین در طول یک دهه اخیر به طور چشمگیری توسعه پیدا کرده باشد، اما بازاریابی و فروش قدمتی به اندازه تاریخ کسب و کار دارد. هیچ برندی بدون بازاریابی و تکنیک های فروش توانایی موفقیت در بازار را ندارد. همین امر حضور در بازار را بدل به امری جذاب و رقابتی می کند. 

مشاهده کمپین های مختلف بازاریابی و شیوه های متفاوت فروش در طول سال های اخیر بدل به امری رایج شده است. این امر برای بسیاری از برندها یک عادت ساده محسوب می شود. نکته مهم در این میان ضرورت به روز رسانی و به عبارت بهتر مدرن سازی تکنیک های بازاریابی و فروش است. اگر کسب و کار شما به طور مداوم نسبت به این مطلب بی توجه باشد، ناگهان دیگر هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهد داشت. 

مدرن سازی تکنیک های بازاریابی و فروش با 4 توصیه کلیدی

امروزه بسیاری از برندها به دلیل استفاده از شیوه های بازاریابی و فروش قدیمی دیگر توانایی تاثیرگذاری بر روی مشتریان را ندارند. این امر به معنای ناتوانی کسب و کارها برای جلب نظر مشتریان ‏شان است. چنین امری در بلندمدت وضعیت برندها را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار می ‏دهد. تنها راهکار مناسب در این میان نیز تلاش برای مدرن سازی شیوه های بازاریابی و فروش است. به هر حال وقتی تمام اجزای کسب و کار در حال تغییر است، پس چرا شما در بلندمدت تغییر نکنید؟ یکی از مهمترین بخش های هر کسب و کار که در طول زمان باید تغییر کرده و مدرن شود بازاریابی و فروش است. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از توصیه های کاربردی برای به روز رسانی و مدرن سازی تکنیک های بازاریابی و فروش کسب و کارهاست. این تکنیک ها برای تمام برندها در هر حوزه ای کاربردی خواهد بود. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از شیوه های مدرن سازی فعالیت کسب و کارتان آشنا شوید. 

مطلب مرتبط: تکنیک های بازاریابی برای دسترسی به مشتریان بیشتر

جست وجوی فرصت های تازه در شبکه های اجتماعی

عمر شیوه های سنتی در زمینه بازاریابی و فروش به پایان رسیده است. اگر کسب و کار شما هنوز هم به فروش از طریق تبلیغات تلویزیونی یا بیلبوردهای بزرگ خیابانی امیدوار است، دیگر چیزی از کسب و کارتان باقی نمانده است. شما باید به شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین نمودهای توسعه عرصه تبلیغات توجه نشان دهید، در غیر این صورت شرایط‎تان به طور قابل ملاحظه ای ناامیدکننده خواهد شد. 

شبکه های اجتماعی در طول یک دهه اخیر تحولات بسیار زیادی در زندگی روزمره مردم ایجاد کرده است. امروزه اغلب مردم روزشان را با شبکه های اجتماعی شروع کرده و در پایان روز هم با گشت و گذاری در این فضا به خواب می روند. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از فرصت های تازه بازاریابی و فروش برای برندها در این فضاست، در غیر این صورت شما هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان‏ تان نخواهید داشت. 

فروش مستقیم از طریق شبکه های اجتماعی یکی از گزینه های بسیار راحت به نظر می رسد. وقتی مشتریان تمایل بالایی برای خرید آنلاین دارند، چرا محصولات مان را در شبکه های اجتماعی عرضه نکنیم؟ این امر در صورت ترکیب با الگوی بازاریابی در شبکه های اجتماعی موجب بهبود وضعیت مالی برندتان خواهد شد. 

ایجاد برند شخصی

امروزه هر شخصیت مهم و کارآفرین بزرگی دارای برند شخصی است. یک برند شخصی براساس هویت و عادت های فرد موردنظر ساماندهی می شود. دلیل اصلی جهت گیری بسیاری از کارآفرینان به سوی برند شخصی تلاش برای تاثیرگذاری مستقیم بر روی مشتریان است.

امروزه مشتریان در مواجهه با شخصیت های حقیقی واکنش بسیار بهتری نشان می دهند. این امر کسب و کارها را به سوی ایجاد شخصیت حقیقی برای برندشان از طریق ایجاد برندهای شخصی سوق داده است. به عنوان مثال، برندی مثل تسلا به خوبی از برند شخصی ایلان ماسک به عنوان مدیر اصلی اش سود می برند. این امر تاثیرگذاری بر روی مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای بهبود می بخشد. 

شما برای راه اندازی برند شخصی نیازی به دردسرهای زیاد ندارید. تنها نکته مهم تلاش برای نمایش جلوه ای جذاب و هیجان انگیز از خودتان در برند شخصی است. این امر مشتریان را به سوی برند اصلی تان دعوت خواهد کرد. برخی از کارآفرینان مستقل برای ارائه خدمات مختلف از برند شخصی استفاده می کنند. نکته جالب اینکه میزان اعتماد مشتریان به خدمات برندهای شخصی بسیار بیشتر از برندهای حقوقی است. 

مدرن سازی تکنیک های بازاریابی و فروش با 4 توصیه کلیدی

پیدا کردن نقاط ضعف 

هر برندی در زمینه بازاریابی و فروش با مشکلاتی رو به رو است. بسیاری از بازاریاب ها برای حل و فصل مشکلات مربوط به بازاریابی در عمل مشکلات بسیار زیادی را متحمل می‏ شوند. اگر شما در تلاش برای پیدا کردن مشکلات بازاریابی تان نباشید، به زودی مشکلات تان به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. بدون تردید هیچ مشتری ای تمایلی به مشاهده یک برند با اشتباهات تکراری در زمینه فروش یا بازاریابی نیست. بنابراین کسب و کار شما باید برنامه دقیقی برای پیدا کردن ایرادات در این حوزه باشد. 

بهترین راهکار برای پیدا کردن ایرادات در مسیر بازاریابی و فروش ارزیابی کمپین های قدیمی است. شما با این کار امکان تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. چنین امری به تدریج کمپین های بازاریابی و فروش شما را بی‏ عیب و نقص خواهد کرد. این کار یک سیگنال قوی برای مشتریان مبنی بر اراده محکم ‏تان در راستای بازاریابی و فروش مناسب خواهد بود. 

کسب مشاوره از آژانس های بازاریابی

شما در هر حوزه ای نیاز به توصیه ها و راهکارهای حرفه ای دارید. اگر در اطراف تان آژانس های بازاریابی معتبر وجود دارد، همکاری با آنها ایده بسیار مناسبی خواهد بود. این امر شما را نسبت به ایرادات تان و همینطور تازه ترین راهکارهای ممکن مطلع خواهد کرد. بنابراین دیگر نیازی به طی یک مسیر طولانی برای تعامل با مشتریان نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: تکنیک های فروش بیشتر

بسیاری از برندها همیشه نگران هزینه بالای همکاری با موسسه های بازاریابی و فروش هستند. نکته مهم در این میان استفاده از مشاوره چنین موسسه هایی به جای واگذاری تمام فرآیند بازاریابی و فروش به آنهاست. این امر نه تنها هزینه کمتری برای شما به همراه خواهد داشت، بلکه به تدریج شما را بدل به کارشناسی حرفه ای در زمینه بازاریابی و فروش نیز خواهد کرد. 

شما با رعایت نکات مورد بحث در این مقاله به سادگی هرچه تمام تر امکان مدرن سازی فرآیند بازاریابی و فروش تان را خواهید داشت. تنها نکته مهم در این میان تلاش برای اجرای هر چهار توصیه مورد بحث به طور همزمان است، در غیر این صورت تاثیرگذاری هر کدام از آنها کاهش خواهد یافت. 

منبع : noobpreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/w8gpJF4x
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه