پنج شنبه, 12 دی 1398 - 11:23

یکی از چالش های همیشگی برندهای کوچک، نحوه مدیریت سرمایه است. دلیل اصلی این امر به این خاطر است که آنها از بودجه و امکانات محدودی برخوردار هستند. به همین خاطر حتی یک صرفه جویی کوچک نیز می تواند مزیت فوق العاده ای را برای آنها به همراه داشته باشد. نکته ای که باید در همین ابتدا به آن توجه داشته باشید این است که نوع فعالیت شما با کسب و کارهای دیگر متفاوت بوده و نباید از روش های آنها استفاده کنید، با این حال کوچک بودن صرفا یک نقص محسوب نشده و این امر امکان انجام سریع و انواع خلاقیت ها را به وجود می آورد. این امر یک واقعیت است که تقریبا تمامی کسب و کارهای کوچک، خواهان کاهش هزینه های خود هستند، با این حال به علت عدم آگاهی از روش ها، تمامی تلاش های آنها با نتیجه لازم همراه نبوده و همین امر باعث می شود تا نسبت به انجام این کار کاملا ناامید باشند، با این حال راهکارهای بسیار ساده ای در این رابطه وجود دارد که در ادامه به بررسی پنج مورد از آنها خواهیم پرداخت.

صرفه جویی در هزینه ها

1-به دورکاری فکر کنید

اشتباه بزرگ بسیاری از مدیران کسب وکارهای کوچک این است که تصور می کنند حتما باید مکانی را اجاره کنند، با این حال قبل از انجام هر اقدامی لازم است تا نسبت به ضروری بودن آن اطمینان حاصل کنید. به همین خاطر صادقانه از خود بپرسید که آیا الزامی برای آن وجود دارد؟ درواقع در بسیاری از مواقع شما می توانید همه کارها را در منزل خود انجام داده و با سایر افراد تنها به صورت دورکاری همکاری داشته باشید. با این اقدام انقلابی را در میزان صرفه جویی ها در بودجه خود شاهد خواهید بود. درواقع برای کاهش هزینه ها شما همواره باید به دنبال خلاقیت هایی باشید، برای مثال برخی از برندها برای اقداماتی که حتما به مکانی نیاز دارد، از اجاره ساعتی استفاده می کنند.

مطلب مرتبط: راه هایی برای کاهش هزینه کسب و کارهای کوچک

2-از لوازم دست دوم استفاده کنید

هیچ دلیلی وجود ندارد که شما حتما از لوازم نو برای دفتر کار و یا تجهیزات موردنیاز استفاده کنید. با کمی جست وجو انواع وسایل را با ظاهری مشابه نو و قیمتی به مراتب پایین تر می توانید بیابید. به همین خاطر اول اولویت خود را بر روی پیدا کردن لوازم دست دوم قرار دهید. همچنین فراموش نکنید که با یک تعمیر و یا رنگ کردن، می-توان از جنسی به ظاهر قدیمی، ابزاری کاملا نو را ساخت.

3-به دنبال سرمایه گذار باشید

هیچ گاه تصور نکنید که شما حتما باید به تنهایی همه کارها را انجام دهید. درواقع بسیاری از برندها تنها ایده اولیه خود را در دست دارند و برای تامین هزینه ها به سراغ انواع سرمایه گذارها می روند. این سیاست باعث خواهد شد تا فشارها بر روی شما کاسته شده و شریکی را پیدا کنید که برای به نتیجه رسیدن، به شما کمک خواهد کرد. همچنین فراموش نکنید که در حین کار، ممکن است با انواع برندهایی مواجه شوید که هدفی مشترک با شما را دارند. تحت این شرایط همکاری و حتی ادغام، می-تواند به افزایش محدوده عملکردی و کاهش هزینه هایی که باید به تنهایی آنها را تامین می کردید، منجر خواهد شد.

4-صرفا به دنبال استخدام نباشید

این امر که تصور کنید برای ایجاد تیم شرکت، حتما باید افرادی را به استخدام رسمی خود درآورید، یکی از اشتباهات بزرگ محسوب می شود. درواقع شما می توانید برای بسیاری از کارها تنها قراردادهای موقتی را به امضا برسانید. این امر شما را از بسیاری از هزینه ها نظیر بیمه، دور نگه خواهد داشت. همچنین اگر برنامه ای برای آموزش و بهبود سطح تیم خود داشته باشید، با گذشت زمان نیازی به اضافه شدن فردی جدید و یا جایگزین کردن افراد پیدا نخواهید کرد. بدون شک با توجه به تنوع بالای روش های آموزشی، نباید آن را بیش از حد پرهزینه تصور کنید.

5-از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

بدون شک استفاده از روش هایی نظیر بیلبوردها و تبلیغات تلویزیونی، برای تقریبا تمامی کسب وکارهای کوچک امکان پذیر نخواهد بود، با این حال این امر به معنای عدم امکان بازاریابی موفق نبوده و شما می توانید از بسترهای دیگر برای این موضوع استفاده کنید. برای مثال شبکه های اجتماعی با کاربران میلیونی خود، بهترین گزینه موجود محسوب می شود. در واقع با توجه به رایگانی استفاده از آنها، تنها کیفیت کار معیار برتری خواهد بود. به همین خاطر تنها کافی است تا از یک عکاس خوب استفاده کرده و در کار خود نوآوری هایی را داشته باشید. بدون شک مشتری های شما افزایشی چشمگیر را پیدا خواهند کرد. همچنین توجه داشته باشید که شما باید نسبت به تکنولوژی های روز آگاهی کافی را داشته باشید، برای مثال دانش سئو کمک خواهد کرد تا اقدامات شما در اینترنت، با نتیجه چندبرابر بهتر همراه باشد.

مطلب مرتبط: راه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

در نهایت توجه داشته باشید که کوچک بودن شرکت شما به معنای عدم نیاز به یک حسابدار نبوده و حتما لازم است تا فردی را برای این موضوع در کنار خود داشته باشید. با این حال با توجه به کم بودن حجم کارها، شما می توانید به صورت ساعتی با حسابدار خود قرارداد امضا کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید