6 اشتباه رایج در هنگام توصیف برند - فرصت امروز

یکشنبه, 10 شهریور 1398 - 08:00

در رابطه با برندها، این امر که خود را چگونه توصیف می کنید، بسیار مهم است. درواقع این اقدام در نوع نگرش افراد نسبت به شما تاثیر بسزایی را خواهد داشت. در این رابطه همواره شاهد اشتباهاتی هستیم که شخصیت برند را عملا نابود می سازد. این امر در حالی است که در بسیاری از موارد، افراد حتی از نادرست بودن اقدام خود نیز آگاهی ندارند. به همین خاطر بسیار مهم است تا با نمونه های رایج آن آشنا شوید. درواقع با توجه به تاثیر کلام، لازم است تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشید. در همین راستا و در ادامه به بررسی 12 مورد منتخب، خواهیم پرداخت.

1-خود را بهترین معرفی می کنید

این امر که خود را بهترین بدانید، بدون شک بیش از حد خودستایی خواهد بود. درواقع هیچ برندی را نمی توان در بالاترین سطح خود، تصور کرد. به همین خاطر این امر باعث خواهد شد تا مخاطب فکر کند که شما نسبت به ضعف های خود آگاه نبوده و برنامه ای برای پیشرفت ندارید. همچنین با توجه به این امر که باید در تلاش برای ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطب باشید، غیرواقعی بودن بودن و غرور بیش از حد، تمایل افراد را برای این ارتباط کاهش خواهد داد. به همین خاطر خود را هیچ گاه در بالاترین سطح معرفی نکنید. این امر بیانگر صداقت شما با مخاطب خواهد بود. درواقع هر ادعایی که دارید، باید کاملا با عملکرد شما همخوانی داشته باشد، با توجه به این امر که همواره امکان بهتر شدن وجود دارد، به همین خاطر استفاده از لفظ بهترین، عملا بی معنا خواهد بود.

توصیف برند

2-از کلماتی با بار معنایی بیش از حد منفی استفاده می کنید

اگرچه ممکن است این کلمات را در جمله هایی درست و کاملا مثبت مورد استفاده قرار داده باشید، با این حال واقعیت این است که برخی از کلمات به قدری بار معنایی بد و منفی ای دارد که حتی استفاده از آنها در بهترین جملات نیز از تاثیر آنها کم نخواهد کرد. به همین خاطر لازم است تا برای بیان منظور خود، از کلمات جایگزین دیگر استفاده کنید. علت این امر به این خاطر است تقریبا هیچ کسی، این کلمات را برای اتفاقی سودمند نشنیده است. برای مثال تخریب از جمله این موارد محسوب می-شود، با این حال عبارت از بین بردن، می تواند جایگزین مناسبی باشد که بار معنایی منفی ای را به همراه ندارد. به همین خاطر همواره لازم است تا متن سخنرانی خود را مورد بازبینی قرار داده و این کلمات را حذف و یا با مواردی دیگر جایگزین کنید.

3-بیش از حد برخی از موضوعات را تکرار می کنید

تکرار بیش از حد مخاطب را خسته خواهد کرد. برای مثال ممکن است شما در یک زمینه دست به خلاقیتی زده باشید، با این حال این امر نباید به جمله همیشگی شما در تمام دقایق سخنرانی تبدیل شود. به همین خاطر لازم است تا برای تمامی دقایق خود برنامه ریزی داشته و با تکرار بیش از حد، خود را به عنوان برندی که تنها به یک دستاورد اتکا دارد، معرفی نکنید. درواقع برای سخنرانی های خود باید به مخاطبان خود نیز توجه داشته و از ناراحت کردن آنها خودداری کنید.

مطلب مرتبط: مانترای برند؛ اوج هنرمندی در توصیف جایگاه برند

4-اقدامات خود را بیش از حد بزرگ می دانید

شما ممکن است به علت یک تصمیم درست، موفق شده باشید تا تغییری سودمند را در بازار خود ایجاد کرده باشید، با این حال تواضع، امری است که در مخاطب تاثیر بسیاری را خواهد داشت. به همین خاطر با کوچک شمردن اقدامات خود، محبوبیت بیشتری را به دست آورید. در نهایت این امر باعث خواهد شد تا افراد تصور کنند که چنین اقداماتی، برای شما مهم تلقی نشده و قابلیت انجام کارهای به مراتب بزرگتری را دارید.

5-خود را برندی کاملا معتبر می دانید

اعتبار ابدا با گفته های شما به دست نخواهد آمد. درواقع عملکرد و دستاوردهای شما در طول زمان، این امر را در ذهن مشتریان ایجاد خواهد کرد. به همین خاطر تصور این امر که تنها با بیان آن، اعتبار لازم را به دست می آورید، کاملا نادرست است. درواقع در هنگام صحبت کردن در رابطه با این موضوع، لازم است تا تمامی دستاوردها و عملکردهای خود را در معرض دید مشتری قرار داده و تنها عنوان کنید که طی این سال ها همواره در تلاش برای افزایش اعتبار خود بوده اید و همه این اتفاقات، از توجه و لطف شما مخاطبان به دست آمده است. درواقع شما باید قدردان مشتریان خود باشید که زمینه رشد و بقای شما را فراهم کرده اند. به همین خاطر هیچ گاه خود را معتبر معرفی نکرده و همواره این باور را حفظ کنید که شما بهتر از این نیز خواهید شد. درواقع افراد پس از مشاهده عملکرد و دستاوردهای شما، نسبت به میزان اعتبارتان نظر خواهند داد و نباید در این رابطه خود تصمیم گیری کنید.

6-به صورت هدفمند در رابطه با برند خود صحبت نمی کنید

بسیاری از برندها ابتدا از قابلیت ها و امکانات محصولات خود صحبت کرده و در آخر به سراغ شعار و آرمان خود می روند. این امر درست انتقادی است که سایمون سینک در کتاب دایره طلایی خود عنوان کرده است. درواقع شما برای معرفی حرفه ای برند، لازم است تا کاملا متفاوت رفتار کنید. به همین خاطر معرفی و صحبت در رابطه با شعار و آرمان اصلی شرکت، نخستین اقدام باید باشد. این امر باعث خواهد شد تا ذهن مخاطب، آمادگی لازم برای پذیرش برند و محصولات شما را پیدا کند. در مرحله بعد تنها کافی است تا عملکرد و کیفیت محصولات خود را با آنها پیوند دهید. با نگاهی به کنفرانس های معرفی محصولات برند اپل، به رعایت این اصل پی خواهید برد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی