6 راز موفقیت از زبان رید هستینگز - فرصت امروز

جمعه, 14 تیر 1398 - 12:00

رید هستینگز، موسس برند نت فلیکس و عضو هیات مدیره فیس بوک است. نت فلیکس را باید بزرگترین شبکه تلویزیونی آنلاین در جهان دانست که امروزه به عنوان سرمایه گذار و تولیدکننده بسیاری از فیلم ها و سریال ها نیز فعالیت می کند. این برند در سال 1998 در آمریکا به وجود آمد. در ابتدای کار نت فلیکس تنها به کرایه فیلم می پرداخت که باعث می شد تا افراد بتوانند با هزینه ای بسیار پایین، فیلم های مورد علاقه خود را مشاهده کنند. با این حال پس از رشد و همه گیر شدن اینترنت، این برند نیز تغییراتی را مطابق با شرایط جدید در خود اعمال کرد. افراد با خرید اشتراک، می توانند از امکانات این شبکه تلویزیونی استفاده کنند که محبوبیت بسیار بالایی را پیدا کرده است. در این شبکه شما می توانید به آرشیو تقریبا تمامی فیلم ها و سریال های جذاب جهان دسترسی پیدا کنید که بدون شک ذخیره سازی آنها اقدامی دشوار بوده و مشاهده آنلاین باعث می شود تا دیگر نیازی به تهیه سی دی و دی وی وی آن نداشته باشید.

آقای هستینگز در شهر بوستون متولد شده و در دانشگاه استنفورد به تحصیل در رشته IT پرداخته است. وی پس از فارغ التحصیلی شرکت Pure Software را تاسیس کرد که در زمینه از بین بردن باگ های نرم افزارها فعالیت می کرد. این اقدام با موفقیت چشمگیری همراه بود و در مدت زمانی کم نام وی را به عنوان یک مدیرعامل جوان و کاربلد بر سر زبان ها انداخت، با این حال در سال 1995 این برند توسط شرکت Rational Software خریداری شد که سود 750 میلیونی را برای رید هستینگز به همراه داشت. این امر امکانات کافی برای تاسیس نت فلیکس را برای وی به وجود آورد. اگرچه وی در ابتدا چندان موفق ظاهر نشد و حتی به دنبال فروش بخش اعظمی از سهام شرکت نیز بود، با این حال پس از عدم پیدا کردن مشتری مناسب، تمامی تمرکز خود را بر روی گسترش کار خود قرار داد و پس از پنج سال موفق شد تا شرکت را در جایگاه مطلوب و به مخاطبان میلیونی برساند. در نهایت نیز پس از سال 2010 با فعالیت در زمینه تولید فیلم و سریال هایی نظیر خانه پوشالی، ارزش سهام این شرکت رشدی چشمگیر را پیدا کرد. در حال حاضر نیز وی با فروش تنها بخشی از سهام شرکت خود، موفق شده است تا به جمع ثروتمندترین افراد جهان بپیوندد. با توجه به توضیحات ارائه شده، در ادامه به بررسی شش راز موفقیت از زبان وی خواهیم پرداخت.

راز موفقیت رید هستینگز

1-هر اتفاقی می تواند الهام بخش شروع یک کسب وکار باشد

ایده تشکیل نت فلیکس زمانی اتفاق افتاد که آقای هستینگز به علت تاخیر در باز پس دادن یک فیلم، با جریمه مواجه شد. همین امر نیز وی را به فکر ایجاد سیستمی انداخت که افراد دیگر نگران تاخیر و جریمه نباشند. درواقع وی به جای مدل رایج که در آن افراد باید برای هر فیلم مبلغی را پرداخت کنند را کنار گذاشته و سیستم خرید اشتراک را راه اندازی کرد. در این مدل افراد با پرداخت یک هزینه اولیه، برای مدتی می توانند به هر میزانی که تمایل دارند، به تماشای فیلم های موجود بپردازند.

مطلب مرتبط: 10 راز موفقیت از زبان تراویس کالانیک

در این رابطه موسس نت فلیکس توصیه می کند که برای شروع کسب و کار خود به دنبال ایده-های عجیب و سخت نباشید. درواقع شما تنها کافی است تا به مشکلات روزمره خود توجه نشان داده و به دنبال راهکاری برای رفع آنها باشید. این امر شما را در بهترین مسیر ممکن قرار خواهد داد. همچنین فراموش نکنید که تنها کافی است تا ایده ای جذاب و انگیزه ای بزرگ برای تلاش مداوم داشته باشید. بدون شک شروع کوچک شما با موفقیت های چشمگیر در آینده همراه بوده و نباید تصور کنید که تا ابد در همین وضعیت اولیه باقی خواهید ماند. با نگاهی به نحوه شروع به کار برندهای جهانی نظیر اپل، مایکروسافت، فیس بوک، نت فلیکس و... نیز به درستی این گفته پی خواهید برد.

2-از پاسخ منفی دادن به پیشنهادات مختلف، واهمه ای نداشته باشید

اگرچه در سال های اولیه کار نت فلیکس شرکت بلاک باستر که در آن زمان برترین برند در زمینه کرایه فیلم در آمریکا محسوب می شد، با پیشنهادی قابل توجه در صدد خرید نت فلیکس بود، با این حال آقای هستینگز به علت باوری که به آینده برند خود داشت، این پیشنهاد را رد کرد. اگرچه این اقدام وی در آن زمان با مخالفت هایی از سوی اطرافیان وی همراه شد، با این حال وی با ادامه کار خود تنها طی چند سال، موفق شد تا به ثروتی چندین برابری دست پیدا کرده و برند رقیب را به طور کامل از عرصه رقابت خارج کند. وی در این رابطه توصیه می کند که همواره به هدف خود اعتماد کافی را داشته باشید و در مسیر خود توجهی به موارد منحرف کننده نداشته باشید. درواقع اگر شما قدرت نه گفتن به همه چیز را نداشته باشید، امکان حضوری طولانی مدت برای شما میسر نخواهد بود. همچنین فراموش نکنید که همواره باید شخصیتی مودب را داشته باشید و در صورتی که اقدامی اشتباه را انجام داده ، حتی از عذرخواهی مستقیم از مشتری و یا کارمند خود نیز دریغ نکنید.

3-بر روی آینده سرمایه گذاری کنید

از آقای هستینگز به عنوان فردی که همواره به آینده بیش از حال توجه دارد، نام برده می شود. مثال بارز این امر را می توان آماده کردن شرکت برای استفاده از اینترنت از چندین سال قبل از شروع این طرح، مشاهده کرد. به همین خاطر نیز وی توصیه می-کند که وقت و هزینه خود را برای موفقیت در آینده صرف کنید تا بتوانید بهترین ها را برای خود به ارمغان آورید. این رویکرد رید هستینگز باعث شده است تا طی 10 سال گذشته نت فلیکس رشدی فوق العاده را تجربه کند که به علت آینده نگری فوق العاده موسس آن بوده است.

4-فرهنگ کاری مخصوص به خود را داشته باشید

این امر که بخواهید به مانند شرکت دیگری رفتار کنید، باعث خواهد شد تا مخاطب شما را یک برند پیشرو و توانمند تلقی نکرده و اولویت را به استفاده از برندی قرار دهد که شما از آن تقلید کرده اید. به همین خاطر نیز همواره توصیه می شود تا به دنبال فرهنگی منحصر به فرد برای خود باشید. اگرچه در این رابطه می توانید از الگوهای سایرین الهام بگیرید، با این حال خروجی شما باید تفاوت هایی فاحش با سایر شرکت ها داشته باشد. برای مثال در راستای رقابت شبکه های تلویزیونی رایج، نت فلیکس امکان مشاهده تمامی قسمت های سریال ها را ایجاد کرد که باعث می شد افراد مجبور به مشاهده سریال طبق برنامه زمانی موجود نباشند. همچنین این شرکت برای افزایش محدوده عملکردی و جداسازی خود از سایر برندهای رقیب، از سال 2010 اقدام به ساخت محتوا کرد تا دیگر تنها به عنوان پخش کننده آثار سایرین شناخته نشود. این اقدام نیز برای آنها موفقیتی بزرگ محسوب می شد و با استقبالی بی نظیر همراه بود. به همین خاطر نیز از جمله فرهنگ های این شرکت، غافلگیر کردن همیشگی مخاطبان خود است که عملا هیچ یک از برندهای رقیب، از این قابلیت بهره مند نیستند.

5-سادگی را کنار نگذارید

از جمله دلایل محبوبیت بسیار بالای نت فلیکس، حفظ سادگی آن است که باعث می-شود تا مخاطبان در استفاده از آن، تجربه ای راحت و دلنشین را داشته باشند. این امر در حالی است که بسیاری از برندهای مشخص آنلاین، محیط کاربری و نحوه کار خود را به صورتی انجام می دهند که مورد رضایت همگان قرار نمی گیرد. به همین خاطر نیز موسس این برند توصیه می کند که حتی در بالاترین سطح تکنولوژی نیز به دنبال حفظ سادگی و توجه به راحتی کاربران خود باشید.

مطلب مرتبط: 10 راز موفقیت از زبان ساتیا نادلا

6-تعادل میان کار و زندگی شخصی خود را حفظ کنید

اگرچه تصور بسیاری از افراد در رابطه با مدیران برندهای جهانی، افرادی است که کمتر از چهار ساعت در روز را به خواب اختصاص داده و در اکثر مواقع در دفتر کار خود هستند، با این حال آقای هستینگز عملا به این باورها اعتقادی نداشته و بالاترین نرخ تعطیلات را در مقایسه با سایر مدیران برندهای جهانی، دارد. وی در این رابطه عنوان کرده است که زندگی هر فردی از دو بخش مهم کار و زندگی شخصی تشکیل شده است که عدم توجه کافی به هر یک، مشکلات روحی و جسمی زیادی را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر بهتر است تا به جای توجه به تعداد ساعت کار، به دنبال افزایش کیفیت آن باشید. در این رابطه روان شناس ها نیز کاملا هم عقیده با وی هستند و استراحت کافی را در بهبود عملکرد افراد، ضروری می دانند. 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی