پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی 7 دلیل برای خرید استارت آپ

چه زمانی خرید استارت آپ بهتر از راه اندازی اش است

2 سال پیش ( 1400/5/14 )

راه اندازی استارت آپ به اندازه کافی کار سختی هست. بسیاری از استارت آپ ها در همان سال ابتدایی شروع به کار با شکست مواجه می شوند. براساس گزارش موسسه استارت آپ ژنوم، 90 درصد از استارت آپ ها در سال ابتدایی شروع به کارشان با شکست رو به رو می شوند. با این حساب توجه به عرصه استارت آپ به عنوان یکی از حوزه های به شدت خطرناک ایده بدی نخواهد بود. 

وقتی راه اندازی استارت آپ امر بسیار سختی محسوب می شود، شاید بهترین ایده خرید آن باشد. اگر شما سرمایه مناسبی در اختیار داشته باشید، خرید یک استارت آپ از راه اندازی اش بسیار مطمئن تر خواهد شد. به هر حال شما با چنین کاری از دردسرهای نجات کسب و کارتان در سال اولش خلاص می شوید. اینطوری شاید زمان بیشتری برای کار بر روی گسترش استارت آپ تان داشته باشید. 

خرید استارت آپ بهتر از راه اندازی

بدون تردید صحبت کردن درباره خرید یک استارت آپ بسیار ساده تر از اجرای آن است. بسیاری از کارآفرینان در عمل تمایلی برای فروش استارت آپ شان ندارند. همچنین گردآوری سرمایه مناسب برای خرید یک استارت آپ هم به اندازه کافی سخت و دشوار خواهد بود. 

مطلب مرتبط: انواع استارت آپ: نقشه گنج کسب و کارآفرینی!

نکته مهم در مورد خرید استارت آپ تمایل هرچه بیشتر کارآفرینان در سراسر دنیا برای خرید استارت آپ است. شما با چنین کاری به بهترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. بسیاری از برندها در این میان در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان به دنبال خرید یک استارت آپ موفق و حرفه ای هستند. این امر علاوه بر فراهم سازی شرایط موفقیت در بازار امکان استفاده از تجربه توسعه دهندگان قبلی استارت آپ موردنظر را نیز به همراه دارد. شما با چنین کاری به ساده ترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا می کنید.

تصمیم گیری درباره اینکه چه زمانی باید به دنبال خرید یک استارت آپ به جای راه اندازی اش باشید، کار ساده ای نیست. بسیاری از افراد در این مسیر تصمیم گیری های اشتباهی را ساماندهی می کنند. درست به همین خاطر در بسیاری از مواقع با مشکلات بسیار زیادی مواجه می شوند. شما فقط در صورتی که خرید یک استارت آپ بهترین گزینه باشد، باید اقدام به استفاده از آن نمایید، در غیر این صورت شاید هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نکنید. 

هدف اصلی در مقاله کنونی بررسی زمان مناسب برای خرید یک استارت آپ به جای تلاش برای راه اندازی اش است. در ادامه برخی از نکات مهم در این راستا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. شما با استفاده از نکات مورد بحث امکان تصمیم گیری درست درباره خرید یک استارت آپ را خواهید داشت. 

فقدان مهارت کافی یا انگیزه برای ایجاد استارت آپ

همه کارآفرینان به یک اندازه درباره راه اندازی کسب و کار شور و علاقه ندارند. برخی از کارآفرینان به طور مداوم درباره راه اندازی استارت آپ تردید دارند. این امر شامل مشکلات مربوط به راه اندازی کسب و کار و احتمال شکست خوردن است. بنابراین شاید کارآفرینی سال ها برای راه اندازی استارت آپش با دغدغه های ذهنی دست و پنجه نرم کند. اگر شما در این میان به جای دردسرهای بیشتر به دنبال خرید یک استارت آپ باشید، روند ورودتان به دنیای کارآفرینی بسیار ساده تر از هر زمان دیگری خواهد شد. 

تلاش برای ساختن همه چیز از صفر ذهنیت بسیار خوبی است، اما گاهی اوقات چنین ذهنیتی برای شما هیچ کاربردی به همراه ندارد. بنابراین باید در عمل واقع بینی را چاشنی کارتان کنید، در غیر این صورت شاید پس از سال های سال هم شانسی برای ورود به بازار پیدا نکنید. 

انگیزه کافی برای راه اندازی استارت آپ یکی دیگر از مشکلات اساسی برای کارآفرینان محسوب می شود. امروزه بسیاری از کارآفرینان انگیزه کافی برای راه اندازی یک استارت آپ را ندارند. این امر در اغلب اوقات موجب عقب ماندن یک کارآفرین از رقبایش می شود. بهترین ایده در این میان خرید یک استارت آپ و قرار گرفتن در شرایط مدیریت کسب و کار است. اینطوری تمام تردیدها و احساسات تان نسبت به فقدان انگیزه برای راه اندازی کسب و کار از بین می رود. افراد وقتی در متن یک کار قرار بگیرند، به خوبی مهارت های لازم را نیز کسب خواهند کرد. بنابراین شاید تنها نیاز شما در این بخش خرید یک استارت آپ باشد. 

کمبود زمان برای راه اندازی استارت آپ

همه مردم به یک اندازه زمان خالی ندارند. بسیاری از افراد به طور روزمره درگیر مشکلات زندگی شان هستند و در این میان زمانی برای برنامه ریزی و راه اندازی یک استارت آپ باقی نمی ماند. این امر شمار بالایی از کارآفرینان حرفه ای را از داشتن یک کسب و کار مخصوص خودشان باز می دارد. 

یکی از ایده های جذاب در این میان خرید استارت آپ و پشت سر گذاشتن دردسرهای اولیه در زمینه راه اندازی شان است. این امر انگیزه بسیاری از افراد برای فعالیت به عنوان کارآفرینان را دوچندان می کند. امروزه بسیاری از افراد برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان دردسرهای زیادی را پشت سر می گذارند. 

اگر شما کارآفرین خوش آوازه ای در دنیای کسب و کار هستید و زمان کافی برای راه اندازی یک استارت آپ ندارید، دنیا برای شما به آخر نرسیده است. امروزه بسیاری از کارآفرینان دارای سرمایه های مناسب در عمل بر روی استارت آپ ها سرمایه گذاری می کنند. این امر یکی از گزینه های جانبی برای خرید استارت آپ محسوب می شود. شما با چنین اقدامی درست مثل فرشته نجات یک استارت آپ خواهید بود. 

مطلب مرتبط: استارت آپ (Startup) چیست؟ همراه با نکات طلایی برای راه اندازی استارت آپ

امروزه غلب استارت آپ ها با مشکل تامین مالی مواجه هستند. بدون تردید هر کسی از سختی های پیدا کردن یک سرمایه گذار به خوبی اطلاع دارد. بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن در این حوزه فعالیت نمایید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را از دست بدهید. اگر شما سرمایه مناسب برای خرید یک استارت آپ را ندارید، باید به دنبال پیدا کردن راهی برای تامین مالی باشید. امروزه بانک ها و موسسه های مالی خصوصی به کارآفرینان خوشنام به سادگی هرچه تمام تر وام می دهند. با این حساب اگر شما استارت آپ خوبی مدنظر دارید، به سادگی هرچه تمام تر فرصت خریدش را خواهید داشت. 

مهمترین مسئله در مورد خرید یک استارت آپ ارزیابی ایده اصلی اش است. شما در اینجا مبلغ قابل ملاحظه ای برای سرمایه گذاری بر روی یک استارت آپ هزینه می کنید. بنابراین اگر طرح موردنظر شکست بخورد، تمام پس اندازهای شما و همچنین وام های دریافتی از بین می رود. اینطوری شما با مبلغ بسیار زیادی بدهی در بازار تنها خواهید ماند. بنابراین پیش از خرید یک استارت آپ حتما با کارشناسان مطمئن مشورت نمایید. 

خرید استارت آپ بهتر از راه اندازی

کاهش ریسک های کارآفرینی

وقتی شما یک استارت آپ را ایجاد می کنید، هزینه بسیار زیادی برای راه اندازی اش متحمل خواهید شد. بسیاری از کارآفرینان در چنین زمان هایی به طور قابل ملاحظه ای در شرایط ناگواری قرار می گیرند. ریسک های بالا همیشه امکان کاهش کیفیت کاری را به همراه دارد. همچنین دغدغه های ذهنی شما نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین شاید خرید یک استارت آپ برای دور زدن ریسک های ابتدایی ایده بدی نباشد. البته شما در اینجا از کسی سوءاستفاده نمی کنید، بلکه با پرداخت هزینه بیشتر و خرید یک استارت آپ از مشکلات و ریسک های اولیه آن رها می شوید. 

بدون تردید راه اندازی یک استارت آپ علاوه بر ریسک های بسیار زیاد، دارای مزیت هایی نیز هست. کارآفرینانی که در این حوزه فعالیت می کنند، به طور معمول مهارت های بالایی در زمینه مدیریت زمان و همچنین بهبود ارتباطات شان در بازار پیدا می کنند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای آینده کاری شما خواهد داشت. با این حال شهرت منفی ناشی از شکست یک استارت آپ در بسیاری از مواقع مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت. شما در چنین مواقعی به سختی امکان بلندشدن و راه اندازی دوباره یک کسب و کار را خواهید داشت. بنابراین باید توجه زیادی به دردسرهای ناشی از شکست در دنیای کارآفرینی داشته باشید. 

خرید استارت آپ با سرمایه های مناسب همیشه استرس های اولیه را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. شما با چنین کاری به بهترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان را پیدا می کنید. بسیاری از برندها در راستای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف به دنبال راهکارهای هرچه ساده تر برای ورود به بازار هستند. یکی از راهکارهای ساده و بی دردسر در این میان خرید استارت آپ است. البته شما باید زمان بندی درستی برای خرید یک استارت آپ داشته باشید، در غیر این صورت شاید قیمت استارت آپ موردنظر به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند. در آن صورت دیگر امکان خرید استارت آپ موردنظر فراهم نخواهد شد. 

ایجاد

یکی از ضرب المثل های قدیمی در دنیای کسب و کار «تکامل به جای انقلاب» است. این اصطلاح کاربردهای بسیار زیادی از نقطه نظر راه اندازی کسب و کار دارد. بسیاری از استارت آپ ها با ایده های بسیار نوآورانه و انقلابی وارد بازار می شوند. شاید این امر جذابیت بسیار زیادی برای کارآفرینان داشته باشد، اما در اغلب اوقات ایده های موردنظر با شکست رو به رو می شوند. دلیل این امر اهمیت تکامل ایده های قبلی در دنیای کسب و کار به جای ایجاد انقلابی در عرصه فناوری است. اغلب اوقات چنین انقلاب هایی به ندرت روی می دهد. همچنین افرادی که انقلاب های بزرگ در عرصه کسب و کار را ساماندهی می کنند، افراد به شدت ماهر و متخصص هستند. شاید شما مهارت بالایی در زمینه کسب و کار داشته باشید، اما اینکه یکی از چهره هایی باشید که توانایی ایجاد انقلاب در دنیای کسب و کار را داشته باشد، بسیار بعید است. 

مطلب مرتبط: چالش های پیرامون استارت آپ های تازه

توصیه ما درباره خرید استارت آپ به طور قابل ملاحظه ای بر روی تکامل ایده دیگران تمرکز دارد. شما با خرید یک استارت آپ خودتان را درگیر تکامل یک ایده از قبل پردازش شده می کنید. این امر شاید در نگاه نخست بسیار خسته کننده به نظر برسد، اما در بلندمدت شما را به بهترین شکل ممکن در کانون توجه مشتریان قرار می دهد. 

مشتریان در بازار همیشه به دنبال محصولات کاملا جدید نیستند. گاهی اوقات به روز رسانی یک ایده قدیمی به اندازه کافی برای مشتریان جذابیت به همراه خواهد داشت. بنابراین شما با خرید یک استارت آپ و توسعه ایده اش به بهترین شکل ممکن امکان تبدیل شدن به برندی بزرگ و مشهور را خواهید داشت. 

بسیاری از برندها در بازار همیشه به دنبال بهبود و به روز رسانی محصولات شان هستند. شما باید از همین الگو برای خرید استارت آپ استفاده نمایید. اینطوری شما به جای اینکه ریسک معرفی یک محصول یا ایده انقلابی در بازار را متحمل شوید، امکان بهبود ایده های قبلی و استفاده از مزیت آن را پیدا خواهید کرد. این امر شاید در نگاه نخست جذابیت زیادی نداشته باشد، اما در عوض ایده بسیار مطمئنی برای موفقیت در بازار محسوب می شود. 

خرید استارت آپ بهتر از راه اندازی

وقتی مهارت های شما بیشتر به درد توسعه می‎خورد تا تاسیس

تاسیس یک کسب و کار تازه همیشه نیازمند مهارت های خاصی است. اگر شما بدون توجه به این نکته وارد حوزه راه اندازی استارت آپ شوید، خیلی زود با شکست مواجه می شوید. گاهی اوقات مهارت های یک فرد به جای انطباق با ایجاد یک چیز تازه با توسعه ایده ای از قبل پردازش شده سازگاری دارد. در این صورت راه اندازی کسب و کار تازه از سوی چنین فردی به هیچ وجه ایده مناسبی نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: راه اندازی استارت آپ، امری فراتر از معرفی محصول تازه

شما پیش از تصمیم گیری برای راه اندازی استارت آپ یا خرید یک نمونه به نسبت موفق باید درباره مهارت های تان به خوبی فکر کنید. اگر شما فردی هستید که هماهنگی بالایی با توسعه امور مختلف دارید، خرید یک استارت آپ ایده بسیار خوبی خواهد بود. شما در این صورت امکان توسعه استارت آپ تان به ساده ترین شکل ممکن را خواهید داشت. بسیاری از افراد در چنین شرایطی به بهترین شکل ممکن به دنبال همکاری با تیمی موفق برای توسعه یک استارت آپ هستند. اگر شما تیم خوبی در کنار خودتان دارید، هیچ مانعی برای تامین سرمایه و خرید استارت آپ پیش روی تان نخواهد بود. 

بسیاری از افراد در زمینه راه اندازی یا خرید استارت آپ به مهارت های خودشان هیچ توجهی ندارند. این امر اغلب اوقات مشکلات بسیار زیای برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. بنابراین شما باید عملکرد خوبی از خودتان در این حوزه نشان دهید. 

افسانه راه اندازی استارت آپ و درج نام تان در میان بزرگان کسب و کار همیشه ایده جذابی نیست. اگر شما مهارت و فرصت لازم برای توسعه یک استارت آپ را دارید، هیچ دلیلی برای ممانعت از خریدش وجود ندارد. 

پیدا کردن فرصتی طلایی

گاهی اوقات خرید یک استارت آپ مثل فرصتی طلایی پیش روی شما قرار دارد. در این صورت اگر به فرصت موردنظر پشت کنید، شاید دیگر هرگز شانسی برای بازیابی اش نداشته باشید. اگر شما در یک حوزه کاری مهارت بالایی دارید و یکی از استارت آپ های نوپا در آن حوزه را بسیار خوب و دارای آینده ای روشن ارزیابی می کنید، نباید حتی یک لحظه هم به خودتان تردید راه دهید. شما با خرید چنین استارت آپی به بهترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. بنابراین نباید منتظر هیچ نکته جانبی باشید. 

خرید استارت آپ درست مثل راه اندازی یک نمونه تازه دارای شک و تردیدهای زیادی است. اگر شما در این میان یک تیم مناسب در کنار خودتان داشته باشید، نظرخواهی از آنها بسیاری از مشکلات تان را حل و فصل خواهد کرد. بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای استفاده امکانات دور و اطراف تان باشید، در غیر این صورت شاید با تصمیمی غیرمنطقی تمام پل های موفقیت پیش روی تان را خراب کنید. 

ورود بی عیب و نقص به عرصه رقابت

شروع یک رقابت با یک استارت آپ از نقطه صفر بسیار سخت و حتی عذاب آور است. وقتی شما فرصت خرید یک استارت آپ یا دست کم مشارکت در آن را دارید، چرا باید به سراغ راه اندازی آن با کلی دردسر بروید. بدون تردید گاهی اوقات شما آنقدر ایده خوبی دارید که راه اندازی استارت آپ با تمام سختی های آن بدل به امر ساده می شود. با این حال چنین امری بسیار نادر است. 

اگر شما قصد ورود بی عیب و نقص به عرصه رقابت را دارید، باید بهتر از هر زمان دیگری در تلاش برای سرمایه گذاری بر روی یک استارت آپ با آینده ای تضمین شده داشته باشید. اگر شما تجربه مناسبی در دنیای کسب و کار داشته باشید، تشخیص اینکه کدام استارت آپ دارای آینده ای عالی است، کار سختی نخواهد بود. شما با اتکا به مهارت تان در این حوزه امکان انتخاب یک استارت آپ مناسب و سپس سرمایه گذاری بر روی آن را خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: پیش نیازهای راه اندازی استارتاپ

بی شک ورود به عرصه کسب و کارآفرینی همیشه امر دشواری محسوب می شود. درست به همین خاطر بسیاری از کارآفرینان در این عرصه مشکلات زیادی پیش روی دارند. اگر شما در دوراهی میان راه اندازی استارت آپ یا خرید آن گیر کرده اید، توصیه های مورد بحث در این مقاله کمک شایانی به شما خواهد کرد. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UbjjoNg2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه