جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
چرا معرفی محصول تازه برای راه اندازی استارت آپ کافی نیست؟

راه اندازی استارت آپ، امری فراتر از معرفی محصول تازه

4 سال پیش ( 1398/11/30 )
پدیدآورنده : عبدو ریانی   پدیدآورنده : علی آل علی  

آیا آخرین تبلیغ یا فیلم سینمایی مربوط به زندگی یک کارآفرین برجسته را به یاد دارید؟ امروزه فیلم های بسیار زیادی درباره کارآفرینان و افراد موفق در دنیای کسب و کار ساخته می شود. اندکی توجه به ویژگی های این فیلم ها امکان آگاهی از نکات تکراری و مشترک فراوان میان کارآفرینان برجسته را فراهم می سازد. نخستین تصویر کلیشه ای درباره کارآفرینان موفق افراد دارای ایده های جذاب همراه با اندکی تردید درباره نحوه اجرای آنهاست. این امر در میان بسیاری از افراد مشترک است. به این ترتیب ما همیشه در فیلم های مربوط به کارآفرینان با ایده های جذاب مواجه هستیم. یکی از تفاوت های مهم میان فیلم های سینمایی درباره کارآفرینان و واقعیت این عرصه عدم اتکای افراد موفق بر روی یک محصول صرف برای معرفی استارت آپ است. این امر شاید در نگاه نخست عجیب به نظر برسد، اما از نقطه نظر کارآفرینی اهمیت بسیار زیادی دارد. ما براساس یک محصول جالب و کاربردی امکان تاسیس یک استارت آپ را نداریم. برنامه های موردنیاز برای راه اندازی یک استارت آپ باید بسیار پیشرفته تر از صرف تدارک شرایط موردنیاز برای تولید یک محصول خاص باشد.

اجازه دهید بحث را به شکل جذاب تری پیش ببریم. اکنون درباره یک اپ یا ابزار مورد علاقه تان فکر کنید. ابزار موردنظر چه مشکلی در زندگی روزمره تان را حل و فصل می کند؟ پاسخ به این پرسش دارای اهمیت بسیار زیادی است. بسیاری از برندها در زمینه تولید محصولات کاربردی برای مشتریان ناموفق عمل می کنند. این امر به دلیل عدم شناخت درست آنها از نیازهای مشتریان است. به این ترتیب فقط تعداد محدودی از محصولات آنها مورد توجه مشتریان قرار می گیرد. اگر ما به عنوان یک کارآفرین فقط به دنبال تولید یک محصول تازه هستیم، نیاز چندانی به تاسیس یک استارت آپ نخواهیم داشت بنابراین برای راه اندازی استارت آپ باید برنامه های دقیق تری در ذهن مان باشد.

راه اندازی استارت آپ

بخش قابل توجهی از وظیفه استارت آپ ها ایجاد ارتباط مناسب با مشتریان است. این امر اهمیت بسیار زیادی دارد. امروزه ما دنیای کسب و کار را در پیوند با تولید محصولات کاربردی با قیمت تمام شده اندک درک می کنیم. این نکته همراه با ایراد و انتقادهای بسیار جدی است. توصیه من فهم حوزه کسب و کار براساس رابطه میان برندها و مشتریان است. یک استارت آپ تازه، صرف نظر از محصول تازه ای که قصد تولیدش را دارد، باید الگوی تازه ای از تعامل با مشتریان را ارائه دهد. در غیر این صورت حتی با معرفی بهترین محصولات نیز توانایی کسب موفقیت نخواهد داشت.

مطلب مرتبط: کمک به رونق کسب و کار با راه اندازی استارت آپ

یکی از اشتباهات اصلی کارآفرینان ارزیابی وضعیت استارت آپ شان براساس میزان موفقیت محصولات است. این کار اشتباه بسیار بزرگی محسوب می شود. توانایی تولید یک محصول جذاب حتی برای دانشجویان ترم های آخر رشته های IT یا سایر حوزه های کاری وجود دارد. نکته مهم ایجاد تحول در رابطه میان برندمان با مشتریان است. گاهی اوقات استارت آپ ما هنوز محصول نهایی مشخصی ندارد. به هر حال تولید یک محصول کاربردی نیازمند بررسی سطح نیاز مشتریان و تلاش برای تبدیل آن به محصولی جذاب است. بی تردید فرآیند تولید محصولات از سوی برندها بسیار طولانی است. به همین خاطر ارزیابی آنها براساس محصولات شان از اعتبار و دقت نظر بالایی برخوردار نخواهد بود.

امروزه اغلب برندهای بزرگ میزان موفقیت شان در بازارهای مختلف را براساس سطح روابط شان با مشتریان مورد ارزیابی قرار می دهند. این امر اطلاعات دقیق تری در اختیار برندها خواهد گذاشت. به این ترتیب ما فرصت کافی برای جلب نظر مخاطب هدف به صورت کاربردی را خواهیم داشت.

برخی از استارت آپ ها فقط بر روی تولید محصول تازه سرمایه گذاری می کنند. این امر بدون ایجاد شرایط و بسترهای مناسب به طور معمول منجر به شکست کسب و کار خواهد شد. امروزه اغلب کارآفرینان نیازمند ایجاد ارتباط سازنده با سهامدارها هستند. تامین مالی شرکت یکی از دغدغه های اصلی هر کارآفرینی محسوب می شود. در این زمینه نحوه تاثیرگذاری ما بر روی سرمایه گذار موردنظر اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. به این ترتیب بازهم اهمیت نحوه ایجاد ارتباط با دیگران در مدیریت استارت آپ ها به چشم می خورد.

تعامل با مشتریان فقط در راستای فروش بیشتر صورت نمی گیرد. اغلب برندهای بزرگ بخش قابل توجهی از سودشان ناشی از گروه مشتریان وفادار است. به این ترتیب ما باید به فکر ایجاد دامنه مناسبی از مشتریان وفادار برای برندمان باشیم. فقط در این صورت بخش قابل توجهی از درآمد ماهانه برندمان تضمین خواهد شد. مشکل اساسی اغلب استارت آپ ها ناتوانی در زمینه کسب سود به طور پایدار است. در این شرایط همزمان با نوسانات گسترده مالی وضعیت شرکت نیز به خطر خواهد افتاد.

هر استارت آپی از مرحله ایده شروع می شود. این امر شاید در نگاه نخست بسیار بدیهی به نظر برسد، اما نکات مهم زیادی در خود دارد. اغلب برندها در ابتدای کار دارای ایده های جذابی هستند، با این حال در زمینه انتقال ایده های شان به سطح محصولی جذاب دچار مشکلات بسیار زیادی می شوند. این امر موجب افزایش چشمگیر نرخ شکست کسب و کارها در سا ل های ابتدایی شده است. اگر ما توانایی جلب نظر سهامداران و سایر برندهای فعال در حوزه کسب و کار را نداشته باشیم، فرصت مناسب برای معرفی محصولات مان از بین خواهد رفت. شروع استارت آپ امر پرهزینه ای است. اغلب کارآفرینان توانایی مالی برای حمایت از ایده شان در ابتدای راه را ندارند. به همین خاطر بیشتر باید به جلب نظر سهامداران برای رونمایی از استارت آپ شان توجه داشته باشند.

نخستین جلسه رسمی ما با سهامداران موقعیت مناسبی در راستای تاثیرگذاری اولیه خواهد بود. اگر شما انتظار پیش فروش محصولات و ایده های تان را دارید، باید بیانی جذاب از آنها ارائه کنید. در غیر این صورت توجه سهامداران به شما جلب نخواهد شد. اشتباه برخی از کارآفرینان تلاش برای بیان نکات حرفه ای و تخصصی در جلسات رسمی با سهامداران است. شاید سهامداران موردنظر درک کامل و تخصصی از اصطلاحات حوزه کاری ما نداشته باشند. همین امر ضرورت بیان ساده نکات را ایجاد می کند.

امروزه ما در دنیای تحت سلطه فناوری زندگی می کنیم بنابراین هر کارآفرینی باید رابطه مناسبی با حوزه فناوری داشته باشد. در غیر این صورت پیشبرد موفق امور به خطر خواهد افتاد. بسیاری از کارآفرینان در عمل توانایی مدیریت کسب و کار به صورت سازگار با فناوری های نوین را ندارند. همین امر انگیزه سهامداران برای سرمایه گذاری را کاهش می دهد. همچنین در بازار تعداد هرچه کمتری از مشتریان به کسب و کار ما توجه خواهند کرد.

مطلب مرتبط: چالش های راه اندازی یک استارتاپ

هنوز هم بسیاری از کارآفرینان داشتن ایده ای مناسب برای تولید محصول را امری کافی برای تاسیس استارت آپ می دانند. این امر موجب شکست بسیاری از استارت آپ ها حتی پیش از مرحله شروع به کار می شود. هدف اصلی این مقاله بیان اهمیت ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت استارت آپ است. فهم جدید از دنیای کسب و کار براساس محوریت ارتباطات انسانی کمک شایانی به ما برای پیاده سازی این نوع درک از حوزه کسب و کار خواهد کرد. بدون تردید ما مسیر طولانی تا تغییر نگرش کارآفرینان به فرآیند ایجاد استارت آپ داریم، با این حال بحث کنونی مقدمه مناسبی برای شروع این امر خواهد بود. دنیای کسب و کار بدون روابط انسانی هیچ نکته مهمی دربر ندارد بنابراین ما باید همیشه به دنبال ایجاد روابط پایدار و سازنده با دیگر بازیگران عرصه کسب و کار باشیم.

منبع : forbes
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dNgZSAPj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه