دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 13 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

رسانه‌های اجتماعی در كشور‌های مختلف جهان نقش بزرگی را ایفا می‌كنند. افراد در این محیط‌ها اطلاعات را با یكدیگر به اشتراك می‌گذارند. در نتیجه بازاریابان و بازرگانان می‌توانند با استفاده از این ابزار به تبلیغ برند خود بپردازند. در چند سال گذشته، رسانه‌های اجتماعی قدرتی فراوان را در دنیای بازاریابی به دست آورده‌اند. فقط در سال 2015، بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی به دلیل فرمت مداوم پلت‌فرم‌های مربوط به آنها و افزودن یكسری ویژگی‌های گوناگون با هدف كمك به كسب‌و‌كار‌ها به شكلی فوق‌العاده تكامل یافت. به این ترتیب، قطعا چهار رویكرد بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی در سال 2016 تعریف می‌شوند. در زیر نگاهی به این رویكرد‌های احتمالی می‌اندازیم:

1-‌ دكمه خرید

به علت رشد روزافزون خرید محصولات به‌صورت آنلاین، استفاده از دكمه خرید در رسانه‌های اجتماعی در آینده بسیار محبوب می‌شود. در حقیقت، فیس‌بوك پیش از این مشغول كار روی تعبیه دكمه خرید بود.برخی لایك‌ها در صفحه‌های فیس‌بوك واقعا ضمن برخورداری از دكمه خرید امكان خرید یا ثبت سفارش مستقیم به وسیله مشتریان به طور مستقیم با ورود به صفحه را به وجود می‌آورند. طراحی دكمه فروش در آینده برای اعضای یك جامعه نیز چندان عجیب نیست. به هر حال، فعلا فقط دكمه «خرید» موجود است.

2-‌ تبلیغات پولی بیشتر در سال 2016

با توجه به روند رو به رشد شخصی‌سازی پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات پولی و عوامل تبلیغاتی بعد‌ها نقش بزرگ‌تری را در زمینه بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی بازی می‌كنند. نیاز كسب‌و‌كار‌ها و شركت‌ها به لایك‌های بیشتر در صفحه‌های فیس‌بوك و followerهادر توییتر افزایش می‌یابد.

علت آن است كه مردم فقط به لایك كردن صفحه‌ها یا follow كردن حساب‌هایی در توییتر می‌پردازند كه ارزش این كار را داشته باشد. به عبارت دیگر، آنها فقط نام‌های محبوب و معروف را follow می‌كنند. البته شما میزان محبوبیت یك صفحه در فیس‌بوك را با تعداد لایك‌ها و یك اكانت در توییتر را با تعداد followerهای آن می‌سنجید. در ادامه، انتظار می‌رود كسب و كار‌ها برای افزایش محبوبیت در فیس‌بوك و توییترتوجه بیشتری را نیز به این پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی كنند.

3-‌ افزایش تبلیغات ویدئویی آنلاین

آسانی به اشتراك‌گذاری ویدئوها در وب‌سایت‌هایی نظیر یوتیوب یا حتی فیس‌بوك در دنیای امروزی باعث می‌شود كه پیش‌بینی‌ها از ویدئوها به‌عنوان یكی از رسانه‌های تبلیغاتی اصلی در سال 2016 نام ببرند. جذب بیننده در یوتیوب اكنون دیگر بیشتر از همیشه اهمیت دارد. یوتیوب كم‌كم به یكی از محل‌های اصلی رفت‌و‌آمد كسب‌و‌كار‌ها به منظور پخش آگهی‌های بازرگانی ویدئویی خود تبدیل می‌شود.

احتمالا بودجه بیشتری به انجام این كار اختصاص خواهد یافت. با رشد تعداد بازدید‌ها از یك ویدئو، محبوبیت آن میان مردم نیز افزایش پیدا می‌كند. این واقعیت در مورد اینستاگرام نیز كاملا مصداق می‌یابد، زیرا این شبكه اجتماعی نیز در صدد انتشار آگهی‌های بازرگانی ویدئویی است.

4-‌ انتشار مقاله‌ها از طریق مسنجر

به محض مشاهده یك مقاله در فیس‌بوك یا روی توییتر، ما باید برای هدایت به سوی وب‌سایت محتوای مقاله، روی یك لینك كلیك كنیم. در سال 2016، ما شاهد استفاده از مقاله‌ها به وسیله مسنجر در پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی خواهیم بود. از این پس دیگر لزوم مراجعه مجدد به وب‌سایت حاوی مقاله احساس نمی‌شود. با كلیك كردن روی یك مقاله، امكان مطالعه آن در همان محل به وجود می‌آید.

5-‌ نگرانی‌های ناشی از حفظ حریم خصوصی روی دیدگاه مردم نسبت به رسانه‌های اجتماعی تاثیر خواهد گذاشت

حتی اگر روزی فرا‌رسد كه به رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان وسیله‌ای ارتباطی بین مردم نگاه كنیم، باز هم بسیاری از افراد هنوز درباره حفظ حریم و اطلاعات شخصی خود نگران هستند. البته با توجه به افزایش موارد مربوط به سرقت هویت و اطلاعات در دنیای اینترنت، این مسئله به‌خصوص مصداق می‌یابد. با توجه به این نكته، پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی باید در آینده بیش از پیش به نگرانی‌های موجود در رابطه با حریم خصوصی و در نتیجه محافظت از كاربران‌شان دقت كنند.

6-‌ پخش فیلم‌های زنده رواج بیشتری پیدا خواهد كرد

پخش ویدئوهای زنده در چند سال گذشته میان مردم علاقه‌مندان زیادی را به سوی خود جذب كرده است.در سال 2016، احتمالا پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی آسان‌تر از قبل به پخش ویدئوهای زنده برای كاربران می‌پردازند. در حقیقت فیس‌بوك پیش از این یك ویژگی جدید را به مجموعه قابلیت‌های خود افزوده است كه اجازه پخش زنده و مشاهده آنها را به كاربران می‌دهد. بازرگانان و شركت‌ها می‌توانند از این ویژگی نیز به نفع خود استفاده كنند.

7-‌ حضور بازیگران بزرگ بیشتر در این عرصه

به دلیل محبوبیت روزافزون رسانه‌های اجتماعی، انتظار می‌رود بازیگران بزرگ زیاد دیگری به رقابت با یكسری اسم‌های بزرگ مثل فیس‌بوك، توییتر یا یوتیوب بپردازند. به‌ظاهر فیس‌بوك و توییتر امسال با محبوبیت زیاد نام‌هایی جدید مواجه می‌شوند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WZUJGxvr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه