شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

8 اقدام ضروری برای فروش موفق

3 سال پیش ( 1399/10/5 )
نویسنده : جردن ولان - کارآفرین   مترجم : امیر آل علی  

حتی تولید محصولات فوق العاده نیز بدون آگاهی از علم فروش، نتیجه ای را دربر نخواهد داشت. به همین خاطر نیز از آن به عنوان مهمترین بخش شرکت نام برده می شود. با این حال آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که مهمترین اقدامات برای فروش موفق کدامند؟ درواقع قبل از هرگونه تعیین استراتژی، شما باید چند اقدام را انجام دهید و بدون آنها، عملا شانسی برای موفقیت خود نخواهید داشت. در ادامه این 8 مورد را بررسی می کنیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این موارد، ابدا به نوع کسب و کار و ویژگی‎ های منطقه بستگی نداشته و به صورت کلی برای فروش موفق، الزامی هستند. 

8 اقدام ضروری برای فروش موفق

1-ایجاد سایت 

اولین اقدام برای هر برند این است که یک سایت را برای خود ایجاد نماید. در این رابطه ممکن است تصور کنید که حجم فعالیت شما محدود بوده و نیازی به این بخش ندارید، با این حال نمی ‎توانید تصور کنید که چنین اقدامی تا چه حد می ‎تواند نتایج جدید را برای شما به همراه داشته است. نکات مهمی که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که به مسئله سئو سایت توجه ویژه داشته و سایتی را طراحی کنید که سازگار با نسخه‎ های تلفن همراه باشد. تنوع موضوعی، جذابیت بصری و سرعت بالا از دیگر فاکتورهای موفقیت در این بخش خواهد بود. به همین خاطر توصیه می شود که اگر توانایی لازم را ندارید، مسئولیت آن را برعهده فردی حرفه ‎ای قرار دهید. 

مطلب مرتبط: رازهای فروش موفق از نگاه کارآفرین ها

2-تبلیغ در شبکه های اجتماعی

درواقع تبلیغ در شبکه های اجتماعی حتی مهمتر از فعالیت در آنها خواهد بود. برای مثال ممکن است شبکه ای نظیر توییتر، فضای چندانی برای اقدامات تجاری نداشته باشد. به همین خاطر ایجاد یک صفحه بدون شک هوشمندانه نخواهد بود. با این حال این امر به معنای کنار گذاشتن تبلیغ در آن نبوده و لازم است تا تمامی شبکه های اجتماعی محبوب در جامعه هدف خود را مورد توجه قرار دهید. با این حال فراموش نکنید که الزامی برای فعالیت در تمامی آنها وجود ندارد. در زمینه تبلیغات نیز بهتر است که با اینفلوئنسرها به عنوان پادشاهان شبکه های اجتماعی، همکاری داشته باشید. 

3-توجه به بازخوردها 

در ابتدا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما ابدا نباید منتظر واکنش نشان دادن افراد باشید. درواقع شما باید شرایطی را مهیا کنید که انگیزه لازم برای چنین اقدامی وجود داشته باشد. درواقع به صورت کلی افراد تمایلی برای ارسال نظارت خود نداشته و این امر به معنای از دست دادن یک بخش بسیار مهم خواهد بود. در این راستا تعیین جوایز برای بهترین نظرات، یک راهکار بسیار خوب خواهد بود. در این راستا فراموش نکنید که در کنار ایجاد باشگاه هواداری، از چنین اقداماتی برای افزایش امتیاز مشتری و در نهایت نزدیک ‎تر شدن آنها به جوایز، استفاده نمایید. این استراتژی کاملا نتیجه ‎بخش خواهد بود. 

4-تعامل با سایر برندها 

یکی دیگر از الزامات موفقیت این است که با سایر برندها همکاری ‎های کوتاه و یا بلندمدت امضا نمایید. درواقع این اقدام یک قرارداد برد-برد محسوب شده و باعث می شود تا شانس جذب افراد بیشتری را داشته باشید. با این حال این استراتژی تنها در تعامل با برندها کاربرد نداشته و می‎توانید مشابه آن را با مشتریان فعلی خود به اجرا درآورید. درواقع تنها کافی است تا مزیت ‎هایی را به ازای پیدا کردن مشتری و یا تبلیغ خود در نظر بگیرید تا آنها در این زمینه برای شما اقدام نمایند. درواقع برخی از برندها در این زمینه پا را فراتر گذشته و از مشتریان قدیمی خود به عنوان مشاوران محصولات، استفاده می ‎کنند که بدون شک تاثیر خوبی را به همراه دارد. 

5-امکان آزمایش محصول

حتی ساعت ها صحبت کردن در رابطه با یک محصول نمی ‎تواند نتیجه ‎ای برابر با تجربه استفاده را داشته باشد. درواقع ساده ‎ترین راه اعتمادسازی که اصل مهمی در زمینه فروش محسوب می شود، همین اقدام است. به همین خاطر شما باید امکان این امر را به وجود آورید. در این راستا برخی از محصولات اگر مورد استفاده قرار گیرند، دیگر قابل استفاده نخواهد بود. این امر در زمینه صنعت غذا، کاملا صادق است. به همین خاطر برای رفع این موضوع شما باید مقدار کمی از آن را ارسال کرده و با این اقدام، اعتمادسازی را انجام دهید. 

6-تحقیقات گسترده 

از دیگر اقداماتی که ضروری است تا انجام دهید، تحقیقات گسترده خواهد بود. درواقع به هر میزان که سطح اطلاعات شما بیشتر باشد، نتایج به مراتب بهتری را نیز به دست خواهید آورد. نکته دیگری که باید به آن توجه نمایید این است که از بررسی اقدامات انجام شده از سوی سایر رقبا و یا محصولات مشابه، غافل نشوید. این مسئله شما را نسبت به کمبودها آگاه کرده و در تصمیمات، تاثیرگذار خواهد بود، با این حال مهمترین بخش تحقیقاتی، تمرکز بر روی مشتری است. با این امر شما می‎توانید نیاز و توقعات واقعی آنها را پیدا کنید. 

7-خدمت رسانی حرفه ای 

امروزه فاصله محصولات برندها، به مراتب کمتر شده است. تحت این شرایط خدمت رسانی می ‎تواند مزیت رقابتی بسیار خوبی باشد. درواقع این مسئله به قدری مهم است که می‎ تواند به دلیل اصلی خرید نیز تبدیل شود. در این رابطه شما فضا برای انجام اقدامات بسیار متنوعی را داشته و می ‎توانید خلاقیت ‎های فراوانی را انجام دهید. درواقع این مسئله از جمله موارد مهم در زمینه حفظ مشتری نیز محسوب می شود. 

مطلب مرتبط: راهکار کلیدی که فروش شما را افزایش می دهد

8-محتوای باکیفیت 

در نهایت نکته ‎ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که امروزه مهمترین اقدام در زمینه بازاریابی، تولید محتوا محسوب می شود، با این حال کیفیت در این زمینه حرف اول را می ‎زند. همچنین شما باید به انواع محتواها، توجه داشته باشید. این امر ممکن است باعث شود تا نیاز به یک تیم تخصصی، شکل گیرد. با این حال به صورت کلی رمز اصلی موفقیت، انجام حداقل یک اقدام نوآورانه خواهد بود. این امر باعث خواهد شد تا شما با یک سبک جدید، شناخته شوید. 

منبع : tweakyourbiz
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mCcOzELO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه