8 ابزار برتر برای خودکارسازی بازاریابی برندمان - فرصت امروز

چهارشنبه, 21 فروردين 1398 - 11:00

بازاریابی خودکار، ضرورت هر کسب و کار

8 ابزار برتر برای خودکارسازی بازاریابی برندمان

وظیفه اصلی بازاریابی در دنیای کسب وکار تبدیل هر لحظه از زندگی روزمره به فرصتی ناب برای جلب نظر افراد است. به این ترتیب ما نیازمند ابزار مناسب در راستای افزایش شانس ، فعالیت مطلوب و جلب توجه شمار بالایی از کاربران هستیم. بدون تردید نقش عامل انسانی در فرآیند بازاریابی انکارناپذیر است. با این حال برای موفقیت بیشتر در این زمینه برندها نیازمند ابزارهایی برای خودکارسازی فرآیند بازاریابی هستند.

یافتن تعریفی از خودکارسازی (اتوماسیون) بازاریابی مشکلات زیادی به همراه دارد. با این حال یک تعریف عام اشاره به نرم افزارهایی برای کمک به برندها در زمینه انجام خودکار وظایف متعدد بازاریابی خواهد داشت. خودکارسازی فرآیند بازاریابی مزیت های فراوانی برای برندها به همراه دارد. دلیل آن نیز کمک به صرفه جویی چشمگیر در زمان بدون کاهش کیفیت انجام وظایف مان است.

بازاریابی برند

توسعه دهندگان اپ های موبایلی رقابت بسیار شدید در زمینه ارائه نرم افزارهای خودکارسازی بازاریابی دارند. برخی از شرکت ها حتی دست به تولید اپ هایی ویژه شبکه های اجتماعی زده اند. به این ترتیب فرآیند بازاریابی ما در شبکه های اجتماعی با استفاده از چنین اپ هایی شکل خودکار به خود می گیرد. برخی دیگر از شرکت های فعال در این زمینه حتی پا را فراتر از این نیز گذاشته اند. به این ترتیب آنها با ترکیب ابزارهای خودکار با هوش مصنوعی پیشرفته موفق به ارائه نرم افزارهای بسیار قدرتمندی شده اند.

هدف اصلی بازاریابی ایجاد فرآیندی بادوام برای برندها به منظور جلب توجه بیشتر است. یکی از راهکارهای جالب برای این کار افزایش ترافیک سایت و اکانت های یک برند در شبکه های اجتماعی است. به این ترتیب مخاطب فرصت بیشتری برای مشاهده محصولات برند مورد نظر و تصمیم گیری برای خرید خواهد داشت.

چرا خودکارسازی بازاریابی کسب وکارها اهمیت دارد؟

تیم بازاریابی برند ما فرصت دستیابی به مشتریان بیشتر با استفاده از ابزارهای مناسب را خواهد داشت. در حقیقت ابزارهای کمکی در زمینه بازاریابی کمک شایانی در زمینه بهبود کیفیت ارتباط میان ما و مخاطب هدف ارائه می دهند. به این ترتیب با کاربرد ابزارهای خودکارساز فرآیندهای بازاریابی ارتباط ما با مشتریان به گونه ای منطقی و شخصی سازی شده افزایش می یابد.

مطلب مرتبط: بازاریابی اتوماتیک

با استفاده از ابزارهای پیشرفته تمرکز بر روی دامنه وسیعی از مخاطب های هدف و تلاش برای تبدیل شان به مشتریان ثابت برندمان امکان پذیر خواهد بود. مزیت اصلی ابزارهای خودکارسازی بازاریابی فراهم سازی اطلاعات طبقه بندی شده پیرامون وضعیت بازاریابی برندمان است. به این ترتیب دیگر فرآیندها مبتنی بر حدس و گمان نخواهد بود. بدون تردید امکان دستیابی به اطلاعات به شیوه معمولی یا دستی نیز فراهم است. با این حال شیوه های این چنینی متضمن اتلاف وقت بالایی است.

با توجه به آنچه در دو سطر بالا گفته شد، در نهایت برندها چه مزیت هایی از ابزارهای هوشمند بازاریابی به دست می آورند؟ به عنوان پاسخ به نکات ذیل توجه کنید:

• فرآیند خوش آمدگویی به مخاطب هدف برندمان به طور کامل خودکارسازی می شود. به این ترتیب مدت زمان زیادی برای برند ما ذخیره خواهد شد.

• توانایی ما در زمینه جلب نظر دامنه هرچه وسیع تری از مخاطب ها افزایش می یابد.

• ما فرصت مناسبی برای امتحان، بهینه سازی و امتحان دوباره مدل های بازاریابی مان را خواهیم داشت.

• مدیریت همزمان چندین کانال بازاریابی بسیار ساده تر از گذشته می شود.

• سطح شخصی سازی محتوا برای مخاطب افزایش چشمگیری خواهد داشت. 

ابزارهای خودکارسازی بازاریابی که باید مدنظر داشت

در ادامه این مقاله فهرستی از هشت ابزار خودکارسازی که به درد اغلب کسب و کارها می خورند، مورد بررسی قرار می گیرد. هدف اصلی من در اینجا بررسی نمونه های مطلوب از ابزارها و امکان استفاده از آنها بدون نیاز به دانش رایانه ای یا تکنولوژی فراوان بوده است (بدون تردید یک بازاریابی موفق باید آشنایی کاملی با این موارد داشته باشد).

بازاریابی خودکار

خودکارسازی کمپین های B2B با پاردوت

ابزار مورد نظر در این بخش گزینه ای ایده آل به منظور افزایش سرعت فعالیت بازاریابی در زمینه B2B (فرآیند مبتنی بر فروش میان شرکت ها به جای یک شرکت با مشتری نهایی) است. پاردوت کمک فراوانی به برندها در زمینه بررسی دقیق وضعیت کمپین های مختلف، بهینه سازی ارسال ایمیل های تبلیغاتی، پیگیری امور مشتریان و تهیه گزارش های دقیق از بازگشت سرمایه گذاری مان بر روی امور مختلف می کند.

به طور معمول هزینه عضویت برای استفاده از خدمات نرم افزار پاردوت هزار دلار در ماه است. اگر قصد بهره مندی از نسخه حرفه ای پاردوت را دارید، هزینه شما دو برابر (2هزار دلار در ماه) می شود. بدون تردید این مقدار از هزینه برای یک نرم افزار بسیار گران است. البته برندهای بزرگ مشکلی در این زمینه ندارند. با این حال برندهای تازه کار در صورت علاقه باید به فکر تامین اعتبار باشند.

خودکارسازی تبلیغات با AdRoll

جلب نظر مخاطب از طریق فعالیت در شبکه های اجتماعی مشهور مانند توییتر، فیس بوک و اینستاگرام به اندازه فضای کلی اینترنت اهمیت دارد. خوشبختانه امروزه امکان شخصی سازی انواع تبلیغات در پلتفرم های اجتماعی مختلف وجود دارد. یکی از نرم افزارهای بسیار کاربردی برای مدیریت بهینه تبلیغات AdRoll نام دارد. هدف اصلی از طراحی این نرم افزار افزایش تاثیرگذاری کمپین های تبلیغاتی برندهاست. در زمینه تبلیغات برندها با مشکلات فراوانی مواجه هستند. دلیل عمده آن توسعه ابزارهای هوشمند برای مسدودسازی تبلیغات در فضای اینترنت است. به این ترتیب امروزه تقریبا همه کاربران از ابزارهای مسدودسازی تبلیغات بر روی مرورگرشان استفاده می کنند. این امر کار برندها و البته بازاریاب ها را برای یافتن مخاطب تازه دشوار می کند.

یکی از شکایت های همیشگی کاربران پیرامون تبلیغات مختلف برندها نمایش نمونه های نامربوط است. راهکار مورد نظر من در اینجا شخصی سازی ارائه تبلیغات با توجه به سلیقه گروه های مختلف کاربران است. نرم افزار AdRoll دقیقا با هدف پاسخگویی به چنین نیازی وارد بازار شده است. با استفاده از این ابزار ما امکان شخصی سازی تبلیغات مان براساس داده های مبتنی بر فعالیت کاربران شبکه های اجتماعی را خواهیم داشت. به علاوه، این ابزار گزارش های دقیقی نیز پیرامون وضعیت کمپین های تبلیغاتی ما تهیه می کند. وقتی ما از نقطه قوت و ضعف کمپین تبلیغاتی مان آگاه شویم، امکان استفاده هرچه بهتر از بودجه مان را خواهیم داشت. به این ترتیب با هزینه کمتر تاثیرگذاری بیشتری برای برندمان به ارمغان می آوریم.

مطلب مرتبط: اتوماسیون بازاریابی چیست و چرا مهم است؟

افزایش دقت بازاریابی با HubSpot

یکی از نرم افزارهای بسیار کاربردی و مشهور در زمینه بازاریابی HubSpot است. پشت این حجم وسیع از شهرت دلایل کاملا منطقی نهفته است. به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های برندها، هزینه استفاده از نرم افزار HubSpot برای سه ماه نخست کاملا رایگان است. وظیفه اصلی این ابزار در زمینه بازاریابی کمک به تبدیل ایمیل های اسپم و تبلیغات مصنوعی به نمونه های جذاب برای مخاطب است. این کار از طریق اتکا به بانک اطلاعاتی وسیع موسسه HubSpot و هوش مصنوعی موجود در نرم افزارشان صورت می پذیرد. به این ترتیب بخش عمده ای از فعالیت ما در زمینه بازاریابی بدون نیاز به کمترین فعالیتی و کاملا خودکار تاثیرگذاری بالایی خواهد یافت.

بازاریابی هوشمند و خودکار با مارکِتو

هدف اصلی ابزار مارکتو کمک به برندها در راستای ایجاد رابطه ای پایدار با مخاطب هاست. این ابزار به طور کلی مبتنی بر فضای ابری است. همچنین استفاده از آن در سه ماه نخست کاملا رایگان است. به منظور استفاده از این ابزار ما باید اجازه دسترسی به بخش بزرگی از اطلاعات مان را به هوش مصنوعی آن بدهیم. به این ترتیب ماکتو با تحلیل اطلاعات برند ما بهترین گزینه ها برای ارتباط با مخاطب هدف را خلق می کند. در نهایت انتخاب سناریو مورد نظر کاملا به تصمیم ما بستگی خواهد داشت.

خودکارسازی تجربه مشتریان با iContact

نرم افزار iContact امکانات گسترده ای در زمینه بهینه سازی سرویس های بازاریابی ایمیلی فراهم می کند. البته پس از گذشت چند سال از ارائه این سرویس آنها سری هم به حوزه های دیگر نظیر شبکه های اجتماعی، مدیریت رسانه، صفحات وب و تحلیل اطلاعات گوناگون در فضای اینترنت نیز زده اند. به این ترتیب در اینجا ما با نرم افزاری کاملا توسعه یافته و حرفه ای مواجه هستیم. هدف اصلی این ابزار اکنون اندکی متفاوت از ابتدای کارش شده است: دستیابی برندها به مخاطب های هرچه بیشتر. استفاده از iContact فرصت مناسبی در راستای توسعه و افزایش توجه ها به برندمان فراهم می کند. این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه فروش بیشتر کاملا مبتنی بر ارتباط با مخاطب های بیشتر است.

اگر شما فهرست دقیقی از مخاطب های برندتان در اختیار ندارید، iContact فهرست گسترده ای از مخاطب های مناسب برای برندتان را پیشنهاد می کند. البته این امر مستلزم پرداخت هزینه اضافی است. با این حال برای شروع کار برندها کاملا مناسب به نظر می رسد.

نکته جالب در مورد استفاده از نرم افزار iContact هزینه بسیار پایین اش است. به این ترتیب برای عضویت در این نرم افزار ماهانه فقط 14 دلار باید پرداخت کرد. در حالت کاملا حرفه ای با استفاده از تمام خدمات نیز هزینه ما به ماهانه 99 دلار افزایش می یابد. اگر اطلاع دقیقی از وضعیت قیمت نرم افزارهای مشابه iContact داشته باشید، رقم مورد نظر را کاملا منصفانه خواهید یافت.

طراحی دستور کارهای خودکار با Net-Result

نرم افزار Net-Result به برندها در زمینه صرفه جویی در هزینه و زمان کمک فراوانی می کند. دامنه پوشش دهی این نرم افزار بسیار حیرت انگیز است. ساخت صفحات وب، طراحی کمپین های مختلف، ایجاد ایمیل و یافتن مخاطب هدف برای برندها از جمله مهم ترین خدمات این نرم افزار به حساب می آید. هزینه خرید نرم افزار نیز برای پوشش 10 هزار کاربر 960 دلار خواهد بود. همچنین برای برندهای بزرگ این هزینه در ازای پوشش 500 هزار کاربر به 6هزار دلار می رسد.

استفاده از Data For SEO برای بهینه سازی موتورهای جست وجوگر

بهینه سازی موتورهای جست وجوگر یکی از مهم تری بخش های بازاریابی برای هر برندی محسوب می شود. در هر صورت نمایش نام برندمان در رتبه های بهتر نتایج جست وجو میزان قابل توجهی از کاربران را روانه سایت مان خواهد کرد. این به معنای نمایش محتوای برندمان به شمار هرچه بیشتری از مخاطب ها خواهد بود. به طور معمول برندهای تازه کار و کوچک سرمایه گذاری بالایی بر روی این بخش انجام می دهند. به این ترتیب با استفاده از این ابزار هزینه های شما کاهش قابل توجهی خواهد یافت. نکته مهم پیرامون نرم افزار Data For SEO ارائه اش به صورت کاملا رایگان است. به همین دلیل نیز صرفه جویی بسیار معقولی در زمینه هزینه های برندهای کوچک به همراه دارد.

تحلیل حرفه ای اطلاعات با استفاده از اینبونس

با استفاده از نرم افزار اینبونس برندها امکان برنامه ریزی فرآیند تحلیلی اطلاعات مختلف را دارند. نکته جالب اینکه برای برنامه ریزی این نرم افزار نیازی به تایپ کردن هم نیست. به لطف هوش مصنوعی پیشرفته این نرم افزار ارتباط صوتی با آن امکان پذیر شده است. اینبونس به معنای واقعی کلمه تمام فرآیندهای برندها را مورد بررسی قرار می دهد. از ارسال ایمیل های ساده گرفته تا وضعیت پاسخگویی تیم پشتیبانی به تماس های مشتریان و کمپین های پیامکی همه و همه تحت پوشش هوش مصنوعی اینبونس قرار می گیرد.

مطلب مرتبط: چرا باید بازاریابی برند را جایگزین تبلیغات تجاری کنید

بدون تردید بهره مندی از نرم افزار اینبونس برای هر برندی جالب خواهد بود. با این حال معمولا چنین ابزارهای حرفه ای نیازمند پرداخت حق عضویت فراوانی هستند. در مورد اینبونس در عین ناباوری هیچ هزینه ای برای خرید وجود ندارد. فقط باید هرچند وقت یکبار تبلیغات درون برنامه ای آن را مشاهده کنیم.

بازاریابی ضرورت کسب و کار

جمع بندی

به عنوان جمع بندی، باید به اهمیت فرآیند بازاریابی در تعیین سرنوشت برندها اشاره کنم. در حقیقت امروزه هیچ برندی از بازاریابی مناسب برای موفقیت در عرصه کسب وکار بی نیاز نیست. با گسترش دامنه کسب وکار برندها به صورت روزافزون مدیریت بخش بازاریابی دشوارتر از هر زمانی می شود. راهکار مدنظر بسیاری از برندها توسعه تیم بازاریابی است. با این حال چنین استراتژی نیازمند بودجه بسیار گزافی است. به همین دلیل بسیاری از برندهای تازه کار توان انجام آن را ندارند. راهکار کم هزینه تر که در این مقاله مورد توجه قرار گرفت، استفاده از ابزارهای خودکارسازی فرآیندهای بازاریابی است. به این ترتیب بدون نیاز به پرداخت هزینه بیشتر برنامه مان پیش خواهد رفت.

خوشبختانه ابزارهای مختلف خودکارسازی بازاریابی در سطح گسترده ای در دسترس قرار دارند. با توجه به وضعیت کسب وکارمان و امکان انتخاب نرم افزار مناسب فراهم است. مزیت اصلی چنین ابزارهایی نیز کاملا روشن است: مدیریت سریع و مطمئن تر فرآیندهای متنوع بازاریابی برندمان بدون نیاز به هزینه اضافی.

در دنیای کسب و کاری که روز به روز حضور تکنولوژی بیشتر می شود، اتکا به شیوه های قدیمی ریسک بالایی به همراه دارد. به همین دلیل اغلب برندها در پی یافتن راهکارهای تازه هستند. البته این به معنای ناکارآمدی راهکارهای فعلی برندها نیست. یک راهکار در دنیای کسب وکار تاریخ انقضای مشخصی دارد. با این حال مشاهده راهکار بهتر محرکی برای ترک شیوه کنونی و به کار گیری راهکار تازه است. درست به همین خاطر نباید بیش از اندازه به یک شیوه مشخص اتکا داشت. بدون تردید استفاده از توصیه های مذکور در این مقاله کمک شایانی به شما و برندتان در راستای دستیابی به موفقیت خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی