شنبه, ۲۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۴ / Sat, 10 May(5) 2025 /
           
فرصت امروز

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: تولید خودروی ملی در سند استراتژی توسعه صنعتی همواره وجود داشته است اما نمی توان گفت که این خودرو چه زمانی، در چه مدل یا مدل هایی و به چه قیمتی در شرکت های خودروسازی تولید می شود.

حمیدرضا فولادگر در گفت وگو با ایسنا گفت: وقتی گفته می شود «خودروی ملی»  باید منظورمان دقیقا بیان شود که منظور از تولید خودروی ملی چیست؟ اگر «خودروی ملی» به این معنی باشد که از صفر تا صد یک خودروی به روز شامل طراحی بدنه، پلت فرم، سیستم های قوای محرکه، انتقال قدرت و تعلیق، مونتاژ بدنه و رنگ و تولید قطعات و لوازم یدکی با فناوری روز در داخل کشور تولید شود باید بگویم صنعت خودروسازی کشور در حال حاضر چنین توان و قدرتی ندارد حتی  به فرض حرکت خودروسازان در این مسیر، باز مشخص نیست تحقق این ایده چند سال به طول خواهد انجامید  و هزینه تمام شده هر خودرو با این مشخصات چقدر خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: اما اگر منظور از تولید خودروی ملی استفاده از تجربیات گذشته در کنار به کار گرفتن فناوری های جدید انتقال یافته به داخل باشد، می توان نسبت به تولید این نوع خودروی ملی امیدوار بود، در این صورت می توان بر روی پلت فرم سمند که اکنون بیش از ۹۰ درصد داخلی سازی شده است، تولید خودرو ملی داشت.

وی ابراز امیدواری کرد: اگر خودروسازان داخلی در دور جدید انعقاد قراردادهای بین المللی در عمل، مسیر مونتاژکاری را طی نکنند می توانیم فناوری تولید پلت فرم را به تدریج از خودروسازان کره ای و فرانسوی وارد و به مرور با بومی سازی قطعات آن در طراحی  این اصلی ترین بخش تولید خودرو، ورزیده شویم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به قراردادهای جدید خودروسازان داخلی با برندهای فرانسوی و کره ای، گفت: انعقاد قرارداد بین پنج شرکت داخلی و پنج برند خودروسازی خارجی برای طراحی و تولید پلت فرم نشان از جهت گیری و عزم شرکت های خودرویی داخلی برای ورود به صنعت تولید پلت فرم دارد که باید به تولید پلت فرم های داخلی ختم شود. البته خودروسازان باید با حضور در جلسات کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص برنامه های آینده شان گزارش دهند.

فولادگر  تولید و عرضه خودروی ملی با فناوری روز و قیمت زیر ۳۵ میلیون تومان را بعید دانست و متذکر شد: نمی گویم نمی شود اما با وضعیت فعلی و چشم انداز تاریک و مبهم صنعت خودروسازی کشور نمی توان گفت که آیا عموم مردم ایران بالاخره خواهند توانست خودروی ملی با کیفیت و با قیمت زیر ۳۵ میلیون تومان خریداری کنند یا خیر.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/guVD7t42
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیتخت خوابخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیباییچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستهارد باکسدستگاه برش لیزرقیمت طلای آبشدهکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغریقیمت امروز لوله گلخانهخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایر
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه