سه شنبه, ۱ خرداد(۳) ۱۴۰۳ / Tue, 21 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

اهمیت تبلیغات در کسب و کار

6 سال پیش ( 1396/4/25 )
پدیدآورنده : امیرآل‌علی  

همواره دو رویکرد در رابطه با تبلیغات وجود دارد؛ برخی خواهان تأثیر کوتاه مدت و سریع هستند و برخی دیگر می خواهند پیام شان تا مدت ها در ذهن مخاطب نقش ببندد. همین امر هم منجر شده است روش های مختلفی در این رابطه وجود داشته باشد. هدف تبلیغات این است كه با كمترین هزینه بیشترین مخاطبان را جذب كنید. اگر این مهم به درستی انجام شود تبلیغات، موفقیت كسب و كار شما را به همراه خواهد داشت.

نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که سعی نكنید همه چیز را برای همه كس فراهم كنید. هیچ كالا یا خدماتی وجود ندارد كه به درد همه كس بخورد. بسیاری از صاحبان كسب و كار به خصوص مدیران سازمان ها سعی می كنند به همه بازارها دست پیدا كنند. اما حقیقت این است كه این روش كارساز نیست. و برای كسب كارهای كوچك می تواند فاجعه آمیز باشد. بنابراین به جای اینكه فقط سعی كنید تبلیغات پر تیراژ راه بیندازید ابتدا باید مخاطبان واقعی خود را پیدا كنید.

عنوان، مهم ترین بخش یک تبلیغ چاپی و همین طور تبلیغات آنلاین به  شمار می رود و برای موفقیت تبلیغ حیاتی است. ۹۵درصد افراد فقط عنوان ها را می خوانند و اگر عنوان به اندازه کافی جذاب باشد، مطلب را می خوانند. روزانه هزاران تبلیغات پیش روی ما انسان ها قرار می گیرد؛ تبلیغاتی مختلف از کالا و خدماتی که بسیاری از شرکت ها ارائه می دهند.

دنیای امروز، دنیای تبلیغات موفق است. به همین خاطر لازم است برای انجام تبلیغ، شکل درست آن را انجام دهید. این امر باعث خواهد شد بتوانید از هزینه ای که صرف تبلیغ خود کرده اید، نهایت استفاده را کرده و نتایج مورد نیاز را از آن به دست آورید.

توصیه های حرفه ای از مدیران موفق

- نخستین قدم در موفقیت یک تبلیغ، افزایش احتمال دیده شدن آن از طرف گروه هدف است. استفاده از تبلیغی که برای یک رادیوی بین المللی تهیه شده در یک رادیوی محلی موسیقی، نمی تواند  ایده خوبی باشد. در مورد علایق بازار هدف خود  (مانند ورزش، موسیقی، آشپزی و…)، جایی که به این علایق می پردازند (فرودگاه، باشگاه، خانه، ماشین و…) و نیز اینکه چطور آن را دوست دارند  (روزنامه، رادیو و…) اطلاعات کسب کنید. تا زمانی که در مورد این مسائل اطلاعاتی نداشته باشید نمی توانید تبلیغی هوشمندانه بسازید. در حقیقت پول خود را دور ریخته اید، بدون آنکه بازار هدف تان تبلیغ شما را دیده باشند.

- تا زمانی که ماهیت چیزی را که می خواهید ندانید، آن را به دست نمی آورید. این اصل هم در زندگی شخصی و هم تهیه تبلیغ، مؤثر است. اگر می خواهید مردم نسبت به تبلیغ شما عکس العمل نشان دهند، حتماً باید هدف مشخصی داشته باشید. آیا هدف تان این است که به شما زنگ بزنند، به فروشگاه تان بیایند یا به وب سایت تان مراجعه کنند؟ هدف تان هر چه باشد، باید تمام عناصر تبلیغ را طوری درگیر آن هدف کنید که مشتریان متقاعد شوند آن هدف برآورده می شود.

فرض کنید هدف تان این است که مشتریان را جهت برقراری تماس رایگان ترغیب کنید. در این صورت مثلاً باید بگویید: «همین حالا با شماره تلفن تماس رایگان ما تماس بگیرید.» اهداف چندگانه می توانند باعث خدشه در ارائه تصویر شفاف از شرکت و سردرگمی مشتریان شوند و زمانی که مردم سردرگم شوند معمولا عملی انجام نمی دهند.

- اگر احتمالا از حداقل یک مزیت رقابتی برخوردار نیستید، بهتر است سریعا به فکر آن باشید. اگر مزیت رقابتی منحصر به فردی که بتوانید ارزشمندی آن را متذکر شوید ندارید و فقط به قیمت خود به عنوان یک مزیت رقابتی انحصاری تأکید می کنید، این کار باعث از دست دادن جایگاه تان خواهد شد، مگر اینکه واقعا یک قیمت انحصاری با ویژگی های بسیار برجسته داشته باشید. درواقع با توجه به فضای کاملاً رقابتی بازار حال حاضر که تقریباً در تمامی کسب و کارها وجود دارد، لازم است در راستای موفقیت در اندیشه ایجاد تفاوت نسبت به سایرین باشید.

- مشتریان شما، نگهبان و مراقب شما نیستند. آنها مسئول فروش، درآمد، نام تجاری و حسن شهرت شما هم نیستند. برای آنها فقط این مهم است که شما چگونه و با چه پیشنهادی به آنها فایده می رسانید. بنابراین جملات «ما …» را کنار بگذارید و به دنبال فروش فایده باشید. مردم در نهایت به دنبال دو چیز هستند؛ کسب لذت و دوری از درد. به مردم بگویید که محصول شما چه فایده هایی دارد که می تواند درد را از آنها بگیرد یا لذتی را به آنها هدیه کند. این مسئله را با لیست کردن خصوصیات و ویژگی های محصول اشتباه نگیرید.

برای مردم اینکه این خصوصیات محصول شما چه فایده ای را به طور خاص برای شخص آنها دارد خیلی مهم تر است از اینکه لیست ویژگی های محصول شما را بدانند. برای این کار ابتدا خصوصیات محصول را لیست کنید و سپس فایده هر یک را از دید مصرف کننده بنویسید (دفع درد یا کسب لذت). در ضمن مطالعات نشان داده اند که مردم به ترس از دست دادن چیزی (درد) بیشتر و بهتر پاسخ می دهند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CpW0gnhT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه