جمعه, ۷ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Fri, 28 Nov(11) 2025 /
           
فرصت امروز

انقضای امتیازها، راهی خوب برای برانگیختن مشتریان وفادار شما است، اما اگر شما این موضوع را به درستی اجرا نکنید، ممکن است مشتریان خود را (حتی برای همیشه!) از دست بدهید. بهتر است قبل از آنکه به چگونگی این فرآیند بپردازیم، به اصل موضوع یعنی اینکه آیا انقضا برای امتیازها لازم است یا خیر، اشاره کنیم.

آیا امتیازهای وفاداری باید منقضی شوند؟

قبل از هر چیز می خواهیم به مزایا و مشکلاتی که انقضای امتیازها برای برنامه های وفاداری به وجود می آورند، اشاره ای داشته باشیم. بسته به اهداف شرکت یا فروشگاه شما، ممکن است به تعیین زمان انقضا برای امتیازها اصلا تمایلی نداشته باشید یا برعکس! چرا این گونه می شود؟ بگذارید بیشتر توضیح دهیم.

چرا شما انقضای امتیازها را نمی خواهید؟

تنظیم امتیازها به گونه ای که زمان انقضا داشته باشند، یکی از بهترین راه ها برای ایجاد فوریت در مشتریان وفادار و خرید مجدد آنها است، اما این مسئله، از چند جنبه منفی نیز برخوردار است! نخست آنکه، مادامی که شما حق استفاده از امتیازها را از مشتریان تان می گیرید، انگیزه آنها برای بازگشت مجدد به سمت خود را نیز از بین می برید.

دومین دلیل قرار ندادن تاریخ انقضا برای امتیازها این است که انقضا زود هنگام ممکن است برای مشتریان شما آزاردهنده باشد. خودتان را به جای آنها بگذارید؛ تصور کنید که هر شش ماه یک بار، این ایمیل را دریافت می کنید که اگر تا پایان ماه آینده فلان مقدار در فروشگاه ما هزینه نکنید، تمام امتیاز های شما از بین خواهد رفت. بسیار آزاردهنده است. این طور نیست؟ من مطمئنم که اگر جای مشتریان خود بودید، کمی عقب نشینی می کردید. درست مانند حرکتی که تیم اجرایی Starbucks در سال 2012 با مشتریان وفادار خود انجام داد. 

همان گونه که در تصویر مشاهده می کنید، استارباکس تنها ایمیلی حاوی منقضی شدن زمان استفاده امتیازها برای مشتریان خود فرستاده است. همین! یکی از اشتباهات استارباکس آن بود که قبل از انقضای امتیازها، به مشتریان خود اطلاع نمی داد. همین مسئله باعث نارضایتی جمع کثیری از مشتریان وفادار این برند معروف شد. صرف نظر از اینکه به این مسئله چگونه نگاه می کنید، مشتریان با از دست دادن امتیازهای خود، چندان خوشحال نمی شوند. هرچند استفاده از تاریخ انقضا می تواند انگیزاننده خوبی برای مشتریان شما باشد، اما این نکته را به خاطر بسپارید که اجرای این مهم با ظرافت هایی همراه است.

چرا شما انقضای امتیازها را می خواهید؟

نخستین مزیت استفاده از انقضا برای امتیازها این است که مشتریان را برای بازگشت مجدد به سمت شما، قانع می کند. اگر شما تاریخی را برای از میان رفتن امتیازهای برنامه خود مشخص کنید، مشتریان شما انگیزه لازم برای هزینه کردن و استفاده از امتیازهای خود تا روز موعد را خواهند داشت.

شما همچنین باید با مشتریان خود در ارتباط باشید و منقضی شدن امتیازها را به آنها گوشزد کنید. به شما توصیه می کنم که با این ترتیب ایمیل های یادآوری خود را ارسال کنید؛ سه ماه قبل، یک ماه قبل، یک هفته قبل و آخرین یادآوری یک روز قبل از انقضای امتیازها. آخرین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که مشتریان شما به هشدار نهایی نیاز ندارند. شما باید به مرور و با فاصله های زمانی مشخص، یادآوری مختصری داشته باشید. لحن مطالب شما نباید بویی از هشدار یا تهدید با خود داشته باشد. با ظرافت قلم بزنید. 

در آخرین ایمیل یادآوری خود باید به گونه ای عمل کنید که مشتریان خفته شما بتوانند از آخرین فرصت های پیش رو استفاده کنند. حتی اگر بتوانید مزایای بیشتری برای آنها در نظر بگیرید، بهتر خواهد شد. به این ترتیب آنها انگیزه لازم برای استفاده نهایی از امتیازهای شان را به دست می آورند. با این حرکت، شما مشتریان خاموش خود را به چرخه شرکت باز می گردانید و به ارزش طول عمر آنها نیز اضافه می کنید.

در بخش بعدی این موضوع، به انواع انقضای امتیاز در برنامه های وفاداری اشاره خواهیم کرد.

ارتباط با نویسنده: [email protected]

مشاور برنامه های وفاداری

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zGDlb8s6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسکابینت و کمد دیواری اقساطیخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاین
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://ruge.cin.edu.ar/

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d