دوشنبه, 23 مرداد 1396 - 13:54

مدیریت یک کسب و کار شامل تصمیمات، اقدامات و پیاده سازی انواع استراتژی هاست. بدون تردید تنها فردی می تواند در این امر درخشان ظاهر شود که نسبت به عناصر ذکر شده آگاهی لازم را داشته باشد تا در مواقع لازم بتواند بهترین تصمیم را اتخاذ کند. به همین خاطر لازم است تمامی کارآفرینان خصوصا کارآفرینان جوان و نوپا، اقدامات افراد خبره و موفق در کسب و کار خود را سرمشق خود قرار دهند.

بدون تردید مهم ترین بخش تصمیم گیرنده در هر شرکتی، مدیر آن است و توجه به این نکته ضروری است که تصمیم های وی می تواند شرکت را در مسیر سودآوری و موفقیت یا کاملا خلاف آن به سمت نابودی سوق دهد. در این راستا توصیه اکثر صاحب نظران این است که افراد با عادت های افراد موفق آشنا شده و سعی در تقلید آن داشته باشند. اگرچه همواره بر عنصر خلاقیت تأکید شده است، با این حال این امر بدین معنا نیست که از کارهای درست و نتیجه بخش دیگران استفاده نکنیم.

رویای هر کارآفرینی، تبدیل شدن به الگویی برای سایرین است و این امر تنها زمانی محقق خواهد شد که این دسته از افراد کلکسیونی از عادات شایسته باشند تا سایرین به الگوبرداری از شما ترغیب شوند. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم به معرفی 18 عادت جالب کارآفرینان در سطح جهانی بپردازیم.

1- آنها روی ارزش های اصلی متمرکز هستند

بدون تردید مهم ترین دلیل ایجاد یک کسب وکار انجام کاری است که به واسطه آن بتوانید کسب  سود کنید. با این حال در بسیاری از موارد حتی افرادی که با این نیت پا به عرصه بازار می گذارند دچار مشکل می شوند که علت را باید در عدم شناخت درست ارزش های اصلی دانست. منظور از ارزش ها آن دسته از نیازهایی هستند که جامعه هدف نیاز به تأمین آن دارد.

برای مثال در صورتی که بخواهید کاری را در کشوری دیگر انجام دهید که خودشان در انجام آن حرفه ای هستند، در صورتی که تلاش زیادی نیز انجام دهید با این حال در بهترین حالت با رشد بسیار کندی مواجه خواهید شد. علت این امر به این خاطر است که کار شما در محلی که انتخاب کرده اید، دیگر مشتری ندارد.

به همین خاطر لازم است نیازهای اصلی به خوبی شناسایی شوند و اقدامات حول محور آنها جلو بروند. به عقیده سر ریچارد برانسون، هنگامی که شما بتوانید سطح زندگی مرم را افزایش دهید و به بهبود آن کمک کنید، شما دارای یک کسب وکار خواهید بود. به همین خاطر لازم است در مسیری قدم بردارید که اطمینان دارید که مورد استقبال مشتری خواهد بود و همواره نیاز آنها را مورد توجه قرار دهید.

2- آنها از شکست ترسی ندارند

با نگاهی واقع بینانه به این حقیقت پی خواهید برد که شکست برای همه افراد اتفاق خواهد افتاد و در این امر برای هیچ کسی استثنا وجود ندارد. با این حال نوع واکنش افراد نسبت به آن است که تفاوت را رقم می زند. درواقع برخی در مواجهه با شکست عقب می کشند یا به طور کلی کار خود را کنار می گذارند. با این حال افراد موفق به این شکل عمل نکرده و در مواجهه با شکست به این نتیجه می رسند که راه را اشتباه طی کرده اند و هدف شان امری است که باید به آن دست پیدا کنند و به همین خاطر مسیر خود را برای رسیدن به آن تغییر می دهند و آنقدر ممارست می کنند تا به جایگاه مطلوب خود دست یابند. به عقیده سوفیا آمروسو (مالک شرکت نستی گال) اگر اقدامی انجام ندهید و تصمیمی نگیرید و شکست نخورید، چیزی برای آموختن نخواهید داشت و افراد در موقعیت های سخت است که شکوفا می شوند.

3- آنها ارتباطاتی قوی خصوصا با افراد فعال در حوزه کاری خود دارند

به عقیده کریس وینفیلد، بزرگ ترین اشتباه یک کارآفرین و مدیر کسب وکار، عدم برقراری ارتباط صحیح با سایرین است. در این رابطه تام فریسس نیز نظری مشابه دارد و اظهار دارد که شما بیشترین شباهت را به پنج نفری پیدا خواهید کرد که بیشترین ارتباط را با آنها دارید. به همین خاطر اگر خواهان موفقیت هستید لازم است ارتباط خود را با این دسته از افراد بیشتر کنید. با این حال تنها برقراری ارتباط مدنظر نبوده ولی لازم است آن را حفظ کنید.

4- آنها مخترع هستند

در بازار حال حاضر که رقابت به اوج خود رسیده است، لازم است نوآوری داشته باشید. یکی از بهترین راه ها در این زمینه اختراع کردن است. با این حال در اینجا منظور از اختراع ساخت چیزی جدید نیست؛ درواقع با توجه به گفته هنری فورد شما با ایجاد تغییر نیز می توانید محصولی جدید را عرضه کنید. به همین خاطر الزامی وجود ندارد که وقت و انرژی خود را صرف ساخت محصولی جدید کنید، با این حال باید توجه داشته باشید که نوآوری تضمین کننده موفقیت شما خواهد بود. در زمینه اختراع لازم است به این نکته توجه داشته باشید که اقدام شما باید در راستای نیاز جامعه ای که در آن مشغول فعالیت هستید باشد، در غیر  این صورت محصول جدید شما با شکست مواجه خواهد شد.

5- آنها در ابتدا به فکر بهبود عملکرد خود هستند تا افزایش سود خود

اگرچه هدف هر کسب وکاری کسب سود است با این حال باید به این نکته توجه داشت که کسب سود در گرو خدمتی است که شما انجام می دهید و اگر می خواهید سود بیشتری به دست آورید لازم است  خدمت رسانی خود را بهبود بخشید. با این حال در بسیاری از موارد مشاهده شده است که افراد برای رسیدن به درآمد بیشتر قیمت محصولات خود را افزایش می دهند یا از کیفیت محصول خود می کاهند که این امر اگرچه در کوتاه مدت نتیجه بخش خواهد بود، با این حال برای شرکت هایی که خواهان حضوری طولانی مدت در عرصه کاری خود هستند بدون تردید اقدامی نادرست و کاملا اشتباه خواهد بود. به همین خاطر تنها کافی است روی بهبود خدمت رسانی و ایده سازی خود تمرکز کنید تا بتوانید به سودی مافوق تصور خود دست پیدا کنید.

6- آنها زودتر از سایرین اقدام می کنند

بدون شک فرصت ها محدود هستند و برای هر کسی فرصت محدود به خودش وجود ندارد و اگر نتوانید به موقع اقدام کنید، شانس خود را به فرد دیگری داده اید. این دقیقا کاری است که کارآفرینان جهانی می کنند. آنها اقدامات ضروری را زودتر از سایرین انجام می دهند و همین امر باعث می شود به نسبت سایرین در جایگاه بالاتری قرار گیرند.

به عثیده میلیونر معروف سر اورول، آفت یک کارآفرین عملکرد دیر وی است. درواقع نباید ذهن خود را از چیزهایی که اهمیتی ندارد پر کرد زیرا تحت این شرایط تردیدها به حدی خواهد رسید که مانع از اقدام شما خواهد شد. همچنین اعتقاد وی این است که تنها باید برای نتیجه اقدامات خود انتظار کشید و نه برای خود اقدامات.

7- آنها برای بدترین مواقع ممکن آماده هستند

وقوع بحران امری است که به صورت ناگهانی و پیش بینی نشده رخ خواهد داد و به همین خاطر ضروری است برای چنین مواقعی همواره آمادگی لازم را داشته باشید. با این حال بسیاری از افراد با تصور اینکه اشتباه برای دیگران است و آنها هرگز در چنین موقعیت هایی گرفتار نخواهند شد، هیچ اقدامی در این رابطه انجام نمی دهند. این امر به نوعی گول زدن خود است زیرا حتی بزرگ ترین شرکت ها نیز با شرایط بحرانی مواجه شده اند و استثنا دانستن خود امری کاملا اشتباه و تصمیمی غیرحرفه ای است.

در واقع شما باید همواره نتیجه عکس اقدامات خود را نیز در نظر بگیرید و برای آن حداقل دو راهکار عملی داشته باشید تا در صورت وقوع آن بتوانید واکنشی درست از خود نشان داده و خیلی زود اوضاع را به حالت اول خود برگردانید. در این راستا توصیه اکثر کارشناسان این است که مشاوری کارکشته برای خود انتخاب کنید زیرا ممکن است به علت مشغله کاری خود به تمامی جوانب دقت نظر کافی نداشته باشید و به همین خاطر حضور چنین فردی در شرکت می تواند کاملا سودمند باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید