چهارشنبه, 25 مرداد 1396 - 15:31

مدیران باید به دنبال بهترین چیز ها برای خود و شرکت شان باشند و این امر از اهمیت بسیار بالایی برخورد است، به نحوی که توصیه می شود تا زمانی که نسبت به توانایی های خود اطمینان حاصل نکرده اید، اقدامی جدید را صورت ندهید. به همین خاطر است که همه شرکت ها چه در زمینه کاری و چه در زمینه محصولات خود، آزمایش هایی را طراحی می کنند تا نسبت به درستی کار خود کسب اطمینان کنند.

برای مثال شرکت های تولید کننده گوشی های تلفن همراه، محصول خود را قبل از ورود به بازار تحت آزمایش های متفاوتی قرار می دهند. این امر از این منظر بسیار ضروری است که محصول معرفی شده بیانگر شرکت شما است و وجود نقص در آن باعث خواهد شد میزان اعتماد  به برند و شرکت شما، به طرز غیرقابل باوری کاهش پیدا کند.

همه ما این جمله را بسیار شنیده ایم که  اعتمادسازی، زمان زیادی خواهد گرفت، اما خراب کردن آن می تواند خیلی زود و یک شبه روی دهد. به همیت خاطر لازم است همواره به اندازه کافی خوب باشید تا بتوانید در بازار بی رحم و به شدت رقابتی حال حاضر، حضوری قدرتمند و طولانی داشته باشید.

ایده

بسیاری از شرکت ها، موقعیت هایی را که ممکن است با آن رو به رو شوند، از قبل شبیه سازی می کنند تا به این آگاهی برسند که شانس موفقیت  آنها در صورت حضور به چه میزان خواهد بود. بدون شک انجام این کار بسیار ضروری بوده و هر شرکتی باید چنین کاری را انجام دهد.

اهمیت این موضوع خصوصاً زمانی بارز می شود که قصد رقابت با شرکتی دیگر را دارید. تحت این شرایط لازم است  قبل از اعلام آن از موفقیت یا عدم موفقیت خود اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت موفقیت شما تضمین نشده خواهد بود و ممکن است هر لحظه غافل گیر شوید. با این حال این امر به این معنا نیست که با قوی تر از خود وارد رقابت نشوید. بلکه منظور این است که باید بدانید حرکت رو به جلوی شما چه تأثیری در میزان موفقیت شرکت خواهد داشت. در برخی موارد رقابت حتی اگر منجر به شکست شما شود، اوضاع شرکت را سروسامان خواهد داد.

مثال بارز این امر تیم های فوتبال هستند. اگرچه شانس رقابت تیم های کوچک در برابر غول های جهانی و بزرگ با جمعی از ستارگان بسیار پایین است اما همین رقابت اگر با تلاش شما همراه باشد، نه تنها خود را به عنوان تیمی تازه نفس و جنگنده معرفی خواهید ساخت، بلکه پیشنهادات برای خرید بازیکنان شما بالا خواهد رفت و اسپانسر های به مراتب بهتری به سراغ تان خواهند آمد. تحت این شرایط باخت شما دیگر تنها یک سوی قضیه است و با نگاهی عمیق پی  خواهید برد که حتی از شکست خود توانسته اید موفقیت زیادی را کسب کنید. با این حال برای این امر باید از قبل برنامه ریزی مناسبی کرد تا بتوانید از فرصتی که به دست آمده، نهایت استفاده را به عمل آورید.

سرجان هاروی جونز، رئیس اسبقICI، بیان می کند که بهترین بودن امری مطلق نیست و نباید برای آن خود را با دیگران مقایسه کرد. درواقع او بیان می کند که شما در رقابت با هیچ کسی قرار ندارید و تصور این امر تنها باعث ایجاد فشار روی شما و در نهایت کل شرکت خواهد شد. تنها رقیب شما خود شما هستید و لازم است همواره از آنچه بودید بهتر باشید. بدون شک همین رو به جلو حرکت کردن شما موفقیت را به همراه خواهد داشت.

با این حال اگر بخواهید میزان موفقیت خود را دائم با دیگران مقایسه کنید، در صورتی که امکانات لازم برای رسیدن به آن سطح را در اختیار نداشته باشید، تنها به خود و افراد حاضر در شرکت فشار بیهوده وارد خواهید کرد زیرا میزان موفقیت آن شرکت با توجه به پیش نیازهایی صورت گرفته است که آنها در خود داشته اند و اگر شما فاقد آنها باشید نباید خود را مستحق رسیدن به آن سطح از موفقیت بدانید.

این امر منجر خواهد شد خود را از فرصت رسیدن به موفقیت های قابل دسترس دور سازید و به فردی حریص تبدیل شوید. درواقع بهتر است قبل از تلاش برای رسیدن به موفقیتی، خود را در معرض آزمایش قرار دهید و اگر شانس کمی برای خود قائل هستید به دنبال اهداف دیگری بروید و بعد ها که پیشرفت کردید، تلاش خود را برای رسیدن به آن انجام دهید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- در معرفی محصول دو نکته از اهمیت بالایی برخوردار است؛ کیفیت محصول تولید شده و زمان معرفی و روانه بازار کردن، که هردو آن باید به قدر کافی خوب باشند تا موفقیت را نصیب تان کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید