جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

برند سازی شخصی و ساخت داستان

6 سال پیش ( 1396/5/30 )
پدیدآورنده : احمدرضا معماریان  

دن شوبیل معتقد است «هر کاری که انجام می دهید بیان می کند چه کسی هستید، چطور برنامه ریزی می کنید و همین مسئله باعث می شود برای دیگران به یادماندنی شوید.»

با مشاهده تصاویر استارباکس، مک دونالد یا اپل به چه چیزهایی فکری می کنید؟ این برندها شفاف، باثبات و قابل تشخیص هستند. احتمالا می دانید که آنها چه کاری انجام می دهند و محصولاتی که ارائه می کنند چیست. این تداعی نتیجه یک برندسازی سازمان یافته و هوشمندانه است.

برند شخصی چیست؟

پیش از این یک برند شخصی داشته ایم و خواسته یا ناخواسته آن را همراه خود داریم. در واقع یک برند شخصی ترکیبی است از تصویر و شهرت. چگونگی معرفی و رفتارتان بر پایه و اصول برند شخصی تان شکل می گیرد. دیگران نیز از طریق صحبت کردن و اعمال شان شما را تحت تأثیر قرار می دهند. جف بزوس، مدیر SEO آمازون می گوید «برند آن چیزی است که وقتی در اتاق نیستید راجع به شما می گویند.»

برای درک اینکه آیا برند فردی معتبری داریم، می توانیم سوالاتی از خودمان بپرسیم.

- آیا دیگران درک درستی از کارهایی که انجام می دهم یا ارزش هایی که ارائه می دهم، دارند؟

- چه کلمات، مفاهیم و ایده هایی برای دیگران وقتی که اسم من را می شنوند یا تصویرم را می بینند، تداعی می شود؟

چگونه برند شخصی تان را می توانید کنترل کنید تا بتوانید آن چیزی را که دوست دارید دیگران درباره شما بگویند تحت تأثیر قرارداده یا شکل دهید.  برندسازی شخصی، فرآیند توسعه یک استراتژی یا رفتار برای راهنمایی برند شخصی است؛ مجموعه ای از اصول و ارزش ها و باورهای ما نسبت به خودمان.

 برند ما در طول 24 ساعت مدام کار می کند. پس باید اطمینان خاطر داشته باشیم که از یک ارتباط چه چیزی می خواهیم. چه کاری امروز برای برند شخصی ام انجام داده ام؟ با خلق داستان برای برند شخصی تان، کار اصلی را انجام داده و اجرا کنید.

داستان برند شخصی چیست؟

داستان برند شخصی جمله ای کوتاه در حدود یک تا سه جمله است که ارزش های شما (آنچه در آن بهترین هستید)، مخاطبان تان (خدمات خود را به چه کسانی ارائه می کنید) و وعده های (چگونه ارزش های خود را ایفا می کنید) شما را بیان می کند.

چه چیزی یک داستان برند شخصی نیست؟

یک داستان فی نفسه، برند شخصی نیست. داستان برند شخصی عنوان شغلی، بیانیه مأموریت شخصی، اهداف شغلی یا هدف زندگی نیست. این موارد ممکن است بخشی از داستان برند شما باشند، اما هدف از داستان برند را شامل نمی شوند.

تام پیترز می گوید: «شما توسط عنوان شغلی تان تعریف نشده و با شرح وظایف و شرح شغل تان محدود نمی شوید.»

چه مواردی منجر به موفقیت یک داستان برند شخصی می شود؟

به یاد ماندنی باشد، راه حل ارائه کند، ترکیبی از منطق و احساسات باشد، سوابق شغلی را بیان کند،  ویژگی ها و خصوصیات برند شما را منحصربه فرد و با ارزش سازد، نمونه های خاصی را ارائه  کند و قابل اعتماد بودن که از موارد مهم در موفقیت یک داستان است.

داستان برند شخصی باید تمامی عناصر یک داستان برند موفق را داشته باشد. به وضوح به ما بگوید چه کاری انجام می دهم، برای چه کسانی چه درک و استنباطی ارائه می دهد و چطور و چگونه آن را انجام می دهد. حالا باید اقدامات مهمی صورت بپذیرد.

1-  مخاطب هدف خود را تعریف کنید یا تعیین کنید اساس مشتری ایده آل چیست.

2- با تمرکز بر ویژگی های کلیدی یا شخصیت خود، یک بیانیه ارزش تعریف کنید.

3- مزیت ها و قابلیت های مهم، کلیدی و منحصر به فرد خود را تعیین کرده یا وعده بدهید.

4- ترکیب این عناصر منتج به خلق روایتی می شود. که شما را برای دیگران بیان می کند، به عبارت دیگر قوی ترین ویژگی (شخصیت) و نتایجی که آن برای دیگران به ارمغان می آورد (وعده برند) را در یک داستان به هم پیوند بزنید.

کارشناس ارشد بازاریابی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jpXl4IVo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه