یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

Tasti D-Lite ؛ نامی که حکایت از قدمت 28ساله یک زنجیره بزرگ از بستنی فروشی های خوش آب و رنگ دارد؛ بستنی فروشی هایی که با ارائه بیش از 100 طعم مختلف از انواع بستنی های رژیمی و تلخ گرفته تا پر خامه و میوه، انواع نوشیدنی ها و دسرهای خوش طعم و صد البته رژیمی، روزانه به بیش از 1000 نفر از طرفداران خوراکی های شیرین و خوشمزه خدمت رسانی می کنند. شعار Tasti D-Lite، ارائه بستنی های کم کالری، کم چرب و متناسب با ذائقه مشتری است؛ شعاری که تا به امروز، به خوبی به آن عمل شده و در حد حرف باقی نمانده است.

در سال 2015، زنجیرهTasti D-Lite، تحت مالکیت یک خانواده ثروتمند کانادایی که با عنوان تجاری Kahala Brands مشغول به فعالیت بودند، درآمد؛ خانواده ای که حرفه تخصصی شان در مدیریت رستوران ها و زنجیره های بزرگ، زبانزد خاص و عام است. از این تاریخ به بعد نام Tasti D-Lite، در کنار نام های بزرگی چون Planet Smoothie، Blimpie و Cold Stone Creamery  شنیده می شود. این روزها این شرکت از طریق اعطای نمایندگی، روزگار پر رونقی را می گذراند.

این زنجیره بزرگ و شیرین، در ژانویه سال 2010، شروع به اجرای یک برنامه وفاداری، با عنوان Tasti Rewards کرده است؛ برنامه ای که در آن، مشتریان با دریافت یک کارت چند منظوره  (Tasti Treat Card)  که هم می تواند کارت عضویت و وفاداری مشتری باشد و هم کارت هدیه! در ازای خرید های خود از این زنجیره، امتیاز جمع می کنند. امتیازهایی که شرکت برای استفاده از این کارت در نظر گرفته است، به شرح زیر است.

مشتریان با دریافت کارت از هر یک از فروشگاه های سطح شهر و وارد کردن اطلاعات کاربری خود در سایت شرکت، با هر دلار خرید خود از این زنجیره، یک امتیاز به دست می آورند. زمانی که تعداد امتیازهای مشتری به 50 برسد، مشتری می تواند از یک ظرف بزرگ و رایگان بستنی به دلخواه استفاده کند. علاوه بر آن، در صورتی که مشتری وفادار Tasti D-Lite، در سالگرد تولد خود به هر یک از فروشگاه های این زنجیره مراجعه کند، می تواند از یک وعده رایگان خوراکی شیرین و دلچسب، به عنوان هدیه تولد استفاده کند. امتیازها به صورت کوپن های آنلاین در اختیار مشتریان قرار می گیرد و آنها می توانند در هر لحظه که اراده کنند از امتیازهای خود استفاده کرده و خود را مهمان شیرینی های خوش طعم این زنجیره کنند.

این کارت قابلیت تبدیل به کارت هدیه را نیز دارد؛ یعنی مشتری می تواند از ابتدا و با پرداخت مبلغی مشخص، این کارت را به عنوان هدیه به دوست خود بدهد یا پس از مدتی استفاده و جمع آوری امتیاز، استفاده از امتیازها را به دوستان یا آشنایان خود هدیه بدهد. بنابراین مشتری باید به سایت شرکت مراجعه کرده و هدیه دادن کارت خود را اعلام کند؛ در غیر این صورت، فروشگاه از ارائه خدمات به فرد دیگر معذور خواهد بود.

یک یادآوری شیرین اینکه مشتریان می توانند به جای یک امتیاز، دو یا حتی سه امتیاز و بیشتر به دست آورند! چگونه؟ در صورتی که مشتریان در هر یک از شبکه های اجتماعی مانند Facebook، Twitter و Foursquare عضو باشند و به هنگام ثبت اطلاعات کارت خود در سایت شرکت، این امکان را به برنامه بدهند که از طرف آنها برای Tasti D-Lite به صورت خودکار تبلیغ و توصیه بفرستد، به تعداد پست های روزانه، امتیاز آنها در کارت ذخیره خواهد شد. تقریبا تمامی مشتریان با این گزینه موافق بوده و این اجازه را به شرکت داده اند.

علاوه بر این، در صورتی که مشتریان در پست های اجتماعی خود موقعیت مکانی شان در فروشگاه را به دوستان خود اعلام کنند، میزان امتیازهای شان از ابتدا تا آن زمان، دو برابر محاسبه خواهد شد، یعنی شما به عنوان مشتری به یکی از زنجیره های Tasti D-Lite مراجعه کرده اید و با اتصال به سرور فروشگاه و استفاده از موقعیت یاب جغرافیایی، به دوستان خود می گویید «سلام من الان در Tasti D-Lite شعبه خیابان پنجم هستم.» و به همین سادگی امتیازهای خود را در یک لحظه دو برابر می کنید و از بستنی خوردن تان لذت بیشتری می برید.

به گفته خود شرکت، «بستنی خوردن، یک فعالیت اجتماعی و گروهی است، بنابراین چرا ما نباید به گروه ها توجه نشان دهیم؟! چه گروه های دوستی واقعی، چه مجازی. کلید موفقیت ما در دستان گروه ها است.»

نکته جالب در این برنامه وفاداری شیرین، توجه شرکت به ظرافت های ارتباطی و رفت و آمد مشتریان خود به فروشگاه های زنجیره است. این شرکت متوجه شده است که بیشتر مشتریانش، به صورت دسته جمعی و گروهی به فروشگاه ها مراجعه می کنند، به همین دلیل، طرح امتیازهای گروهی را در برنامه وفاداری خود جای داده است. شرکت می گوید «تصور کنید با دوستان خود به سینما رفته اید؛ قبل از شروع فیلم، تصمیم می گیرید سری هم به Tasti D-Lite بزنید و بستنی بخورید؛ در صورتی که هریک از شما کارت وفاداری ما را داشته باشید، هر امتیاز شما به صورت چند برابر و به تعداد اعضای گروه محاسبه خواهد شد!» بسیار شگفت انگیز است! اینطور نیست؟

از زمانی که شرکت، این طرح گروهی را به برنامه خود افزوده، روز به روز به تعداد گروه های مراجعه کننده به فروشگاه ها، اضافه شده است. استقبال از برنامه وفاداری خارج از تصور مسئولان شرکت بوده و آنها را سخت خوشحال و شگفت زده کرده است.

قوانین برنامه وفاداری

- شرکت این اجازه را دارد تا در هر زمان که صلاح ببیند، نحوه جمع آوری امتیاز، به دست آوردن کوپن و امتیازهای اعضای برنامه را بدون اطلاع قبلی جابه جا یا حذف کند.

- اعلام موقعیت مکانی تنها از طریق حضور در فروشگاه و اتصال به شبکه شرکت، امکان پذیر است؛ در غیر این صورت حضور فرد در فروشگاه امتیازی به دنبال نخواهد داشت.

- امتیازهای به دست آمده، تاریخ انقضایی ندارند و تا زمانی که برنامه ادامه یابد، محفوظ هستند.

- شرکت در قبال کارت های مسروقه و آسیب دیده، مسئولیتی ندارد. به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، مشتریان موظف هستند، سرقت کارت خود را به شرکت اعلام کنند.

- به دست آوردن امتیاز از طریق شبکه های اجتماعی نیازمند خرید از فروشگاه نیست؛ تنها امتیازهای حضوری، منوط به خرید از فروشگاه است.

- هدیه روز تولد از 10روز قبل و تا 10 روز بعد از تاریخ تعیین شده، قابل استفاده است.

- امتیازهای مصرف شده، از قابلیت استفاده مجدد برخوردار نیستند. مشتریان به هنگام انتخاب هدیه خود باید دقت لازم را به عمل آورند.

- در صورت هدیه دادن کارت وفاداری به شخصی دیگر، مراتب باید از طریق سایت شرکت اعلام شود. در غیر این صورت، شرکت از ارائه خدمت به شخص جدید معذور است.

مزایای برنامه وفاداری

1- گروه های دوستی: مزیت بزرگ این برنامه وفاداری در متفاوت عمل کردن تیم اجرایی و توجه به گروه های دوستی است. تا اینجای کار، با هیچ شرکت تولیدی یا خدماتی روبه رو نشده ایم که به فعالیت های گروهی و دوستانه تا این اندازه اهمیت بدهد. اغلب فعالیت های وفاداری، متوجه فرد است، اما اینکه این شرکت به صورت کاملا جسورانه به سمت حوزه گروه و امتیازها و جوایز گروهی کشیده شده است، جای بسی تقدیر دارد.

2- شبکه های اجتماعی: توجه به شبکه های اجتماعی و استفاده از این فرصت ناب و رو به گسترش، نشان دهنده هوش و ذکاوت تیم اجرایی Tasti D-Lite است؛ فرصتی که کمتر شرکتی در عمل به سراغ آن می رود.

معایب برنامه وفاداری

هیچ برنامه وفاداری ای خالی از اشکال نخواهد بود. Tasti D-Lite نیز از این قائده مستثنی نیست! اینکه این زنجیره بزرگ، جوایز و هدایای خود را صرفا در تخفیف و استفاده رایگان از محصولات فروشگاه قرار داده است، چندان خوشایند و باب طبع مشتریان نیست. خوب است که این شرکت به ارائه هدایای خدماتی و کالاهایی غیر  از بستنی، نوشیدنی و دسر نیز روی بیاورد تا بیش از پیش به سیل طرفدارانش اضافه شود.

بررسی این برنامه وفاداری، برای ما بسیار جذاب و آموزنده بود؛ مطمئنا این جذابیت برای اهالی نیویورک بیشتر از این حرف ها است! خوب است فروشگاه هایی از این دست در ایران نیز به سمت اجرای برنامه های وفاداری بروند تا مشتریان ایرانی نیز تجربه دو چندانی از این خوراکی های خوشمزه داشته باشند.

ارتباط با نویسنده: me@alirezajafari.com

مشاور برنامه های وفاداری

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/53G8x4L6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه