پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اهمیت و ضرورت برندسازی یا برندینگ در سازمان ها این روزها دیگر بر هیچ کسی پوشیده نیست، فواید برندسازی علاوه بر ارزش آفرینی سازمانی می تواند موجب اعتلای فرهنگ یک اجتماع نیز بشود. در این مقاله به نقل از مدیر تی وی به تفصیل به این موضوع می پردازیم.

برندینگ (Branding)  در سازمان های موفق؛ این روزها دیگر به عنوان یک امر تشریفاتی محسوب نمی شود و ضرورت ایجاد و مدیریت آن بر بسیاری از مدیران آنها نیز پوشیده نیست، یک برند، نخستین و احتمالا بزرگ ترین توصیف یا «ظاهر» یک محصول، یک خدمت یا یک سازمان است، تمام برندها، معمولا تصویری را تداعی می کنند؛ چه فرهنگی، چه زبانی، یا شخصی!

نام تجاری یا برند باید با دقت انتخاب شوند، زیرا اطلاعات مهمی را به سهامداران یا ذی نفعان انتقال می دهد، این موضوع به ویژه در مورد برندهایی که قصد دارند فرای مرزهای جغرافیایی و فرهنگی بروند، بیشتر اهمیت پیدا می کند.

از ترکیب تعاریف متعدد ارائه شده برای برند در نهایت می توان گفت برند نشانه و نماد سازمان است که در ارتباط بیرونی با مشتریان آن قرار گرفته و بیانگر اهداف، برنامه ها و رفتار اخلاقی و اجرایی سازمان است. در واقع برند یا نام تجاری تنها یک نام یا نماد گرافیکی (Logo) نبوده و تمامی فعالیت های سازمان در تمامی سطوح مختلف را در برمی گیرد و در نهایت در قالب یک نام تجاری یا Trademark عرضه می شود. به بیانی دیگر تمام آنچه در ذهن مدیران سازمان، کارکنان، شرکا و در نهایت مشتریان شکل می گیرد، در تعامل با یکدیگر تشکیل دهنده برند سازمان بوده و در ذهن و ضمیر مشتریان جای می گیرد.

باید بدانیم که امروز ارزش برند برخی از معروف ترین شرکت های بین المللی به میلیاردها دلار می رسد، این ارزش با شعار و تبلیغ توخالی به دست نیامده، بلکه حاصل ارائه خدمات و محصولات با کیفیت و ارزش گذاری معقول و ثبات در حفظ سطح خدمات، نوآوری ها و عمل به خواست مشتریان است.

داشتن یک برند قوی کمکی است به شرکت تا خود را در بازار متمایز نشان دهد و توانایی ارضای نیازهای مشتریان را به صورت منحصر به فرد داشته باشد.

با افزایش رقابت در بازارهای جهانی و منطقه ای، داشتن یک برند، یک انتخاب نیست، بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر است که در صورت اجرا نکردن باید شاهد قبضه شدن بازارهای داخل توسط واردات برندهای خارجی باشیم!

برند براساس تعهد فروشنده در به انجام رساندن مجموعه خاصی از مزایا، ویژگی ها و خدمات به خریداران و حتی ذی نفعان سازمان است.

به طور خلاصه، حسی که برند به مصرف کننده می دهد، باعث می شود ادراکات و تجارب او از محصول تغییر کند، به این دلیل است که بسته به هویت برند یا ویژگی هایی که به برند منتسب می شود، به صورت هایی مختلف از سوی افراد یا سازمان  ها ارزیابی می شود.

تجربه ای که مصرف کننده با انتخاب در مصرف برندی خاص دریافت می کند، مزایای کاربردی و نمادینی است که در ادبیات تجربی و تئوریکی بر این دو نوع مطلوبیت تاکید شده است!

برای مصرف کننده پرمشغله امروز گویایی مزایای یک برند سرعت انتخاب وی را تعیین می کند!

نتیجه حاصل از مطالعه برندهای موفق حاکی از آن است که در بیشتر موارد، روند شکل گیری برندها بر این منوال بوده که در ابتدا فعالیت شان را از سطح ملی آغاز کرده و پس از جلب اعتماد شهروندان و مشتریان بومی، با بهره گیری از تکنیک ها و روش های نوین بازاریابی هویت واقعی خویش را به جهانیان شناسانده اند.

برند، ابزاری است برای ایجاد وجه تمایز بین شما رقبای تان!

اگر بخواهیم ارزش برند سازی و تاثیر آن را در خدمات سازمان را برشماریم، باید این گونه نگاه بکنیم که خدمات سازمان آن چیزی است که در سازمان طراحی و در نهایت توسط کارمندان آن ارائه می شود، حال آنکه برند آن چیزی است که مشتری اقدام به خرید و پرداخت بهای آن می کنید. روشن است که این به معنای امکان پرداخت هزینه های بالاتری از ارزش واقعی خدمات در قبال دریافت احساس بهتر از طریق در اختیار داشتن برندی معتبرتر توسط مشتری است. به عبارت دیگر برند ارزش افزوده سرویس ارائه شده به مشتری در مقابل قیمت واقعی آن است.

فواید برندسازی برای یک سازمان

- برندسازی در سازمان موجب افزایش میزان وفاداری مشتریان به سازمان می شود.

- داشتن برند قوی به شکل موثری به موفقیت فرآیندهای بازاریابی و فروش سازمان کمک می کند.

- برند موجب افزایش مضاعف اعتبار سازمان در بازار می شود.

- تولید ثروت و درآمد بیشتر، نتیجه مستقیم ایجاد برند قوی و مدیریت صحیح آن است.

- امروزه آگاهانه یا ناآگاهانه مهم ترین دلیل انتخاب یک سازمان درک (تصویر ذهنی) مشتری از برند آن سازمان است.

- داشتن برند قوی و معتبر موجب افزایش وفاداری مشتریان می شود.

- برند مستحکم با جلب احساسات و عواطف مشتریان سازمان، آنها را در تنگناهای اقتصادی و فنی در کنار سازمان نگه می دارد.

- برند قدرتمند به توسعه فعالیت های سازمان هدف بخشیده و الهام بخش کارکنان سازمان خواهد بود. به عبارت دیگر سرمایه گذاری در ایجاد و توسعه برند سازمان به طور غیرمستقیم از طریق افزایش نوآوری ها در سازمان موجب افزایش درآمدهای آن، خصوصا در شرایطی همچون شرایط اشباع بازار که نوآوری تنها راه بقا در آن است، می شود.

باید یادآور شد که برندینگ فرآیندی نیست که یک واحد تولیدی یا تجاری به تنهایی قادر به انجام آن باشد، تک تک اجزای ارتباطی سازمان در فرآیند برندسازی نقش بسیار مهمی دارند و باید به برند سازمان همچون پرستیژ و شخصیت سازمان در بازار نگاه شود!

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TtC81AOp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه