جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

در بازاریابی مدرن مشتری خون حیات بخش کسب وکار محسوب می شود. برهمین اساس سپاسگزاری و قدردانی از مشتریان امری ضروری به منظور حفظ آنها در بلند مدت است. به احتمال زیاد تا به حال راهکارهای مختلفی را در این زمینه شنیده یا در مجلات و کلاس های آموزشی یادگرفته اید. در این مقاله به قلم آدام یوزیالکو، تأثیر اهدای هدیه به مشتریان روی حفظ آنها بررسی خواهد شد.

گاهی اوقات شرکت ها قصد ارسال هدیه به مشتریان شان را دارند، اما زمانبندی نامناسب تمام هزینه ها را بی نتیجه باقی می گذارد. پیش از پرداختن به هدیه هایی که می توان ارسال کرد، باید مشکل زمان بندی و بودجه موردنیاز این عمل را حل وفصل کنیم. در مورد زمانبندی مناسبت های فصلی، پایان یکی از پروژه های توسعه شرکت، سالروز تولد مشتریان یا به طور کلی هر اتفاق مهم و مرتبط به شرکت گزینه مطلوبی خواهد بود.

توجه داشته باشید که ارسال هدیه در خارج از زمانبندی منطقی نتیجه موردنظر را به همراه نخواهد داشت. مسئله دوم مربوط به بودجه است. در این مقاله گزینه های مناسب زیر 100 دلار قیمت دارند. بر این اساس مشکل چندانی پیش روی شرکت های در اهدای هدیه به مشتریان نخواهد بود. در ادامه به بررسی گزینه های مناسب خواهیم پرداخت.

دفترچه یادداشت اختصاصی

همه افراد در محیط کار نیاز به ابزاری برای یادداشت برداری دارند. ثبت ایده هایی که به طور ناگهانی به ذهن می رسد، عامل اصلی توسعه مدل های پیشرفته دفتر یادداشت مانند اپ کاربردی Evernote  بوده است. شاید استفاده از چنین حصولی به عنوان هدیه کمی عجیب به نظر برسد، با این حال با اندکی خلاقیت می توان این ابزار معمولی را به هدیه ای فراموش نشدنی بدل کرد. تنها کاری که باید انجام دهیم، چاپ نام هرکدام از مشتریان روی سربرگ دفترچه هاست. اهدای دفترچه های یادداشت طرح دار و رنگی با 40 برگ چیزی حدود 8.5 دلار هزینه در بر خواهد داشت. این رقم با سقف 100 دلاری که در مقدمه بیان شد، فاصله چشمگیری دارد و به نظر با کمترین بودجه نیز اجرا شدنی است.

توپ ژله ای

اگر قصد ارائه هدیه ای لوکس تر را دارید و بودجه تان هم اجازه چنین ماجراجویی را می دهد، امتحان توپ های ژله ای را به شما توصیه می کنم. این توپ ها با وزن 200 گرم بسیار حالت پذیر هستند و به عنوان ابزار سرگرمی فروش چشمگیری در بازارهای جهان دارند. اگرچه قیمت برخی از نسخه های ویژه این توپ ها تا 250 دلار هم می رسد، با این حال نمونه مناسب و ارزان قیمتش چیزی حدود 20 دلار قمیت دارد. حک نام مشتری و برندتان روی این توپ ها تنها 2.5 دلار هزینه خواهد داشت. به این ترتیب با 22.5 دلار هدیه ای خاص و ارزان برای مشتریان تان تهیه خواهید کرد.

زیردستی چوبی

اغلب افراد اقدام به تهیه زیردستی برای میزهای شان می کنند. این امر در فضای کار بیشتر از خانه مشهود است. اگر قصد جلب توجه مشتریان به صورت تمام وقت را دارید، یک زیردستی چوبی زیبا به وی هدیه دهید. به این ترتیب در تمام طول فعالیت روزانه و پشت میز به این هدیه زیبا خیره خواهد شد. در اینجا باید توجه داشت که درج نام برندتان روی چنین هدیه ای انگیزه مشتری برای استفاده از آن را از بین خواهد برد. در واقع هیچ کدام از ما دوست نداریم محل کارمان را پر از هدیه های تبلیغاتی کنیم. راهکاری که در اینجا باید مورد استفاده قرار داد، درج لوگوی شرکت به صورت بسیار کوچک است. توصیه می کنم در بالای زیردستی نام مشتری تان را به طور برجسته و بزرگ حک کنید.

انتخاب یک زیردستی چوبی حدود 14 دلار هزینه در پی خواهد داشت. البته در این میان نوع چوب انتخابی نیز اهمیت فراوانی دارد.

نگهدارنده کارت ویزیت

گاهی اوقات هدیه های کوچک اما کاربردی برای مدت ها در ذهن افراد باقی می ماند. اگر قصد هزینه مبلغ بسیار اندکی را دارید، هدیه یک نگهدارنده کارت ویزیت گزینه ای کاملا اقتصادی است. این محصول معمولا در محیط کار مورد استفاده قرار می گیرد و آنقدر کوچک هست که کسی توجهی به تبلیغاتی بودنش نکند. تهیه یک نگهدارنده کارت ویزیت چوبی با یک طرح ساده بین 2.5 تا 10 دلار هزینه خواهد داشت. این دامنه قیمت به دلیل تفاوت در نوع چوب هاست. 

نوشدنی طرح دار

نوشیدنی هایی مانند نوشابه پپسی یا قهوه استارباکس همیشه انتخابی خوب برای دفع خستگی روزانه است. اگر قصد انتخاب نوشیدنی به عنوان هدیه تان را دارید، بهتر است طرح بطری شان را شخصی سازی کنید. شرکت های بزرگ معمولا طرح های مختلف و گوناگونی را به مشتریان تجاری شان ارائه می کنند. اگر این طرح ها مورد پسندتان نبود، شخصا طراحی یک بطری را بر عهده بگیرید. خروجی این کار بسیار باورنکردنی خواهد بود. توجه داشته باشید که ذکر نام هرکدام از مشتری ها روی بطری در انتقال حس ارزشمندی شان برای شرکت تأثیر قاطعی دارد.

انتخاب چنین هدیه ای تنها 25 دلار برای شما هزینه در بر خواهد داشت. در ضمن اگر طراحی تصویر روی بطری را خودتان برعهده گیرید، این هزینه تا 18 دلار نیز کاهش خواهد یافت.

آدامس و شکلات

کمتر کسی را می توان پیدا کرد که میانه خوبی با آدامس و شکلات نداشته باشد. شاید در وهله نخست انتخاب چنین گزینه ای بسیار کلیشه ای به نظر برسد. با این حال اگر به مشتری امان انتخاب آدامس و شکلات دلخواهش را بدهید چطور؟ منظور من گردآوری تعداد زیادی از انواع آدامس و شکلات موجود در بازار در دفترهای تان است. به این ترتیب هرگاه مشتری به شما مراجعه کند، با ارائه یک پاکت او را در انتخاب آدامس و شکلات های مورد علاقه اش آزاد خواهید گذاشت.

هزینه چنین هدیه خوشمزه  ای براساس نوع محصولاتی که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود. ارزان ترین شکلات های موجود در بازار در حدود نیم دلار قیمت دارند. اوضاع در مورد آدامس ها نیز به همین ترتیب است. با این حال توصیه می کنم که تنها به گزینه های ارزان قیمت اکتفا نکنید. در واقع گردآوری یک مجموعه متناسب از این محصولات با فرض انتخاب 15 مورد از سوی مشتری تنها 16.5 دلار هزینه در پی خواهد داشت.

خودکار سه بعدی داوینچی

دنیای تکنولوژی هر روز مخاطب های خود را شگفت زده می کند. در مورد انتخاب هدیه برای مشتریان نیز گزینه های نوآرانه تری در مقایسه با آنچه تا به حال بیان شد، وجود دارد. خودکار سه بعدی داوینچی یکی از ابزارهای سرگرم کننده عصر حاضر است. این خودکار بدون نیاز به تجهیزات کامپیوتری شکل های سه بعدی خلق می کند. تنها کافی است با این خودکار 12رنگ روی یک جسم نقاشی کنید. پس از چند ثانیه نوشته یا نقاشی شما به صورت برجسته و مهم در خواهد آمد. این خودکار در برابر ضربه و حتی شست وشو مقاوم است. به این ترتیب آثار هنری مشتریان تان برای مدت ها پایدار باقی خواهد ماند.

این خودکارهای جادویی حدود 45 دلار قیمت دارند. انتخاب چنین گزینه نسبتا گرانی با توجه به نوآوری اش کاملاً به صرفه است. البته باید بودجه  شرکت را نیز مدنظر قرار داد.

کتابخوان کیندل

برخی از هدیه ها به قدری کاربردی هستند که تا چندین سال در ذهن افراد خواهند ماند. یکی از این نمونه های مناسب، کتابخوان کیندل است. این کتابخوان در مدل های مختلفی ارائه شده و تجربه مطالعه آثار الکترونیکی را برای افراد به ارمغان خواهد آورد. ذخیره سازی هزاران کتاب به علاوه دسترسی به کتابخانه ای عظیم از امکانات وسوسه کننده این ابزار کوچک است.

قیمت این محصول در مقایسه با نمونه هایی که تا به اینجا معرفی شده بسیار بالاست. هزینه 80دلاری برای همه شرکت ها قابل هضم نیست. با این حال چنین هدیه ای بدون شک تا مدت ها در خاطر مشتری تان خواهد ماند. در واقع یک کتابخوان به مراتب کاربردی تر از یک نگهدارنده کارت ویزیت یا نوشیدنی رایگان خواهد بود. اگر قصد غافلگیری طرف مقابل را دارید، انتخاب کیندل عاقلانه خواهد بود.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bmZz2yHl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه