یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 19 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر شرکتی بتواند در سه معیار فرعی امکان پذیری، قابلیت برقراری ارتباط با مشتری ها و قابلیت پایداری به درستی عمل کند، می تواند جایگاه مناسبی را برای خود تعریف کند. در ادامه به نقل از هورموند، همراه شوید تا به بررسی هرکدام از این موارد در ارائه تمایز جایگاه سازی برند بپردازیم.

- امکان پذیری (Feasibility): آیا شرکت واقعاً می تواند نقاط افتراق (POD) ایجاد کند؟ محصول و فعالیت های مارکتینگ شرکت باید به گونه ای طراحی شوند که بتوانند از تداعیات ذهنی مطلوب مشتری پشتیبانی کنند. روشن است که متقاعد کردن مشتری ها درباره برخی واقعیت های مربوط به برند -که از آن بی اطلاع هستند یا به آن بی توجه هستند- ساده تر از تغییر محصول و متقاعد ساختن آنها نسبت به ارزش و تأثیرات مثبت این تغییرات است.

- قابلیت برقراری ارتباط با مشتری ها (Communicability): کلید برقراری ارتباط با مصرف کننده، استفاده از نگرش ها و تداعیات ذهنی وی از برند است. ایجاد تداعیات ذهنی که با دانش فعلی مصرف کننده از آن برند مرتبط و یکپارچه نباشد، بسیار دشوار است زیرا مصرف کننده به هر دلیلی آنها را به راحتی باور نمی کند. به همین دلیل، متخصصان مارکتینگ باید به دنبال شواهد قابل اثباتی برای ادعای خود باشند و مصرف کنندگان را متقاعد سازند که برند واقعا می تواند تداعیات مطلوب را به آنها منتقل کند.

- قابلیت پایداری(Sustainability): آیا جایگاهی که برند برای خود تصور می کند در بلندمدت قابل دفاع است و در برابر حمله های رقبا پایدار می ماند؟ آیا تداعیات ذهنی از یک برند می تواند در طول زمان تقویت و مستحکم تر شود؟ اگر چنین باشد، جایگاه برند می تواند در بلندمدت پایدار باقی بماند. پایداری برند به میزان تعهد درون سازمانی و استفاده از منابع و نیروهای برون سازمانی در محیط بازار وابسته است.

راهبرد Applebee برای رهبری در کسب وکار رستوران، ورود به بازارهای کوچک تر -که رقبای اصلی این شرکت از توجه به آن غافل بوده و به آن پا نگذاشته بودند- تعریف شد. اگرچه این راهبرد مشکلاتی را (نظیر برخی تبلیغات منفی دهان به دهان در مورد سطح خدمات متفاوت این رستوران) به وجود آورد، اما در بلندمدت تهدیدات رقابتی برای این شرکت از میان رفت.

دوباره یادآوری می کنیم که جایگاه سازی باید بر پایه تمایزات شکل گیرد تا بتواند مؤثر واقع شود. توجه به موارد ذکرشده برای توسعه جایگاه بهینه برند ضروری است. همان گونه که گفتیم مطلوبیت، تحت تأثیر دیدگاه های مشتری ها شکل می گیرد و قابلیت ارائه بر پایه توانمندی های درون سازمانی ایجاد می شود و تمایز تحت تأثیر هردو این عوامل در مقایسه با فعالیت های رقبا ایجاد می شود.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ryMNsPBX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه