با کاهش فروش تبلت ، این دستگاه محبوبیت گذشته خود را از دست داده ، اما سهم آمازون از بازار تبلت به لطف سیاست جسورانه این شرکت افزایش یافته است.
به گزارش زومیت و براساس گزارش موسسه تحقیقاتی IDC، سهم آمازون از بازار تبلت در سه ماهه سوم ۲۰۱۷ در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۳۸.۷درصد افزایش یافته است. اکنون سهم کلی این شرکت با ۳.۴درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۶، به ۱۰.۹درصد رسیده است.

آمازون همچنین در سه ماهه سوم ۲۰۱۷، ۴.۴ میلیون دستگاه تبلت به بازار عرضه کرده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل، ۳.۱ میلیون دستگاه بود. طبق گزارش IDC، در سه ماهه سوم ۲۰۱۷ در مجموع ۴۰ میلیون دستگاه تبلت عرضه شده است که در مقایسه با سال گذشته، کاهشی ۵.۴درصدی به حساب می آید. جدول حاوی بازیگران برتر بازار تبلت، نشان دهنده سیاست جسورانه آمازون در حوزه سخت افزار است.
علاوه بر طیف متنوع دستگاه های اکو، آمازون به عرضه مدل های به روزشده از تبلت های خود نیز ادامه می دهد. آمازون همچنین تبلت های هفت اینچی خود را در فروش ویژه پرایم دی با قیمت کمتر از ۳۰ دلار به دست مشتریان رسانده است.
هرچند سیاست سخت افزاری آمازون بر پایه کاهش قیمت برای جذب مشتری است، اما این دستگاه ها در نهایت موفق به ایجاد یک رابطه بلندمدت با مشتریان، افزایش فروش محتوا و فروش بیشتر اشتراک پرایم می شوند. تبلت های آمازون همچنین به گجت های دیگری برای استفاده از الکسا، دستیار صوتی این شرکت تبدیل شده اند.
در طرف دیگر، اپل با افزایش فروش آیپد، همچنان به صدرنشینی در بازار تبلت ادامه می دهد. سهم اپل در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶، ۲۱.۹درصد بود و اکنون به ۲۵.۸درصد رسیده است. تیم کوک، مدیرعامل اپل در کنفرانس گزارش مالی این شرکت در ماه سپتامبر اعلام کرد که فروش آیپد برای دومین فصل متوالی، رشدی دورقمی تجربه کرده است. بنا بر ادعای اپل، فروش آیپد در سه ماهه چهارم سال مالی ۱۱درصد افزایش داشته است.