پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بازار خرده فروشی غذا در سوئد دو بازیگر اصلی دارد. City Gross ، یکی از این بازیگران با کمی کسری بودجه در بازار بود.

در اوایل دسامبر ۲۰۱۶، یک هنرمند بی نام، رستوران و آجیل فروشی کوچکی در مرکز شهر مالمو برای موش ها ساخت. بله، برای موش ها. این سازه زیبا یک شبه به موضوع صحبت در رسانه ها تبدیل شد. شهروندان مالمو که انگار به یک نگاه عاشق شده بودند، عشق این مغازه را به قلب ها و اکانت های اینستاگرام خود بردند.

به گزارش  ام بی ای نیوز، آژانس Starcom پیش از هر کس دیگر متوجه این فرصت بازاریابی مناسب شد و به این نتیجه رسید که می تواند از هیجان و سروصدایی که ایجاد شده، برای رسیدن به هدف City Gross ، یعنی تبدیل شدن به برندی با ویژگی های انسانی و مرتبط با زندگی مردم، استفاده کند.

اخبار رستوران خیلی زود از طریق شبکه های اجتماعی و رسانه های سنتی مثل BBC، Huffington Post  و برنامه جیمز کوردون بر سر زبان ها افتاد و به یکی از رستوران های شلوغ و پرطرفدار در سوئد تبدیل شد. مردم از طبقات اجتماعی مختلف به این رستوران می آمدند؛ خانواده ها، گروه های پرستاران، بازنشسته ها، تجار، صاحبان کسب و کار و... به عبارت دیگر بخش بزرگی از جامعه هدف City Gross آنجا بودند. خیلی طول نکشید که مردم با گذاشتن ساخته های خود مثل کرواسان های کوچک، تکه های پنیر و حتی یک دوچرخه کوچک کنار رستوران، سعی کردند رستوران را زیباتر کنند. هیجان داشت بیشتر می شد!

استراتژی

استراتژی ارتباطی اصلی City Gross، اقدام سریع بود. برند باید به مخاطبان نشان می داد که غذا، محیط و مردم برایش اهمیت دارد. این مسئله اغلب از طریق محتوای منتشرشده در رسانه های خریداری شده و رسانه های تحت مالکیت خود برند صورت می گیرد، اما همیشه این آرزو وجود دارد که برند بتواند از طریق رسانه هایی که از آن خود می کند نیز خودنمایی کند.

آژانس متوجه شد که تمام عکس هایی که افراد با سازه می گیرند، از زاویه پایین است و بین عکاس و سازه جای خالی برای City Gross وجود داشت تا بتواند کمپین کریسمس خود را آغاز کند. Starcom  همچنین براساس فیلم کارتونی راتاتوی می دانست که جوندگان از غذا و پنیر خوب لذت می برند. ایده اصلی از همین جا متولد شد؛ موشی که غذایش را در رستوران کوچک می خورد و آجیل را در این فروشگاه می خرد، اما نمی داند که پنیر خوب برای کریسمس را باید از کجا تهیه کند!

نباید وقت تلف می کردند؛ خیلی زود باید فضای رسانه ای مناسب را برای مشتری  (City Gross) ایجاد می کردند. مشتری باید در تمام تصاویری که رسانه های انبوه از رستوران منتشر می کردند و مردم در شبکه های اجتماعی شان به اشتراک می گذاشتند، حضور پیدا می کرد. تصاویر کمپین باید مقابل چشمان مردم زیادی (از جمله موش) قرار می گرفت. قرار بود مردم بتوانند City Gross را به عنوان یک فروشنده مواد غذایی بشناسند که به حس خوشحالی و محبت بین مردم اهمیت می دهد. Starcom  می خواست تبلیغات محیطی را به این کمپین اضافه کند، بنابراین کوچک ترین کمپین محیطی تاریخ شکل گرفت.

اجرا

آژانس با انجام کمی اصلاحات، از آگهی های کریسمس موجود City Gross استفاده کرد تا پیام آن برای موش مناسب باشد؛ «قیمت های خیلی خیلی کوچک برای پنیر.» همچنین از کاغذ معمولی نوشته ای برای یک تابلوی کوچک تهیه و لمینیت کرد و که آن را با چسب به مقوا چسباند. پایه این تابلو از آهنربای یخچال ساخته شده بود. این تابلو/ بیلبورد خیلی کوچک در پیاده روی رستوران موش گذاشته شد؛ به شکلی که در تمام عکس هایی که مردم مقابل رستوران می گرفتند، دیده شود.

نتیجه

تابلوی کوچک City Gross خیلی زود دیده شد و مردم شهر درباره اش حرف زدند و در وب سایت های خبری از آن نوشته شد. مقاله های زیادی در مورد این تابلو در نشریات آنلاین و آفلاین نوشته شد. دو سلبریتی بسیار مشهور سوئدی هم در یکی از برنامه های پرمخاطب سوئد در این مورد سخن گفتند.

مهم تر از همه اینکه بازدیدکنندگان این سازه، به عکس گرفتن ادامه دادند و عکس های خود را در شبکه های اجتماعی شان به اشتراک گذاشتند و این تابلو بارها و بارها دیده شد.

به این ترتیب کنار تمام عدد و رقم های به دست آمده توسط برند، City Gross  در یکی از زمان های تاریک و پراسترس توانست لبخند به لب های مردم بنشاند و تمام این کارها را با نصب یک تابلوی کوچک برای موش ها انجام داده بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yG6I9H2l
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه