یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال که از 20 آبان کار خود را آغاز کرده است امسال برای نخستین بار میزبان استارت آپ های حوزه دیجیتال است.
به گزارش گروه علم و فناوری آنا، استارت آپ یا شرکت نوپا به یک شرکت یا کسب وکار گفته می شود که معمولا به تازگی و در نتیجه کارآفرینی ایجاد شده است، رشد سریعی دارد و در جهت تولید راه حلی نوآورانه و دوام پذیر برای رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته است.

به گفته محمد مهدی حاجی بابایی، مسئول اجرایی بخش کسب وکارهای نوپا یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال، بیش از 400 شرکت فعال در حوزه رسانه دیجیتال در نمایشگاه امسال حضور دارند که 140 غرفه به استارت آپ ها اختصاص یافته است. این استارت آپ ها در حوزه پزشکی، خدمات شهری، خدمات اجتماعی، سبک زندگی، سلامت و فرهنگی فعالیت می کنند.
همچنین شش شرکت شتاب دهنده ابر زندگی، امید، فاوا، امام حسین، امام هشت و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در نمایشگاه امسال حضور دارند.
شتاب دهنده استارت آپ یا به اختصار شتاب دهنده، از ابتدای کار یک استارت آپ یا مراحل پیشرفته تر آن را تحت پوشش خود درمی آورد. برای این کار از میان شرکت کنندگان در مزایده، بهترین ایده انتخاب می شود و به عنوان استارت آپ شروع به کار می کند.