یک مقام صنفی از هدف گذاری برنامه ششم توسعه برای دستیابی به سهم ۲۰ درصدی فروشگاه های زنجیره ای در شبکه توزیع خبر داد و گفت اکنون این سهم 10درصد است.
به گزارش مهر، امیرخسرو فخریان در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اصلاح شبکه توزیع کالاها در کشور مطابق برنامه ششم توسعه کشور، گفت: براساس برنامه ششم توسعه باید توزیع کالاها در شبکه های منظمی صورت گیرد که یکی از آنها فروشگاه های زنجیره ای است که باید سهم آنها در شبکه توزیع به ۲۰ درصد برسد.

رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای افزود: براساس برآوردها، اکنون سهم فروشگاه های زنجیره ای از شبکه توزیع در تمام کالاها، 10درصد است که باید دو برابر شود، اما برای اجرایی شدن این هدف، باید الزاماتی را رعایت کرد. تمام اینها در شرایطی است که ایجاد هر متر مربع از فروشگاه های زنجیره ای، به طور میانگین ۵ میلیون تومان سرمایه نیاز دارد.
وی تصریح کرد: اکنون فضای فروشگاه های زنجیره ای موجود در کشور، حدود یک میلیون متر مربع است که برای آن، حدود ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و البته به ازای هر ۲۵۰ متر هم، 10نفر مشغول به کار شده اند؛ ضمن اینکه رقابت برای فروشگاه های زنجیره ای دشوارتر شده است.
فخریان با بیان اینکه یکی از راه های صادرات کالا به کشورهای دیگر، ایجاد فروشگاه های زنجیره ای در آنها است که متأسفانه تاکنون واحدهای صنفی به این عرصه ورود نکرده اند، اما امیدواریم بتوانیم ظرف یک سال آینده در برخی کشورهای همسایه شاهد این روند باشیم. این در حالی است که کشورهای اروپایی، دارای فروشگاه های زنجیره ای بسیار قوی هستند که برخی از آنها، 7تا8هزار شعبه دارند و طبیعی است در چنین شرایطی، ورود فروشگاه های زنجیره ای ایران به برخی کشورها امری بسیار دشوار محسوب می شود.
https://alcaldiasancristobal.gob.ve/
https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/
https://collegiogeometri.mb.it/