مارک زاکربرگ، موسس فیس بوک و یکی از میلیاردر های دنیای فناوری است. در این مطلب بررسی می کنیم که در بین همه مدیران شبکه های اجتماعی، چرا تنها زاکربرگ معروف است؟
به گزارش زومیت، یکی از سوالاتی که ذهن کاربران اینترنت و حتی کارشناسان خبره آن را به خود مشغول کرده این است که چرا مارک زاکربرگ نسبت به دیگر میلیاردرهای دنیای فناوری از شهرت بیشتری برخوردار است. این پرسش توسط بالاجی ویسوناتان، مدیرعامل شرکت Invento robotics پاسخ داده شده است:

سوال بسیار خوبی است. در واقع زاکربرگ از بسیاری از همتایانش که ابزار های بسیار خوبی ساخته اند معروف تر است. چند نفر از ما «یان کوم» (بنیانگذار واتس اپ) را می شناسیم یا در رابطه با او صحبت می کنیم؟ افراد بسیاری از واتس اپ بیشتر از فیس بوک استفاده می کنند یا هر روز فیلم های یوتیوب را تماشا می کنند، اما اکثر افراد در مورد چاد هرلی یا استیو چن اطلاعاتی ندارند. در واقع به طور یقین در میان توده مردم، زاکربرگ از لری پیج و سرگی برین، موسسان گوگل معروف تر است.
اگر از رسانه های اجتماعی فراتر بروید، درمی یابید که ایلان ماسک از ویلیام دورانت (موسس شرکت جنرال موتورز) یا هر مدیرعامل دیگری در GM بسیار محبوب تر است، با وجود اینکه ماشین های جنرال موتورز بسیار بیشتر از تسلا رایج هستند.
در نتیجه، این سوال تنها به اینکه چقدر از یک ابزار استفاده می شود بستگی ندارد. زاکربرگ قبل از اینکه ابزارش در مقیاس جهانی استفاده شود، شخصیت بسیار محبوبی بود.
من حدس می زنم که زاکربرگ به این دلایل شهرت دارد:
۱- او انتخاب کرده است که در کانون توجه عمومی زندگی کند. بسیاری از مدیران اجرایی، بودن در کانون توجه را نمی پسندند و شیوه زندگی مخفیانه تری را انتخاب کرده اند.
۲- او تقریبا به تنهایی فیس بوک را بنیان گذاشته است (اجازه بدهید وارد مسائل پیچیده نشویم) و شخص دیگری وجود ندارد تا توجه ها را با او به اشتراک بگذارد. در نتیجه، برخلاف نمونه های گروهی تر مانند کسانی که بنیانگذار گوگل هستند، مستقیما به او توجه می شود.
۳- او شرکت خود را نفروخته و جایگزین نیز نشده است. این اتفاق کاملا در صنعت خود منحصر به فرد است. اسنپ چت در حال تلاش برای پیروی از آن است.
۴- او بسیار ثروتمند است، درواقع جوان ترین شخص در بین ثروتمندترین افراد مانند بیل گیتس است. این اتفاق ما را نسبت به ویژگی های اشخاص جذب می کند، حتی اگر خود آن فرد برای ما خیلی جذاب نباشد.
۵- او برخلاف بسیاری از مدیران عاملان هم رده اش فرد خطاکاری نیست و به همین دلیل شخصیت او نسبت به بیشتر افراد محبوب تر و قابل احترام تر است. با توجه به اینکه او با یک شرکت مشابه دیگر رقابت نمی کند، نسبت به بیل گیتس یا جابز بسیار کمتر بحث بر انگیز است.
۶- فیس بوک کنترل کننده مهم اطلاعات است. آنها می توانند انتخاب کنند چه چیزی جذابیت ایجاد می کند و چه چیزی نمی کند و این ویژگی او را در میان شبکه های ارتباطی معروف می کند (که تقریبا در حال حاضر در سراسر جهان است).
۷- او جوان است و لبخند بسیار زیبایی دارد. این باعث می شود که برای دوربین ها جذاب باشد.
۸- یک فیلم معروف در رابطه با زندگی او ساخته شده است؛ درحالی که حتی استیو جابز و بیل گیتس چنین فیلم محبوبی نداشته اند (دزدان دریایی سیلیکون ولی در بین گروه خاصی معروف شد، اما بین عموم مردم نفوذ نکرد). «شبکه اجتماعی» فروش ۲۲۴ میلیون دلاری در باکس آفیس به دست آورد و «استیو جابز» ۳۵میلیون دلار کسب کرد که با هم قابل مقایسه نیستند.
https://alcaldiasancristobal.gob.ve/
https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/
https://collegiogeometri.mb.it/