نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه برای توسعه صادرات باید فضای امن برای سرمایه گذار داخلی و خارجی فراهم شود، گفت: قیمت تمام شده بالای کالای تولیدی قدرت رقابت را از صادرکننده می گیرد.
عباس آرگون در گفت وگو با فارس با بیان اینکه امروزه در دنیا کشورهایی که تعاملات بیشتری با دنیای خارج دارند، از رشد و توسعه بالاتری برخوردار هستند، گفت: از آنجا که جذب سرمایه گذار خارجی برای ما یک ضرورت است، بنابراین برای جذب آن باید بیشتر تلاش کنیم، تا روابط اقتصادی مان را با کشورهای مختلف ارتقا دهیم.

نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه بیشتر مسائل ما در زمینه توسعه تجارت مشکلات داخلی است، افزود: در زمینه توسعه فاقد یک نگاه جامع هستیم و انسجام و همگرایی کمتر است و بیشتر از عمل، حرف می زنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید سبک و سیاق کارمان را عوض کنیم، اظهار داشت: در 40 سال گذشته بحث های شعاری جواب نداده است، به همین دلیل باید رویکردمان را عوض کنیم.
نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به نزول چهار پله ای فضای کسب و کار کشور براساس گزارش بانک جهانی بیان داشت: برای حضور در بازارهای جهانی باید صادرات را گسترش داد و از آن حمایت کرد.
وی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات موثر بر صادرات نرخ ارز است، گفت: در چهار سال گذشته به رغم افزایش نرخ تورم، نرخ ارز تقریبا ثابت بوده است.
آرگون اظهار داشت: افزایش نرخ تورم قیمت تمام شده کالاهای تولیدی را به همان میزان افزایش می دهد و با افزایش قیمت تمام شده قدرت رقابت پذیری در بازارهای جهانی از صادرکننده سلب می شود.
وی افزود: با این شرایط قطعا بهره وری تولید پایین می آید و این امر باز هم بر افزایش بهای تمام شده کالا اثرگذار است و قدرت رقابت و حضور در بازار های جهانی کاهش می یابد.
نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه هزینه تامین مالی یکی از موضوعات بسیار تاثیرگذار بر بهای تمام شده کالای تولیدی است، گفت: در هیچ جای دنیا هزینه تامین مالی 24درصد نیست، در حالی که حداکثر کل بازدهی یک بنگاه صنعتی و تولیدی 14 تا 15درصد است.
https://alcaldiasancristobal.gob.ve/
https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/
https://collegiogeometri.mb.it/