دوشنبه, ۲۴ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Mon, 15 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

روکینگ در سال ۲۰۰۰ شروع به تدریس مدیریت رابطه با مشتری در دانشگاه نیویورک کرد. او این واحد را به سه بخش سیستم ها، فرآیندها و افراد تقسیم کرد. کلاس او بر فعالیت های داخلی شرکتی متمایز شده بود تا چگونگی سیستم ها و فرآیندها و افرادی را دریابند که با هم در آن  واحد کسب وکار خدمت و درباره مشتریان اطلاعات کسب می کردند.

روکینگ معتقد است که اگر امروزه همان کلاس را برگزار می کرد، بحث را به خارج از شرکت متمرکز  و کلاسش را بر پایه کشف چگونگی تماس مشتری با سیستم ها، فرآیندها و افراد سازمان هدایت می کرد. تعریف روکینگ از مدیریت تجربه مشتری از تجربه اش در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری نشأت می گیرد. مدیریت تجربه مشتری برای او و همکارانش در شرکت کوآرو تازه نیست، بلکه بخشی از استراتژی کسب وکار با تمرکز بر تعاملات مشتری با سیستم ها، فرآیندها و محصولات است.

تعامل هر مشتری احتمالا شامل یک رخداد، یک اقدام یا سفری به شکل ادراک است. شاید تعریف و سنجش مدیریت تجربه مشتری از مدیریت ارتباط با مشتری متفاوت باشد، اما خروجی نهایی کاملا مشابه است. نمونه ای خوب از تعامل میان اینها سال ها پیش در شرکت «تویز آر آس» رخ  داده است.

در این شرکت در مدت  زمان کوتاه فرآیندها و سیستم های متمرکز بر مشتری به کار گرفته می شدند و تیم تحلیل مدیریت ارتباط با مشتری قوی و کارکنان بااستعداد در نقش های خود فعالیت می کردند، به این صورت که پس از تحلیل های دقیق پیشنهاد های خوبی برای خرید اسباب بازی به والدین، پدربزرگ و مادربزرگ ها می دادند، اما با تمام تفاسیر گفته  شده، این کارکنان مستعد یک نگرانی بزرگ داشتند که آن هم به کارکنان بخش فروش مرتبط بود، چراکه این احتمال وجود داشت که تمام تلاش ها و هزینه هایی که به کار گرفته بودند در یک لحظه در مواجهه مشتریان با کارکنان فروش بی تجربه ای که احتمالا از حقوق و مزایای خوبی نیز برخوردار نیستند، ناامید و مأیوس شوند.

به گزارش هورموند، در بسیاری از شرکت های امروزه تعریف تجربه، نقشه تعامل با مشتریان، سیستم ها و فرآیند و افراد با محصولات شان را ارزیابی و بررسی می کند. شرکت ها نباید لزوما برگزاری تجربه مشتری را با ارائه یک تجربه فوق العاده شگفت انگیز به مشتری آغاز کنند.

امروزه مقایسه ها نشان می دهند آنچه مشتری به عنوان تجربه عالی از شرکت شما یاد می کند، لزوما چیزی نیست که شما به عنوان مزیت رقابتی بر آن تکیه می کنید. وقتی از تجربه صحبت می کنیم شما با شرکت هایی خارج از صنعت مربوط به خودتان، خارج از منطقه خودتان و حتی خارج از حوزه تجربه خودتان رقابت می کنید.

ارتباط مستقیمی میان تجربه مشتری و درآمد وجود دارد، چراکه اگر مشتری رضایت داشته باشد تجربه اش را به دیگران توصیه خواهد کرد و در غیر این صورت احتمال اینکه محصول و خدمات را از جای دیگر تهیه کند بسیار است. باوجوداین، از نقطه نظر کسب وکار، داده های کافی برای توجیه تبدیل سرمایه به تجربه مشتری و مدیریت آن وجود ندارد. مدیریت تجربه مشتری از نظر سنجش معیارهای اثربخشی، همچنان آنقدر جدید است که سنجه های مناسب و سیستم های اثربخش برای بررسی آن وجود ندارد، اما این بدان معنا نیست که شما باید تا اختراع این سنجه ها صبر کنید.

وقتی صحبت از مدیریت ارتباط با مشتری به مدیریت تجربه مشتری می رسد، باید از بیرون شرکت به تعاملات مشتری بالقوه به خوبی نگریست. پس اول با نگاه خرد به اقدامات جزئی توجه کنید و بعد با دید کلان به آنچه قابل ارزیابی ثمربخشی است روند کار را کنترل کنید و درنهایت باید در همه مراحل بیشترین توجه را متوجه مشتری کنید.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pocB7i1j
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
IPO در هند: عرضه اولیه ۱.۲ میلیارد دلاری «ICICI Prudential AMC» با استقبال کامل روبه رو شد بورس های جهان محتاط شدند؛ بازارها منتظر تصمیم بانک های مرکزی و داده های کلیدی قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ بانک های اروپا و موج تازه صعود؛ وقتی «اقتصاد قدیمی» با فناوریِ جدید جان می گیرد دعوای ۲۳۰ میلیارد دلاری روسیه با «یوروکلیر» در بلژیک؛ پرونده ای که بازارها را حساس می کند چین از پنج مقصد اصلی صادرات آلمان خارج می شود؛ نشانه ای از تغییر نقشه تجارت اروپا قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ ژاپن: شاخص اعتماد تولیدکنندگان به اوج ۴ ساله رسید؛ بازارها چشم به راه تصمیم بانک مرکزی قیمت دلار امروز بازار آزاد دوشنبه ۲۴ آذر در کانال ۱۳۱ هزار تومان فیلیپس به دنبال خرید «SpectraWAVE»؛ رقابت در پزشکیِ تصویرمحور تیزتر می شود چه زمانی بیمه موبایل شامل تعویض دستگاه می‌شود؟ شرایط پوشش کامل چیست؟ قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴ شاخص کل بازار بورس رشد ۷۲ هزار واحدی را تجربه کرد «مارس» خرید کلانِ «کِلانُوا» را نهایی کرد؛ بازی اسنک ها وارد فصل تازه ای شد قیمت دلار امروز بازار آزاد دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d