چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بسیاری از شرکت ها به رغم روند های موجود، هنوز هم از بازاریابی ربایشی استفاده لازم را نمی برند . آنها هنوز به شدت به تماس های تلفنی، ایمیل، نامه های تبلیغاتی و دیگر شیوه های بازاریابی برون سوی (رو به بیرون) وابسته اند . به گزارش دیجیاتو، موقعیت های بسیاری وجود دارد که در آنها بازاریابی برون سوی یک دارایی ارزشمند محسوب می شود، اما بازاریابی ربایشی یکی از روند های برجسته چند سال اخیر بوده است .

حتی با وجود موفقیت گسترده ای که بازاریابی ربایشی در صنایع مختلف برای شرکت های گوناگون به ارمغان آورده است، هنوز سازمان های متعددی وجود دارند که برای تغییر شیوه بازاریابی خود به بازاریابی ربایشی رغبتی نشان نمی دهند . برخی از سازمان ها احساس می کنند با بازاریابی برون سوی، کنترل بیشتری روی فعالیت های خود خواهند داشت یا اینکه این نوع بازاریابی قابل پیش بینی تر و قابل اتکاتر است .

اما بازاریابی ربایشی، در صورت استفاده از شیوه های مناسب، می تواند به باارزش ترین دارایی شرکت شما بدل شود . در ادامه با ذکر پنج دلیل مهم و قانع کننده خواهیم گفت چرا ظرف سال های اخیر در اکثر مواقع بازاریابی ربایشی بر بازاریابی برون سوی ارجحیت پیدا کرده است .

۱- مشتریان فروشنده ها را می شناسند

سال ها پیش می توانستید فهرست شماره های مشترکان تلفن را بردارید و به طور اتفاقی به یکی از آنها زنگ بزنید و شانس خوبی برای موفقیت در فروش داشته باشید؛ البته با حجم کافی تماس تلفنی . اما امروزه، تماس های کورکورانه اثربخشی بسیار کمتری دارند . چرا؟ چون مشتریان نسبت به برخورد فروشندگان تلفنی آگاهی بسیار بیشتری پیدا کرده اند . این نوع فروش برای مردم عادی شده است . در واقع، آنقدر عادی که برای اجتناب از قرار گرفتن در معرض استراتژی های فروش و بازاریابی برون سوی، دست به اقدامات عملی می زنند .

اکثر مردم این روز ها ایمیل ها و تماس های تبلیغاتی را مسدود می کنند تا مطمئن شوند هیچ پیام یا مزاحمت تبلیغاتی از جانب بازاریابان دریافت نمی کنند . دیگر همه متوجه می شوند کِی در معرض تبلیغ یا بازاریابی قرار می گیرند . بنابراین، تلاش های برون سوی برای آنکه اثری داشته باشند باید ابتدا از چندین لایه شک و بدبینی مشتری عبور کنند .

۲- توجه مردم به حوزه های دیگری است

هیچ کس دیگر نامه نمی خواند . سال ها پیش، خیلی ها وقت زیادی برای باز کردن بسته های پستی، ورق زدن مجله های چاپی و زیر و رو کردن محتوای فیزیکی صرف می کردند . به همین دلیل، بازاریابان این فرصت را داشتند که پیام خود را در مجلات یا نامه های فیزیکی بگنجانند؛ به این امید که گیرنده آن را بخواند، اما با ظهور رسانه های دیجیتال، رسانه های چاپی تا حد زیادی از دور خارج شده اند . وقتی کسی بروشور تبلیغاتی دریافت می کند بلافاصله آن را شناسایی می کند و دور می اندازد . مردم این روز ها بیشتر وقت خود را صرف رسانه های آنلاین می کنند . اگر توجه مردم به رسانه های آنلاین است، باید تبلیغات و بازاریابی را نیز همان جا انجام داد .

۳- اطلاعات به راحتی به صورت آنلاین در دسترس است

پیش از آنکه اینترنت به منبع قابل اعتماد و متداولی برای کسب اطلاعات تبدیل شود، مردم برای دسترسی به داده های مورد نظر خود باید متحمل زحمت بیشتری می شدند .

مثلا اگر می خواستید یک جاروبرقی جدید خریداری کنید، باید به شرکت سازنده اش زنگ می زدید یا در صورت مراجعه بازاریابان آن شرکت به شما، باید آنها را بیشتر جدی می گرفتید . اما امروزه، هر کسی می تواند به صورت آنلاین به نقد و بررسی های انجام شده توسط مصرف کنندگان هر کالایی دسترسی پیدا کند .

بنابراین، شیوه های برون سوی امروزه اثربخشی کمتری خواهند داشت، چون زمانی به سراغ مشتری می روند که مشتری خودش قبلا بررسی و داوری لازم درباره آن محصول را انجام داده است و جایی برای تأثیر اولین برخورد با آن باقی نمانده است .

۴- مردم به دنبال ارزش هستند

با وجود این همه شرکت های بازاریابی برون سویی که وجود دارند، مردم به جایی رسیده اند که از شما انتظار محتوا و ارزش دارند . اگر محتوا و ارزش در اختیار مشتریان خود نمی گذارید، از دیگر شرکت ها عقب خواهید ماند که این می تواند برندتان را خدشه دار کند .

۵- بازاریابی برون سوی، تیری است در تاریکی

بازاریابی برون سوی مثل تیر انداختن در تاریکی است . هیچ ابزار حقیقی و موثقی برای سنجش میزان موفقیت این نوع بازاریابی در اختیارتان نیست و به همین دلیل نمی توانید منابع خود را درست تخصیص دهید، اما بازاریابی ربایشی به شما اجازه می دهد با تجزیه و تحلیل نتایج کمپین های خود، بازاریابی دقیق و حساب شده ای انجام دهید .

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/THo4FYye
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه