دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

تأثیر تبلیغات در شبکه های اجتماعی

6 سال پیش ( 1396/10/23 )
پدیدآورنده : آزاده اردشیری چم  

بسیاری از کسب وکارها قدرت بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی (social media marketing) و تبلیغات در آن را به خوبی درک می کنند، اما گاهی برداشت های اشتباهی در مورد میزان اثربخشی فعالیت های بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیز وجود دارد.

برای مثال، بسیاری ازصاحبان کسب وکارها می دانند که پست گذاشتن های روزانه در صفحه های کسب وکارشان در شبکه های اجتماعی و تبلیغات در این شبکه ها، فروش را افزایش می دهد، اما یک باور اشتباه وجود دارد و آن هم این است که عده ای فکر می کنند می توان افزایش فروش از طریق شبکه های اجتماعی را ضمانت کرد. برای مثال ضمانت نرخ بازگشت سرمایه ای (ROI) برابر با ۳۸درصد برای بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی تعیین کنند!

هیچ ضمانتی در بازاریابی و تبلیغات از طریق رسانه های اجتماعی وجود ندارد.

حقیقت این است که هیچ کس نمی تواند میزان مشخصی ROI را برای بازاریابی و تبلیغات در رسانه های مختلف اجتماعی همانند Facebook، Yellow pages، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی و … ضمانت کند.

تنها چیزی که به اثبات رسیده، این است که تبلیغات و بازاریابی اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی برای شرکت ها مفیدند. بازاریابان تنها می توانند قول بدهند که با صفحات طرفداران شان در تعامل باشند و مخاطبان جدیدی را نیز جذب کنند، تبلیغات هدفمندی را به نمایش بگذارند که بیشترین مخاطب را برای شرکت جذب کند و تمامی این کارها را با هزینه ای بسیار کمتر از تبلیغات به روش سنتی انجام دهند.

تحقیقات نشان می دهد بازاریابی اینترنتی از طریق رسانه های اجتماعی مخاطبان را ۳ برابر بیشترجذب می کند و هزینه های تبلیغات در آن ۶۲درصد کمتر از هزینه های تبلیغات به روش سنتی است (Source HubSpot).

مشتریان واقعی، نتایج واقعی

میزان موفقیت برنامه های بازاریابی اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی هنوز به طور دقیق قابل اندازه گیری نیست، ولی آن چیزی که شاهدش هستیم اینکه آثار بسیار خوبی بر جذب مخاطب داشته است. حتی فعالیت های بازاریابی اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی با بودجه کم نیز موفق بوده اند.

برای مثال یک شرکت خدماتی ارائه سرویس به کودکان معلول، یک برنامه تبلیغاتی در Facebook را با بودجه ۶۰ هزار تومان در روز اجرا کرد. بعد از یک ماه، تبلیغ بیش از ۲۰۰هزار بار دیده و بیش از ۵۰۰ بار لینک وب سایت شرکت کلیک شده است. آنها همچنین روزانه حدود ۷۰۰۰بار از صفحات وب سایت شان بازدید داشته اند. مردم تبلیغات و پست های این شرکت را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند و این سبب شد افراد جدیدی از وب سایت شرکت دیدن کنند. این تأثیر به اندازه تأثیر سئو (SEO) برای وب سایت مفید بود.

بعد از گذشت هفته اول این شرکت تماسی از سوی مردم برای ارائه خدمت دریافت نکرد، چرا که فرآیند ثبت نام در سایت طولانی بود، ولی بعد از گذشت سه هفته، شرکت مشتریان زیادی را جذب کرد و (ROI) نرخ بازگشت سرمایه تبلیغات انجام شده شرکت افزایش یافت.

نکته قابل توجه اینکه تبلیغات در فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی از طریق هدایت مخاطبان به وب سایت شرکت و دیگر صفحات فرود (landing page) سبب جذب مخاطب و در نهایت افزایش فروش می شود.

فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی ابزارهای جدیدی در بازاریابی هستند، از این رو صاحبان کسب وکار باید در ایده های بازاریابی سنتی خود تجدید نظر کنند و با چگونگی فعالیت های بازاریابی اینترنتی آشنا شوند. آنان باید بدانند که این پلتفرم ها واقعا چگونه عمل می کنند و چگونه می توان از آنها استفاده کرد و مهم تر از همه اینکه از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار بازاریابی اینترنتی باید انتظار چه چیزی را داشت.

منبع : belovedmarketing
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/849jdKyE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه