سه شنبه, ۳۰ شهریور(۶) ۱۴۰۰ / Tue, 21 Sep(9) 2021 /
           
فرصت امروز
مصاحبه ای با شانا گلیسون، مدیر رسانه اجتماعی مجله فوربس

5 نکته درباره استراتژی بازاریابی محتوایی در رسانه های اجتماعی

3 سال پیش ( 1396/11/2 )
پدیدآورنده : مهرناز داودی  

مخاطبان خشنود از رسانه های اجتماعی، مدتی طولانی است که پلتفرم های اجتماعی را به عنوان محورهای پیوندداری در نظر گرفته اند که کاربران را به سمت مراکز محتوایی سوق می دهند، اما چنین چیزی دیگر وجود ندارد، زیرا رسانه اجتماعی تبدیل به چیزی شده که توجه اصلی شان را به خود جلب می کند.

در اینجا، پنج مورد وجود دارد که بازاریابان محتوایی می توانند از آنها برای تسلط بر پلتفرم اجتماعی در سال 2018 استفاده کنند. تألیف توسط شانا گلیسون از مجله فوربس.

1- بازاریابی تأثیرگذار را در دستور کار قرار دهید

اگر با جدیدترین تغییرات رسانه های اجتماعی آشنایی نداشته باشید، خیلی زود از قافله عقب خواهید ماند.

فوربس می تواند گواه و مدرکی دال بر مزایای تأثیرگذاران باشد. به دست گرفتن کنترل اخیر اکانت اینستاگرام فوربس توسط کارلی کلاس که یک مدل و مبلغ تکنولوژی بوده و ویکند، موسیقیدان و خواننده که برای حمایت از سالنامه فوربس «30 کارفرمای زیر 30 سال» و «فهرست 100 فرد مشهور» انجام شده بود، به طور چشمگیری تعداد پیروان اکانت را افزایش داد.

گلیسون اظهار داشت: «تأثیرگذاران این چنینی مجله فوربس را در معرض توجه مخاطبانی قرار می دهند که به کسب وکار، فناوری و سرگرمی علاقه مند هستند. چنین مخاطبانی برای ما ایده آل هستند.» البته، مجله فوربس به افراد بانفوذی که بر جلد آن ظاهر می شوند دسترسی دارد. سازمان شما باید شبکه ای از تأثیرگذاران خود را به وجود آورد. به عقیده گلیسون، اگر شما برای این کار به کمک نیاز دارید، باید خیلی سریع با سازمان محلی رسانه اجتماعی تان تماس بگیرید.

 

2- یک استراتژی طرح ریزی کنید

گلیسون می گوید: «همیشه از خودتان این سؤال را بپرسید که چرا دارید کاری را در رسانه اجتماعی انجام می دهید. شما نیازمند اهدافی هستید که به خوبی تعریف شده و معین بوده. به برنامه و منابعی برای دستیابی به آنها احتیاج دارید.»

اگر مرحله ای در برنامه تان وجود دارد که مطابق با کل برنامه نیست، باید این را از خود بپرسید که آیا این مرحله واقعا ارزش اجرا دارد یا خیر. بازده سرمایه گذاری چیست؟ آیا سازمان شما دارای اکانت های اجتماعی اضافی است که پیام شما را بدون ظرافت و بی پرده و رک بازگو می کنند؟ اگر این طور است، در برنامه خود تجدید نظر کنید.

گلیسون می گوید: «یک بخش اداری که می خواهد یک اکانت توییتر را راه اندازی کند، باید هدف آن را از چشم انداز تجاری توجیه کند. هدف آن چیست؟ پیام رسانی آن چه خواهد بود؟ و اگر متقاضیان قادر به پاسخگویی به این سؤالات نباشند، پس این طرح ارزش زمان و منابع را ندارد.»

البته، چنین امری برای هرگونه طرح اجتماعی و نه فقط یک اکانت جدید توییتر صدق می کند.

3- داده ها را دقیقا بررسی کنید

تیم گلیسون گزارش های عملکرد ماهانه و هفته ای را برای هر پلتفرم اجتماعی بررسی می کند. گلیسون اظهار داشت: «واکنش به محتوای داده، یکی از روش های ایجاد مشارکت است.» تیم گلیسون داده ها را تبدیل به فرمت های جدید ویدئویی کرده و حتی یک نویسنده فرعی را که تخصصش پاپ کره ای بوده استخدام کرد، سبکی که به طور چشمگیری باعث افزایش تعداد پیروان اکانت توییتر مجله فوربس شد.

اگر شما سردبیر روزانه ای ندارید که داده های بررسی شده توسط رسانه های جاری تان را تجزیه و تحلیل کند، پس به استخدامش اقدام کنید. نه تنها این کار تعداد پیروان شما را افزایش می دهد، بلکه زمان خود شما برای ایجاد محتوایی که مهم بوده و از لحاظ آماری بهترین عملکرد را دارد سپری خواهد شد.

4- با نهایت تیزبینی و دقت پلتفرم ها را زیرنظر داشته باشید

در ماه دسامبر، برای مقابله با «اخبار جعلی»، فیس بوک تغییری در سیاست سایت خود اعلام کرد. کاربران دیگر قادر به تغییر یا اصلاح سرتیترها و توضیحات پست هایی نیستند که آنها را لینک کرده اند. روش های پایه ای ایجاد مخاطب در طول یک روز قدیمی و منسوخ می شوند.

تیم گلیسون در واکنش به این حرکت فیس بوک، تغییرات تکنیکی سریعی را به وجود آورده است. آیا سازمان شما می تواند به چابکی و زیرکی در محیط همیشه متغیر رسانه های اجتماعی پیش رود؟ و این فقط به تغییرات سیاست در سایت ها محدود نمی شود. موجی از محصولات جدید این پلتفرم ها نیز شایان توجه هستند. گلیسون می گوید: «اگر با جدیدترین تغییرات رسانه های اجتماعی آشنا نباشید، خیلی زود از قافله عقب خواهید ماند.»

5- پلتفرم های اجتماعی را در نوع خودشان در نظر بگیرید و نه به عنوان کانال های پخش و توزیع.

لینک های بیرونی از پست های اجتماعی مفید و کاربردی هستند، اما امروزه تأکید بر توجه کاربر بر خود پلتفرم است، زیرا آنجاست که خوانندگان و مخاطبان تان زمان شان را سپری می کنند.

گلیسون اظهار می دارد: «کاربران به لینک های جالب و عجیب عادت دارند، مخصوصا آنهایی که در فیس بوک هستند. هدف ما گذاشتن محتوایی است که کاربران انتظار دارند آن را در اکانت فیس بوک و اینستاگرام فوربس و غیره مشاهده کنند. خوراک وب های (Feeds) ما با دقت انتخاب شده اند.»

بازاریابان محتوایی باید در زمینه رسانه های اجتماعی تسلط داشته، یا از این اطمینان حاصل کنند که با گروه های پلتفرم های اجتماعی فروشگاه های شان رابطه کاری محکمی داشته باشند.

گلیسون می گوید: «هنگامی که رسانه های اجتماعی هنوز پدیده ای جدید بودند، تیم های ارتباطاتی یا بازاریابی می توانستند به راحتی آنها را اجرا کنند. اما دیگر سال هاست که این گونه نیست. سرمایه گذاری در یک تیم متعهد و باتجربه رسانه های اجتماعی، برای آگاهی از یک برند تجاری و رشد آن و ایجاد مخاطبانش، امری حیاتی به شمار می رود.»

 

همه مطالب سایت درباره بازاریابی محتوا

منبع : forbes
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8BXKDi0U
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه