پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیریت تغییر یعنی چه؟

6 سال پیش ( 1397/1/13 )
پدیدآورنده : مدیریت   پدیدآورنده : نسیم حسینی  

 به قلم : سوزان ام. هیث فیلد

کارکنان برای موفقیت نیاز به مهارت های مدیریت تغییر دارند.

تغییرات به سراغ شما می آیند. نمی توانید از آن فرار کنید یا فراری اش بدهید. نمی توانید به روزهای خوب گذشته بازگردید یا مثل قبل به انجام کارتان ادامه دهید. در دنیای کاری امروز که خواسته های مشتریان روز به روز بیشتر می شود. فناوری در حال تغییر همه جنبه های کاری است.

بهره برداری حداکثری مستلزم بازتعریف نقش ها و مسئولیت های کارکنان، تغییر فرآیندها و سامانه ها و سامان بخشیدن به خدمات ارائه شده به مشتری است.

با افزایش تقاضای مشتریان و نیاز به داشتن یک محل کار انعطاف پذیر، لزوم تصمیم گیری و اقدام سریع کارکنان در محدوده شغلی شان مهم تر می شود.

در فضای کسب و کار ی فعلی که همه چیز به شدت در حال تغییر هستند، مهارت های مدیریت تغییر از اهمیت ویژه ای برخوردارند. در هر شغلی که داشته باشید، باید یاد بگیرید تغییرات را مدیریت کنید. قبول مسئولیت های تغییر موجب می شود تجربیات آتی خود را پیش بینی و برای شان برنامه ریزی کنید. این کار بسیار کاراتر و موثرتر از آن است که بگذارید هر باد گذرایی زندگی و چشم انداز کاری شما را با خود به سویی ببرد. مهارت شما در مدیریت تغییر، چه در زندگی شخصی شما رخ دهد و چه مرتبط با کارتان باشد، به شما کمک می کند تا به سلامت به مقصد برسید.

مدیریت تغییر یعنی فرآیند کمک به سازمان و افراد برای گذر از وضعیت فعلی و رسیدن به وضعیت مطلوب که شامل ابزار، مهارت ها و انتخاب شیوه های برتر در زمینه هایی است که عبارتند از:

-رهبری و پشتیبانی اجرایی

-ارتباطات

-مشارکت کارکنان

-برنامه ریزی و تحلیل

-تأمین پشتیبانی از طریق آماده سازی موثر

-توجه به عوامل ایجادکننده مقاومت در برابر تغییر

هدف هر فرآیند مدیریت تغییر، کاهش عوامل بازدارنده ای است که سازمان در حین حرکت خود از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب با آنها روبه رو می شود.

این عوامل بازدارنده عبارتند از: واکنش بیش از حد و مقاومت کارکنان نسبت به تغییر، تغییر اولویت های روزانه، تغییر سمت وسو یا نگرش شرکت که بر اهداف و راهبردهای کارکنان اثر می گذارد و صرف زمان برنامه ریزی برای مواردی که اولویت کمتری دارند.

مطلب مرتبط : مدیریت تغییر و رویارویی با مقاومت کارکنان در برابر تغییر

گستره فرآیند مدیریت تغییر می تواند در کل سازمان باشد و همه کارکنان را در برگیرد. همچنین می تواند بسیار جزئی تر بوده و بر یک اداره، گروه کاری یا یک فرد متمرکز باشد. هرچه تعداد افراد درگیر در تغییر بیشتر باشد، به زمان، انرژی و تعهد بیشتری نیاز خواهد بود.

انواع تغییراتی که باید مدیریت شوند

تغییراتی که باید مدیریت شوند نامحدودند. بعضی از آنها تغییراتی در سطح سازمان و بعضی دیگر مانند تغییرات در سطح اداره یا تغییرات فردی جدی تر هستند. در نتیجه، ممکن است در مواقعی مانند موارد زیر نیاز به مدیریت تغییر را احساس کنید:

-مأموریت و نگرش سازمان متناسب با تحول بازارها، تقویت خطوط تولید و نگرش رهبری اجرایی جدید تغییر می کند.

-نیازها، الزامات و انتظارات مشتریان براساس محصولات و رویکردهای رقیب تغییر می کند. بازار هرگز از حرکت بازنمی ایستد و سازمان شما باید خود را با آن تغییرات تطبیق دهد در غیر این صورت نابود می شود.

-مطالبات کارکنان به دلیل تفاوت های نسلی، قوانین استخدامی جدید، روش های برتر رقیب و تغییر مطالبات و توقعات کارکنان از کار دچار تغییر می شود.

- رئیس اداره شما عوض می شود و اولویت های او با اولویت های رئیس قبلی تفاوت دارد.

-شما ترفیع رتبه گرفته اید و باید با یک شغل کاملا جدید آشنا شوید. این شغل جدید مشتریان، همکاران و روش های کسب وکاری مخصوص به خود را دارد.

-هم اتاقی شما در محل کار به اداره دیگری منتقل شده و حالا هم اتاقی جدیدی دارید که باید با او آشنا شوید. این یک تغییر جدی است زیرا می تواند لحظه به لحظه زندگی کاری شما را دگرگون کند.

-پرستار کودک شما دیگر کار نمی کند. در این صورت باید ساعت ها به بررسی پیشنهادها، مصاحبه با داوطلبان و مدرسه ها و انتخاب بهترین گزینه برای فرزندتان بپردازید.

-مدرسه فرزندان تان برنامه زمانی اش را به کل سال تعمیم داده و این هرچند ماه یک بار مستلزم تغییراتی چه در برنامه بچه ها و چه در برنامه شما خواهد بود.

به یاد داشته باشید که طیف تغییراتی که بر شما اثر می گذارند گسترده است. در همه این تغییرات لازم است نحوه مدیریت مؤثر تغییر را بدانید، حتی اگر در همان بدو کار لزومی بر مدیریت تغییرات احساس نکنید.

شما می توانید فنون مدیریت مؤثر تغییر را بیاموزید و تمرین کنید. با این کار حرفه خود را ارتقا داده و نقش به سزای خود در سازمان را پررنگ تر نشان می دهید. روش ها و نکات ذکرشده به شما نشان می دهند که این کار را چطور انجام دهید. عوامل تأثیرگذار بر توانایی خود را بیابید تا در راهبری تغییرات موفق باشید.

منبع : thebalance
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pOd2DLm3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه