جمعه, ۲۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 10 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز


    به قلم: یانیف ناوا

    مدیر پویش های تبلیغاتی شرکت Outbrain

رسانه فیلم یکی از ملزومات بازاریابی مدرن و راهبردهای تولید محتواست که اگر به درستی انجام شود می تواند باعث ایجاد مشتریان راغب و باکیفیت و فروش بیشتر می شود.

طبق نظرسنجی مؤسسه فوربس (Forbes)، 59 درصد مدیران اجرایی ترجیح می دهند به جای مطالعه یک متن به مشاهده یک ویدئو بپردازند. در تحقیقی مشابه، شرکت اَنیموتو (Animoto) به این نتیجه رسید که چهار پنجم مصرف کنندگان ترجیح می دهند به جای مطالعه درباره یک محصول یا خدمات، ویدئویی در مورد آن ببینند. به علاوه 80درصد مصرف کنندگان اعلام کردند که دیدن نحوه کار یک کالا یا خدمات به صورت یک فیلم مهم است. گوگل هم گزارش کرده که بیش از نیمی از کاربران اینترنت قبل از سر زدن به فروشگاه های حقیقی یا مجازی به مشاهده ویدئویی در مورد محصول یا خدمات مورد نظرشان می پردازند. در واقع، بسیاری از بازاریاب ها برای هر مرحله از فرآیند خرید مشتری، ویدئویی مجزا می سازند.

بیش از نیمی از بازاریاب های سراسر جهان از محتوای ویدئویی به عنوان یکی از انواع محتوا با بیشترین بازگشت سرمایه یاد می کنند. قابل توجه است که 55درصد افراد، محتوای ویدئویی را تا به آخر تماشا می کنند. از آن مهم تر، 43درصد افراد عنوان کرده اند که می خواهند محتوای ویدئویی در اختیارشان گذاشته شود.

واضح است که تولید محتوای ویدئویی دیگر یک انتخاب نیست، اما برای بعضی بازاریاب ها که در حاشیه باقی مانده اند هنوز برای ایجاد یک برنامه راهبردی تولید محتوای ویدئویی دیر نشده است. برای عقب نماندن در این رقابت، چند نکته را باید در نظر داشت.

ویدئوهای شما باید چه محتوایی داشته باشند؟

همیشه بهترین کار این است که کار را از ابتدایش شروع کنید. در مورد گروه هدف تان فکر کنید و اینکه چه نوع روایت و داستانی برای آنها جذاب خواهد بود. وب سایت هاب اسپات (HubSpot) گزارش کرده که رایج ترین انواع محتواهای ویدئویی عبارتند از ویدئوهای توضیحی، ویدئوهایی از نمونه محصول یا خدمات (Demo)، ویدئوهای آموزشی و ویدئوهایی از داستان رضایت مشتریان. وب سایت ویدیارد (Vidyard) انواع دیگر ویدئوها از جمله مصاحبه با مدیران و ایده پردازان کسب و کار، وبینارها و ویدئوهای پخش زنده را نیز به این فهرست اضافه می کند.

ابتدا تلفن همراه های هوشمند را در نظر داشته باشید

به گزارش توبولار اینسایتز (Tubular Insights) پیش بینی می شود که در سال 2019 نگاه کردن به ویدئوهای موبایلی 72درصد ترافیک اینترنتی تلفن های همراه را تشکیل دهد.

مطلب مرتبط: شیوه ساخت ویدئو برای اکانت کسب وکارمان در توییتر

در هنگام ساختن محتوای ویدئویی به نکات زیر توجه کنید.

- از برنامه های واکنشی (responsive) پخش فیلم استفاده کنید: با بارگذاری محتوای ویدئویی در وب سایت، باید حتما به حجم برنامه پخش ویدئویی که می خواهید استفاده کنید هم فکر کنید. همچنین باید دقت کنید که حجم و ابعاد پخش ویدئوی شما برای دستگاه های مختلف مناسب است؛ یعنی محتوای ویدئویی باید هم روی گوشی های هوشمند (عرض 640 پیکسل) و هم برای صفحات نمایش بزرگ تر (عرض 1920 پیکسل) مناسب باشد.

- فرمان های آنی: اطمینان حاصل کنید که لینک های دستوری آنی روی صفحات موبایل هم کار می کنند. برای وب سایت یا وبلاگ تان از بسترهای پخش ویدئویی استفاده کنید که اجازه ایجاد فرامین لمسی و آنی در خارج از صفحه پخش ویدئو را می دهند.

- پخش بی صدا: اطمینان حاصل کنید که ویدئوی شما اگر در حالت بی صدا پخش شود بی مفهوم نمی شود. یک روش این است که به ویدئو زیرنویس اضافه کنید، چرا که بیشتر مردم در تلفن های همراه شان ویدئوها را به صورت بی صدا تماشا می کنند.

مهم ترین نکته این است که ویدئو را در صفحات گوشی ها همراه مختلف امتحان کنید و آن را بدون صدا هم تماشا کنید تا از کیفیت آن مطمئن شوید.

تنها چند ثانیه برای تأثیرگذاری فرصت دارید

مسلما اکثر افراد مشغله های فکری زیادی دارند و عموم کاربران اینترنت چندان با صبر و حوصله نیستند. باید این نکته را در هنگام ساخت ویدئو در ذهن داشته باشید و ویدئوهای مختصر و مفید درست کنید!

برنامه ریزی کافی است؛ وارد عمل شوید

رسانه های تبلیغاتی بخش ضروری بازاریابی ویدئویی هستند. سایت Outbrain روش هایی برای به حداکثر رساندن ارزش و حوزه تأثیر ویدئو را به شرح زیر مطرح کرده است.

- داستان پردازی دنباله دار. روایت داستان مناسب برای مصرف کننده ها یکی از بخش های ضروری استراتژی بازاریابی هر برند است. با استفاده از قابلیت داستان سازی دنباله دار نرم افزار Outbrain می توانید داستان های قشنگی روایت کنید و بهترین راه داستان سازی نیز استفاده از تصویر متحرک است. به یاد داشته باشید که اولین مرحله، استفاده از برنامه Outbrain Pixel برای مخاطب سازی است. یک مثال خوب در این زمینه، شرکت رنو است که از داستان سازی دنباله دار برای تبلیغ خودروهایش استفاده کرد.

- رسانه های تبلیغاتی را با هم ترکیب کنید. اگر در کسب وکار بازاریابی دیجیتال هستید به طور حتم با نرم افزار تحلیلگر گوگل (Google Analytics) و AdWords آشنا هستید. چرا استفاده از این نرم افزارها را ترکیب نکنید؟ اولین قدم این است که حساب کاربری این دو نرم افزار را به هم متصل کنید. سپس در حساب کاربری گوگل آنالایتیکز، کاربرانی را که از محتوای ویدئویی وب سایت بازدید می کنند، اضافه کنید. تنها کسانی را اضافه کنید که از صفحات پویش های تبلیغاتی به ویدئو دسترسی پیدا کرده اند و کاربرانی را که به مشتری تبدیل شده اند مستثنا کنید. حال به حساب کاربردی اَدوُردز رفته و همین مخاطبان را به قسمت فهرست جست وجوی تبلیغات اضافه کنید. اگر مخاطبان زیادی دارید، حتی توصیه می شود که برای هر پویش تبلیغاتی یک حساب کاربری جداگانه ایجاد و مخاطبان هر پویش را جدا کنید. این کار باعث کاهش هزینه ها می شود و همچنین به شما کمک می کند مخاطبانی را که ویدئوی شما را تماشا کرده و سپس به جست وجوی آن در گوگل پرداخته اند، از دست ندهید.

- رسیدگی به صفحه اصلی ویدئو. برای هر ویدئو یک صفحه اصلی در نظر بگیرید. در این مورد هم قبل از اینکه شروع به انتشار ویدئو در رسانه های تبلیغاتی مختلف کنید، ابتدا از برنامه Outbrain Pixel استفاده کنید و بخشی مخصوص به مخاطبان آن ویدئو بسازید. حال زمان آن است که به مخاطبانی رسیدگی کنید که ویدئو را دیده اما به صفحات دیگر وب سایت نرفته اند. این مخاطبان را در شبکه Outbrain دنبال و ویدئوی دیگری برای آنها ارسال کنید. وزارت گردشگری اردن با استفاده از این روش توانست به موفقیت زیادی دست یابد و بازدیدکنندگان ویدئوهایش را چندبرابر کند. نهایتا این وزارتخانه توانست نرخ جذب مشتری را افزایش دهد.

مطلب مرتبط: چگونه برای اکانت مان در شبکه اجتماعی ویدئو بسازیم / ساخت کلیپ تبلیغاتی در هفت گام

- اپلیکیشن کسب وکارتان را تبلیغ کنید. با استفاده از ساخت ویدئو، می توانید این کار را انجام دهید. اگر یک عکس در برنامه آیتونز (iTunes) یا گوگل پلی ارزش یک مقاله را دارد، یک ویدئو هم به اندازه هزار عکس ارزش دارد! بهتر است هرچه سریع تر یک ویدئو به صفحه دریافت اپلیکیشن در برنامه های آیتونز یا گوگل پلی اضافه کنید. بعد از انجام این کار، با استفاده از نرم افزار Amplify این امکان را خواهید داشت که میزان تعامل با اپلیکیشن را در بین مخاطبان باکیفیت اندازه گیری کنید. همچنین می توانید بازدیدکننده های صفحه اصلی اپلیکیشن را افزایش داده و آنها را به دیدن ویدئو و شناخت بهتر اپلیکیشن ترغیب کنید.

- کانال یوتیوب کسب وکارتان را تبلیغ کنید. اگر یک کانال یوتیوب یا ویمئو (Vimeo) دارید می توانید با ساخت ویدئو هم مشترکان کانال و هم بازدیدکنندگان ویدئو را افزایش دهید. برنامه Amplify ابزار مناسبی برای این کار است. با یک میلیون مشترک فعال و 275 میلیون بازدیدکننده در هر ماه، امپلیفای می تواند کانال شما را به سرعت تبلیغ کند.

منبع : outbrain
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3V2nzxs7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه